عشق کافی نیست

عشق کافی نیست (nbookcity.com)

دانلود کتاب عشق کافی نیست

کتاب عشق کافی نیست، برگرفته از مقالاتی است که نویسنده در سایت شخصی خود منتشر کرده و در ایران بصورت کتاب چاپ شده است.

عشق تجربه‌ ای فوق‌العاده است. یکی از بزرگ‌ترین تجاربی است که زندگی به ما تقدیم می‌کند و چیزی است که همه باید آرزوی احساس‌ کردن آن و لذت‌بردن از آن‌را داشته باشند؛ اما عشق مانند هر تجربه‌ی دیگری، ممکن است سالم یا ناسالم باشد. مانند هر تجربه‌ی دیگر، نباید اجازه بدهیم هویت‌‌مان یا اهداف زندگی‌مان را تعریف کند. نباید اجازه بدهیم نابودمان کند.

موضوعات مقالات گوناگون کتاب عشق کافی نیست آن را برای همه‌ی افراد تبدیل به کتابی جذاب می‌کند. اما اگر به دنبال روشی برای زندگی بهتر می‌گردید، از مطالعه‌ی این کتاب غافل نشوید.

خلاصه کتاب

ما در جامعه ای زندگی می کنیم که در آن، عشق به عنوان هدف غایی زندگی، تقدیس می شود. اما مارک منسن این نگرش را به چالش می کشد. او با لحن بی پرده و بدون تعارف خود که مخاطبین زیادی را در سراسر جهان مجذوب او ساخته، استدلال می کند که عشق، تمام چیزی نیست که برای داشتن رابطه ای موفق به آن نیاز داریم، و ابزاری را در اختیارمان قرار می دهد تا بتوانیم با استفاده از آن، از تخریب روابطمان با افراد مهم زندگیمان جلوگیری کنیم.

از قرارهای اول گرفته تا پیشنهاد ازدواج و جدا شدن و فراموش کردن عشق سابق، مارک منسن در کتاب عشق کافی نیست، توصیه هایی فوق العاده کاربردی را برای مخاطبین در نظر گرفته که ما را وادار می کند با خودمان صادق باشیم و واقعیت را آنگونه که هست، و نه آنگونه که دوست داریم باشد، بپذیریم.

بخشی از متن کتاب

می‌توانید در زندگی خود عاشق افراد زیادی شوید. می‌توانید عاشق افرادی شوید که برای‌تان مناسب‌اند یا مناسب نیستند. می‌توانید به شیوه‌های سالم و ناسالم عاشق شوید. می‌توانید در جوانی یا در ایام پیری عاشق شوید. عشق منحصر‌ به فرد نیست. عشق خاص نیست. عشق کمیاب نیست؛ اما عزت نفس این‌گونه است، و همچنین شأن و توانایی‌تان در اعتماد کردن. به طور بالقوه در طول زندگی‌تان، ممکن است عشق‌های زیادی داشته باشید؛ اما وقتی عزت نفس، شأن، یا توانایی‌تان در اعتماد کردن را از دست می‌دهید، به دست آوردن مجدد آن‌ها کار بسیار دشواری است.

جملات قابل تاملی از کتاب

  • می گویند یونانی‌ها عبارت «خودت را بشناس» را روی معابد باستانی‌شان می‌نوشتند و مردم را دعوت می‌کردند که گاهی وقتشان را صرف سؤال کردن از خود در مورد انگیزه‌ها و اعمالشان کنند.
  • افرادی که باور دارند باهوشند در آزمون‌ها بهتر عمل می‌کنند، حتی اگر باهوش‌تر نباشند و بیشتر از دانش آموزان متوسط درس نخوانده باشند.
  • هر کسی که به اندازه کافی در اینترنت وقت گذرانده باشد، می‌داند در مورد هر چیزی می‌توان بحث کرد وقتی  عمیقاً درباره زمینه‌هایی مانند جذابیت، شادی، موفقیت، انگیزه، رشد و توسعه، تحقیق و مطالعه می‌کردم چیزی که واقعاً ناامیدم کرد این بود که تقریباً هیچ اتفاق نظری در مورد آنها وجود نداشت.
  • نوشتن مطالب روشی ساده اما قدرتمند برای سازماندهی چیزهایی است که ذهنتان را آشفته کرده است.
  • حکایت‌ها در خلأ شکل نمی‌گیرند تنها در صورتی به وجود می‌آیند که آنها را با دیگران در میان بگذاریم. محققان بارها و بارها دریافتند که تحقق رشد شخصی در پی ضربه‌ای روحی وابسته به یک چیز است: تمایل به افشای ضربه روحی در بطن یک شبکه اجتماعی حمایتگر.
  • مردم اساساً غیر منطقی‌اند بنابراین باید از آنها فقط انتظار رفتارهایی در سطح عاطفی و ناخودآگاه داشت. اگر بتوانید وارد ناامنی‌های افراد شوید، اگر بتوانید به عمیق‌ترین احساسات ناکافی بودنشان رسوخ کنید هر کوفتی را که به آنها بگویید می‌خرند.
  • هر کسی تا به حال در کلاس اقتصاد شرکت کرده باشد حتماً این عبارت به گوشش خورده است، هیچ چیز در این دنیا مجانی نیست یعنی هر چیزی بهایی دارد.حتی اگر آن بها از اول به چشم نیاید برای دستیابی به هر چیزی باید قید چیز دیگری را بزنید.
  • هر چیزی که به آن فکر یا احساس می‌کنید همیشه لایه دیگری در زیر خود دارد هر چه بیشتر به عمق بروید لایه‌های بیشتری را جدا می‌کنید و احتمال بیشتری وجود دارد که بی اختیار اشکتان در بیاید خودآگاهی مانند جدا کردن پوست پیاز است.اهمیت خوداگاهی این است که اگر ضعف‌هایمان را بشناسیم دیگر ضعف نیستند.

نقد کتاب عشق کافی نیست

شاید بارهای از بزرگتر‌ها یا افرادی که تجربه‌ی بیشتری دارند و به اصطلاح چند پیراهن بیشتر از ما پاره کرده‌اند، شنیده‌ باشید که عشق کافی نیست. اگر رمانتیک و احساسی باشید، حتما از شنیدن چنین جمله‌ای ناراحت می‌شوید.

اما واقعیت این است که برای داشتن یک زندگی بهتر و یک رابطه‌ی موفق و عالی، عشق کافی نیست. بلکه لازم است مهارت‌های مختلفی را در خودمان پرورش بدهیم و چیزهای جدیدی یاد بگیریم.

مارک منسن در کتاب عشق کافی نیست، مقالات زیادی پیرامون داشتن یک زندگی بهتر نوشته است. موضوعاتی همچون خودشناسی، خودآگاهی، پیشرفت در کار و زندگی، شادکامی، سنجیدن زندگی خود با معیارهای درست، مهارت‌های مهم زندگی و…. را می‌توانید در این مقالات بخوانید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 6,376 بار

Mark%20Manson%20 %D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%20%D9%85%D9%86%D8%B3%D9%86 3

عنوان کتاب: عشق کافی نیست

و چند مقاله دیگر

نویسنده: مارک منسن

مترجم: سیمین محمدی

تعداد صفحات کتاب: 210 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 18.61 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

نگارنده تلاش می‌کند مسیری عقلانی برای باور به اسلام پیش روی خوانندگان قرار دهد؛ مسیری که با آنچه غالباً شنیده می‌شود، متفاوت است.
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 1963
در کتاب پزشکی در ایران باستان ۲ شما با انواع طب های سنتی و کتب و تصاویر طبیبان هندی و پهلوی و سریانی آشنا می شوید که از ۳ مدخل اصلی تشکیل شده است.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1113

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *