اعتراف کالین هوور

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
اعتراف کالین هوور(nbookcity.com)

دانلود کتاب اعتراف کالین هوور

کتاب اعتراف کالین هوور یازدهمین رمان این نویسنده نامدار به شمار می آید.

زبان هوور ساده و پر از توصیفات است که در ترکیب با نحوه‌ی نگارش خاص و استفاده از زبان رسمی و محاوره درکنار هم، چنین نوشته های دلنشینی را می سازد و بیشتر کارهایش در سبک «واقع گرایی» و ژانر «عاشقانه» قرار می گیرند. او نویسنده‌ای است که مدرن می نویسد و در هیاهوی این مدرنیته، ارتباطات عاطفی بین انسان ها را با نگارشی خاص به تصویر می کشد.

خلاصه کتاب

در کتاب اعتراف کالین هوور، خانم «اوبرن رید» که تمام زندگی‌اش برنامه ریزی شده و بر اساس حساب و کتاب است برای به دست آوردن یک موقعیت شغلی وارد استودیوی دالاس می شود. صاحب این استودیو آقای خوشتیپی به نام «اوون جنتری» است. اوبرن به هیچ عنوان قصد ندارد که دلباخته‌ی این آقا شود، آن هم مردی با یک گذشته‌ی مرموز! او تلاش می کند که اوون را نادیده بگیرد اما در نهایت شکست می خورد. حالا این راز اوون است که رابطه‌ی آن‌ها را تهدید می کند و تنها امید اوون این است که با یک اعتراف خودش را نجات دهد:

به همه‌ی نقاشی‌ها نگاه می کنم و متوجه می شوم که کنار هر نقاشی یک اعتراف قرار دارد. با تعجب می پرسم: «همه‌ی این اعتراف‌ها از انسان‌های واقعی است؟ همه را می شناسی؟» سرش را تکان می دهد و به سمت در می رود. «تمام آن‌ها متعلق به افراد ناشناسی هستند که اعترافات خود را از شکاف در داخل می اندازند و من با الهام گرفتن از آن‌ها نقاشی می کشم.» به سمت نقاشی بعدی می روم. بدون آن‌که نقاشی را نگاه کنم اعتراف را می خوانم. هیچوقت اجازه نمیدهم کسی مرا بدون آرایش ببیند، از روزی میترسم که بمیرم و به هنگام تشییع جنازه چهرهام بدون آرایش باشد البته یقین دارم که سوزانده میشوم زیرا لغزشهای زیادی داشتهام و مطمئنم که بعد از مرگم نیز دامنگیرم می شوند.

اوبرن، دل به دریا می زند و کنترل امور را به احساساتش می سپارد، اما درمی یابد که اوون در حال پنهان کردن رازی بزرگ است. گذشته ی تاریک اوون بر زندگی اش سایه افکنده و همه ی چیزهایی را که اوبرن دوست دارد، تهدید می کند. تنها راهی که اوبرن می تواند به روال عادی برگردد، این است که اوون را از زندگی خود حذف کند. اما آیا او می تواند این کار را انجام دهد؟ برای پی بردن به پاسخ این سوال کتاب اعتراف کالین هوور را بخوانید!

بخشی از متن کتاب

« ببین آبورن، تو پونزده سالته. فکر می کنی هر حسی که به پسرم داری واقعیه. اما تا یک ماه دیگه همه ی این حس و حال از سرت می افته. ماهایی که از بدو تولد عاشقشیم، برای نبودش تا آخر عمرمون زجر خواهیم کشید اما تو نه. اون فعلا به ما نیاز داره نه تو. » حس عجیبی ست وقتی در پانزده سالگی حرف هایی پر از نیش و کنایه می شنوی. حتی نمی دانستم باید چه جوابی به مادرش بدهم. چگونه دختری پانزده ساله باید از عشق طرد شده اش در برابر دیگران دفاع کند؟ وقتی که خامی و سن و سالی نداری، چنین دفاعی غیر ممکن است. شاید هم حق با آنهاست. شاید ما عشق را آنگونه که والدین مان درک می کنند، نفهمیم اما کاملاً آن را در عمق جانمان حس می کنیم و این شاید حسی شبیه دلشکستگی است.

آدام در حالی که برای آخرین بار آرنجم را نوازش می کند، می پرسد: « چقدر تا پروازت مونده؟ » « دو ساعت. مامانت و تری پایین پله ها منتظرن. مامانت میگه اگر بخواهیم سر وقت برسیم باید تا ده دقیقه دیگر این جا رو ترک کنیم. » به آرامی با خودش تکرار می کند: « ده دقیقه!واقعاً این زمان، برای گفتن چیزی که تا الان در بستر مرگ یاد گرفته ام کافی نیست. حداقل پانزده یا بیست دقیقه زمان می بره. » می خندم و این بدترین اتفاق ممکن است، تلخ ترین خنده ای که تاکنون لب هایم به خود دیده اند. هر دونفرمان ناامیدی را در این خنده حس می کنیم و او مرا سخت در آغوش می کشد، اما نه مثل همیشه. در مقایسه با دیروز ضعیف تر شده.

دستانش موهایم را نوازش می کنند و پس از بوسه ای می گوید: « آبورن ازت متشکرم، برای خیلی چیزها، اما اول لابد باید بگم ممنونم که تو هم به اندازه ی من ناراحت و پکری. » دوباره می خندم، طبع شوخی دارد. حتی در آخرین لحظات. « آدام، تو برای من خیلی خاصی، به همین خاطر که من هم نفس و هم بغض توام. » دستانش را دور کمرم حلقه می کند و پس از تلاش بسیار مرا به سمت خودش می چرخاند و روبروی هم قرار می گیریم. در معصومیت چشمانش هیچکس تردیدی ندارد…

نقد کتاب اعتراف کالین هوور

کالین هوور رمان اعتراف را در سال ۲۰۱۵ نوشت که علاوه بر قرارگرفتن در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌ تایمز، توانست جایزه‌ی بهترین کتاب از نگاه خوانندگان «گودریدز» را نیز به‌ دست آورد، از اوایل سال ۲۰۱۷ نیز سریالی از روی این رمان عاشقانه با بازی «کتی لکرک» و «رایان کوپر» ساخته شده‌ است.

اگر از خواندن رمان نهم نوامبر این نویسنده لذت برده اید، بدون شک رمان اعتراف کالین هوور نیز برای شما لذتبخش خواهد بود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 895 بار

Colleen%20Hoover%20 %DA%A9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%86%20%D9%87%D9%88%D9%88%D8%B1

عنوان کتاب: اعتراف

برنده جایزه بهترین کتاب عاشقانه ی گودریدز

نویسنده: کالین هوور

مترجمان: علی همتیان و محسن استاجی

تعداد صفحات کتاب: 195 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 11.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

مان عامه پسند غرور و تعصب در اوایل قرن نوزدهم در انگلستان و در فضایی روستایی روایت می‌شود. روایت خانواده آقا و خانم بِنِت است که پنج دختر دارند که از لحاظ شخصیتی با یکدیگر متفاوت هستندو گاهی دیوانه بازی...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 15983
مشاهدات ویلیام دیویسون، به عنوان یک اروپایی که از لهستان درگیر جنگ بسیار فاصله دارد همچنان مربوط به وقایع امروزه در جهان است. آدم هایی که رنگ چشم و پوستشان فرق می کند. نویسنده کتاب رمان‌های خود را در...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 278

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *