افسانه مرگ پیما

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
افسانه مرگ پیما (nbookcity.com)

دانلود کتاب افسانه مرگ پیما

کتاب افسانه مرگ پیما رمانی ست خواندنی و معروف که در آن قهرمان داستان به نبرد سر مرگ و زندگی می پردازد.

دیوید گمل نویسندهٔ مشهور بریتانیایی کتاب های قهرمان محور بود. درحالی که در دوران جوانی به روزنامه‌ نگاری مشغول بود در سال ۱۹۸۴ اولین رمان رسمی خود با عنوان «اسطوره» را منتشر کرد. بعد از آن زمان بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۶ بیش از سی رمان نوشت که بیشتر آن‌ها حماسی و فانتزی بودند. کتاب های او با فروش بیش از یک میلیون نسخه همچنان در سراسر دنیا به فروش می‌رسند.

این کتاب ماجرایی را پیرامون جنگجویی پیر، شکست ناپذیر و با شکوه به تصویر می کشد، دراس، اکنون باید برای انجام ماموریتی به جنگجو تالیسمان ملحق شود و تلاش خود را بر حفظ جان دوست در حال مرگ خود به ثمر برساند. او به دنبال دستیابی به جواهراتی است که از قضا نخست وزیر روانی کشور گوتیر هم در پی آن است و برای دستیابی به آن تمام تلاش خود را می کند. اکنون نبردی سخت در پیش است، مسئله ی مرگ و زندگی خودنمایی می کند و تلاش برای رهایی از استبداد گوتیر ضروری به نظر می آید.

خلاصه کتاب

کتاب افسانه مرگ پیما روایت جنگ بین دو قبیله با نام های “نادیر” و “گوتیر” بر سر جواهرات افسانه ای می باشد. یکی از شخصیت های اصلی داستان “دراس”، مشهور به اسطوره تبردار تاریکی با نام “مرگ پیما” بوده که مامور به جستجو برای جواهرات پنهان شده در مقبره اشیکا اهریمن کش، بزرگترین قهرمان نادیر و نجات جان دوست خود جنگجو “تالیسمان” می شود. در قبیله نادیر پیشگویی شده که با به دست آوردن سنگ ها، جنگجویی بی نظیر برای متحد ساختن نادیر ها در مقابل گوتیرها خواهد آمد.

در این میان نخست وزیر روانی قبیله گوتیر هم برای به دست آورن جواهرات، دو هزار سرباز مسلح و آموزش دیده را برای جنگ با آن ها می فرستد. با مطالعه این داستان پر پیچ و خم و هیجان انگیز ببینید چه برسر جواهرات افسانه ای خواهد آمد و به دست کدام قبیله خواهد افتاد؟ آیا پیشگویی ها راجع به جنگجوی متحد کننده درست بوده؟ آیا دارس در ماموموریت خود موفق خواهد شد و …

بخشی از متن کتاب

دراس خندید و گفت: «دوست دارم بگم دانش گسترده ام در زمینه ی تاکتیک های جنگی من رو به این نتیجه رسوند، اما جواب ساده تر از این حرف هاست. سی نفر این رو پیشگویی کردن و اونها آدم های باهوشین. معمولا خیلی علاقه ای به جادوگرها و امثال شون ندارم، اما این پسرها جنگجوهای فوق العاده این.» کلاهخود سیاهش را از روی سرش برداشت و انگشتانش را میان موهای پرپشت سفیدرنگش فرو برد. به پلین گفت: «خوب بهم خدمت کرده، این کلاهخود.» و آن را چرخاند تا نور مهتاب روی نشان تبر نقره ای رنگ بیفتد که روی پیشانی قرار داشت.

«و شک ندارم فردا هم کارش رو انجام میده.» با یادآوری فکر نبرد پلین نگاهی مضطرب به آن سوی دیوار انداخت؛ جایی که ناديرها منتظر بودند. از آنجا می توانست به خوبی ببیند که تعداد بسیاری زیر پتوهایشان در کنار صدها آتش خوابیده بودند. بقیه بیدار بودند و اسلحه هایشان را تیز می کردند یا در گروه های کوچک مشغول صحبت بودند. مرد جوان برگشت و به مدافعان خسته ی درنای خیره شد که در زمین باز پایین بارو دراز کشیده بودند و سعی داشتند چند ساعتی چشم هایشان را بر هم بگذارند. دراس گفت: «بگیر بشین، پسر. نمیتونی با حرص خوردن اونها رو فراری بدی.»

نگهبان نیزه اش را به دیوار تکیه داد و نشست. غلاف شمشیرش به سنگ گیر کرد و ناشیانه آن را چرخاند و گفت: «هنوز به پوشیدن این همه زره عادت نکردم. همه اش پام به شمشیرم گیر می کنه. گمان کنم خیلی به درد سرباز بودن نمی خورم.» دراس گفت: «سه روز پیش روی دیوار دوم که سرباز خوبی بودی. دیدم که دو تا نادیر رو کشتی و بعدش راهت رو به سمت طناب های پای دیوار باز کردی. حتی اونجا هم به یکی از همقطارهات که پاش زخمی شده بود کمک کردی – تو پایین تر از اون اومدی و حمایتش کردی.»

نقد کتاب افسانه مرگ پیما

در داستان افسانه مرگ پیما، دراس اسطوره، تبردار تاریکی، باید در مسیر ماموریتی برای خون و افتخار به جنگجو تالیسمان بپیوندد. فقط چشمان الچازار مسروقه- جواهرات افسانه‌ای جادویی- می‌تواند دوست در حال مرگ دراس را نجات دهند و سپس قبیله‌های نادیر را در مقابل شرارت گوتیرها متحد کنند. دراس با جستجو برای جواهرات که قرن‌هاست در مقبره‌ی اشیکای اهریمن‌کش، بزرگ‌ترین قهرمان نادیر، پنهان شده است، موافقت می‌کند.

پیشگویی شده است که با پیدا شدن سنگ‌ها متحدکننده‌ای خواهد آمد، جنگجویی بی نظیر که نادیرها را از ظلم وستم گوتیرها رها می‌سازد. اما گارن_تسن، نخست وزیر روانی که قدرت کشور گوتیر را در دست دارد نیز به دنبال جواهرات است. برای بدست آوردن آن‌ها، او دو هزار سرباز مسلح و آموزش دیده را به جنگ تعداد کمی وحشی، تالیسمان و یک جنگجوی درنای می‌فرستد.

اگر به رمان های قهرمان محور علاقه مندید و یا آثار دیوید گمل را دنبال می کنید، کتاب افسانه مرگ پیما را پیشنهاد می کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 214 بار

David%20Gemmell%20 %D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%D8%AF%20%DA%AF%D9%85%D9%84

عنوان کتاب: افسانه مرگ پیما

نویسنده: دیوید گمل

مترجم: سجاد حامدحیدری

تعداد صفحات کتاب: 477 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 49.22 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

هر انسان مجموعه‌ای از عادت‌ها است. بعضی از این عادت‌ها را خود شخص ایجاد کرده و جمعی دیگر به طور غیرارادی ایجاد شده‌اند. این عادت‌ها ناشی از هراس‌ها و تردیدهای او هستند؛ ناشی...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 338
گنگی و گیجی و سردرگمی در رمان نام ناپذیر به اوج خود می‌رسد و خواننده باید خود را برای یک سفر شگفت انگیز در هزارتوی هویت باختگی و از هم گسیختگی های زبانی آماده کند؛ سفری که گاه بسیار...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 453

2 پاسخ

  1. خیلی عالی میشه کتاب های دیگه نویسنده رو هم قرار بدین 😊🙏
    اسطوره ، تولد یک قهرمان ، شوالیه های بد نام ، پژواک آوای دوران و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *