استیو جابز غلط کرد با تو

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
استیو جابز غلط کرد با تو (nbookcity.com)

دانلود کتاب استیو جابز غلط کرد با تو

کتاب استیو جابز غلط کرد با تو یکی از عناوین مجموعه‌ کتاب‌های تجربه محیط کار و اولین کتاب تألیفی به همت نشر اطراف است.

در این کتاب در ۱۷ فصل جذاب و خوش‌خوان به بهانه آشنایی با ۱۷ سرتیتر مربوط به اکوسیستم استارتاپی، با واقعیت شغلی کپی‌ رایتر بودن در ایران آشنا می شوید. و این می تواند به شما کمک کند که خودتان را وصله‌ی ناجور یا عنصر ناتوان در این فضا نبینید و متوجه شوید بیشتر جاهای این فضا آسمان همین رنگی است!

در واقع کتاب پیش رو کوششی از جانب آزاده رحیمی است برای مکتوب ساختن تجربیات کاری خود در شرکت های فناور و به روز کشور که در آن به عنوان یک کپی رایتر که نزدیک به سی ماه تجربه ی کاری در استارتاپ های موفق و ناموفق را داشته، این تجربیات را با خوانندگان در میان می گذارد. از میان استارتاپ هایی که نویسنده به عنوان کپی رایتر در آنها فعالیت داشته تعداد موارد ناموفق بسیار بیشتر از موارد موفق بوده اند اما نویسنده با پرداختن به خاطرات این موارد در کنار هم، تصویر نسبتا روشنی را از فضای کاری شرکت های تکنولوژی و فناوری محور به دست می دهد.

خلاصه کتاب

بیشتر روایت‌ها و مستند نویسی‌ هایی که از کسب‌ و کارهای نو در رسانه‌ها و مطبوعات دیده‌ایم داستان مدیران و بنیان‌گذارانی بوده که با ثبت روایت پیروزی یا شکستشان هم در پی برندسازی دوباره بوده‌اند. از هزاران نفری که در مشاغل میانی و رده‌های پایین‌تر کار می‌کنند، معمولاً روایت و نقل و خاطره‌ای در دست نیست. کتاب استیو جابز غلط کرد با تو از این نظر ارزشمند است که برای بازتولید همان «ادبیات موفقیتِ» مرسوم نوشته نشده است.

این اثر روایتی جسورانه و پیش‌گامانه برای نوشتن از شکست و نقاط ضعف است ولی نه به هدف جلب توجه مخاطب به موفقیت‌های بعدی همان برندِ قبلاً شکست‌ خورده. نویسندهٔ این کتاب به وضعیت نمایشی، خودنمایانه و جعلی بعضی از استارت‌ آپ‌هایی که با آن‌ها (چه برای مصاحبه و چه برای همکاری) سروکار داشته نگاهی انتقادی دارد و نقد گلایه‌ آمیزش از نحوهٔ برخورد مدیران با کپی‌رایترها و آفرینندگان و فراهم‌کنندگان محتوا که بخش مهمی از بدنهٔ اکوسیستم‌اند، باعث شده این کتاب طعم طنز تلخ و گزنده‌ای داشته باشد و گاهی به هجو پهلو بزند.

معادل فارسي تیم٬ واژه‌ی گروه است اما در اکوسیستم می‌گویند که تیم و گروه در عمل با هم تفاوت دارند. تفاوت‌شان در این است که در تیم هر فرد وظیفه‌ی مشخصی دارد اما در گروه همه‌ی افراد کاری یکسان انجام می‌دهند. مثلا درتیم فوتبال هربازیکن پست تعریف‌شده‌ای دارد و وظیفه‌ی دفاع عقب٬ گل زدن نیست٬ هرچند ممکن است گاهی مدافعی پیش‌تاخته همچون تیراز چله‌ی کمان رها شود و گلی هم به ثمر برساند ولی وظیفه‌ی مشخصش گل زدن نیست.

در حالی که در مسابقه‌ی طناب‌ کشی تمام اعضای تیم باید فقط طناب بکشند. البته این‌که آن‌ها فقط یک گروه هستند نه یک تیم٬ چیزی از ارزش‌های بچه‌های خوب طناب‌کشی کم نمی‌کند. کتاب استیو جابز غلط کرد با تو به علاقه‌مندان به کتاب‌های کسب‌وکار و استارت‌آپ پیشنهاد می‌شود.

بخشی از متن کتاب

از آقای کانتنت منیجر پرسیدم منظور دقیقش از جذاب چیست. توضیح داد ببینید، کانتنت پرووایدر باید علاوه بر ردینگ صحیح و ریبل بودن، به کاستومر ما سولوشن بده.» خدا را شکر می کردم که افعال ساده را به فارسی میگفت وگرنه معلوم نبود در آن راهروی پررفت وآمد، چیزی از حرفهایش بفهمم. جوان خوش پوشی بود که می خورد سی ساله باشد. نیم ساعت پیش همین جا توی راهرو منتظر همین آقا بودم تا بیاید راهنمایی ام کند به اتاق جلسه و مصاحبه را آغاز کنیم. منشی گفت جلسه شان کمی طول میکشد و اگر برایم ممکن است، کمی منتظر بمانم و این «کمی» شد نیم ساعت.

می خواستم کیفم را بزنم زیر بغلم و بگویم بیخود وقت من را نگیرند چون هزارتا کار مهم دارم و بروم و در را محکم پشت سرم بکوبم. ولی کار مهمی نداشتم و اهل قاطی کردن و در کوبیدن نیستم، به اضافه ی این که طراحی ساختمان شان هم قشنگ بود. بنای بزرگ دو طبقه ای بود که حیاطی دلباز و سرسبز داشت. از آن خانه هایی که معماران دهه ی پنجاه شمسی طراحی می کردند و برای افزایش مساحت زیربنا از راهرو و راه پله و بالکن، فضا نمیدزدیدند. در بالکن فراخ طبقه ی دوم دو دست صندلی باغی و آفتابگیر و ردیفی گلدان گذاشته بودند.

باران مطبوع بھاری باریده بود و وقتی داشتم از حیاط سرسبزش رد میشدم، چمن باغچه مثل آگهی های تبلیغاتی از شدت شادابی و طراوت میدرخشید. مردان و زنان جوان از اتاق ها می آمدند بیرون و می رفتند به اتاق های دیگر یا با لیوان چای توی بالکن ایستاده بودند. محیطشان حالت شادابی داشت. تا لحظه ای که این آقا آمد و یک صندلی از کنار راهرو آورد و همانجا در میان رفت وآمد همکاران و کارگرهایی که مشغول رنگ آمیزی اتاق ها بودند، شروع کرد به…

نقد کتاب استیو جابز غلط کرد با تو

اغلب کتاب‌هایی که در زمینه‌ی کسب‌وکار با آن‌ها مواجه هستیم، توسط مدیران بزرگ و بنیان‌گذارانی‌ نوشته شده که به روایت پیروزی‌ها و شکست‌هایشان در قالب یک کتاب پرداخته‌اند. حقیقت این است که هدف از چنین کاری، اغلب برندسازی دوباره است. اما از افرادی که در شغلی میان‌رده قرار دارند، هر روز هشت صبح از خواب برمی‌خیزند و به سراغ شغل تکراری‌شان می‌روند، روایتی در دسترس نیست. اما کتاب استیو جابز غلط کرد با تو، همانطور که از عنوان فرعی آن برمی‌آید، خاطرات یک کپی رایتر است از کار در فضای استارتاپی؛ اثری خوش‌خوان، با زبانی طنز و نثری جذاب.

علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه‌ی کسب‌وکار از مطالعه‌ی کتاب استیو جابز غلط کرد با تو لذت و بهره خواهند برد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 355 بار

%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%88%20%D8%AC%D8%A7%D8%A8%D8%B2%20%D8%BA%D9%84%D8%B7%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%20%D8%A8%D8%A7%20%D8%AA%D9%88%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: استیو جابز غلط کرد با تو

خاطرات یک کپی رایتر دون پایه

نویسنده: آزاده رحیمی

تعداد صفحات کتاب: 155 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 16.04 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب دگرگونی و تحول روح جدیدترین اثر باربارا دی آنجلیس به طور علمى و عملى ثابت مى‌کند که ما انسان‌ها موجوداتی ارتعاشى هستیم و اینکه چگونه مى‌توانیم با علم به این موضوع زندگى خود را تغییر دهیم و به معناى واقعى زندگى کنیم. 
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 699
زنی پس از ترک شدن توسط همسرش، به قهقرایی از پوچی و بی معنایی سقوط می کند و مجبور می شود به تنهایی از دو کودک خود مراقبت کند. این زن اکنون احساس می کند که به معنای واقعی کلمه در درون دیوارهای...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 536

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *