میراث

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
میراث (nbookcity.com)

دانلود کتاب میراث

کتاب میراث کریستوفر پائولینی، چهارمین جلد از مجموعه چهارگانه این نویسنده است که در دو جلد به فارسی ترجمه شده و در سایت قرار گرفته است.

مجموعه‌ی چند‌گانه‌ی کریستفر پائولینی جوایز زیادی را توانست کسب کند. اولین رمان او یعنی کتاب آراگون، در سال 2003 در رتبه‌ی سوم پر‌فروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و در سال بعد بهترین رمان فانتزی معرفی شد. این مجموعه‌ی چند‌گانه‌، جوایز دیگری هم به‌ دست آورد؛ جوایزی مانند کتاب سال «پابلیشرز ویکلی»، پرفروشترین کتاب «یو.اس.ای تودی»، پرفروش‌ترین کتاب «وال استریت ژورنال»، کتاب سال «بوک سنس» و بهترین کتاب در «بوک سنس سلکشن» تعدادی از این جوایز هستند.

خلاصه کتاب

موجودات عجیب‌‌ الخلقه، پادشاهی اهریمنی که تلاش می‌کند تمدن‌ها را از میان بردارد  و بی‌عدالتی را رواج دهد و قهرمانی که علیه شر به پا می‌خیزد؛ شخصیت‌های ثابت بیشتر داستان‌های افسانه‌ای کهن و رمان‌های فانتزی هستند. داستان میراث کریستوفر پائولینی هم از این روال بیرون نرفته و ماجرای اژدها‌سواری را شرح می‌دهد که برای اثبات خیر، دست به کار می‌شود و به جنگ بدی‌ها می‌رود.

کتاب میراث، داستانی درباره‌ی دوران باستان است و زندگی پسری پانزده ساله به نام آراگون را روایت می‌کند. او به صورت اتفاقی تخم یک اژدها به نام سفیرا را پیدا می‌کند. بر اساس افسانه‌ها تخم اژدها نیز صاحبش را انتخاب می‌کند و برای آراگون می‌شکند. به این ترتیب آراگون به یک اژدها سوار تبدیل می‌شود.

کم کم آراگون به راز‌های خطرناک و سرنوشت‌سازی پی می‌برد و مانند یک شوالیه‌ی اژدها سوار آموزش می‌بیند. ماموریت پر‌خطر آراگون و اژدهای جوانش آغاز می‌شود. آراگون و اژدهایش، تنها با شمشیری کهنه و راهنمایی‌های یک قصه‌گوی سالخورده برای نجات امپراطوری دست به کار می‌شوند. اگر 3 جلد قبلی این مجموعه را خوانده اید، مطالعه جلد چهارم آن یعنی کتاب میراث کریستوفر پائولینی نیز برای شما لذتبخش خواهد بود.

بخشی از متن کتاب

ناسوآدا چشمانش را گشود. کاشی ها، سقف تاریک و گنبدی شکل را پوشانده بودند و روی کاشیها الگوهایی زاویه دار با رنگ های سرخ، آبی و طلایی وجود داشت: جدولی پیچیده از خطوط که نگاه او را برای مدتی بدون فکر جذب کرد. سرانجام او اراده آن را یافت که به اطراف نگاه کند. درخششی استوار از نور نارنجی، از منبعی سرچشمه می گرفت که پشتش قرار داشت. این درخشش به حدی قوی بود که بتواند شکل اتاق را به او بنمایاند:

اتاق هشت ضلعی بود، اما درخشش آن قدر زیاد نبود که سایه هایی را که مانند تور در گوشه ها قرار گرفته بود از بین ببرد. او آب دهانش را قورت داد. گلویش خشک بود. سطحی که رویش قرار داشت سرد، هموار و به شکل ناراحت کننده ای سخت بود؛ انگار که سنگ به پاشنه هایش و به کف دستانش فشار می آورد. سرما را در استخوان هایش احساس می کرد و همین باعث شد به یاد بیاورد که تنها چیزی که به تن داشت لباس شب نازکی بود که با آن خوابیده بود. من کجام؟

خاطرات به یکباره به سمتش هجوم آوردند؛ بدون این که معنی خاصی دهند یا ترتیب داشته باشند: خاطرات مانند دسته اسب سواران ناخواسته ای که با شدت بسیار زیاد به ذهنش حمله کرده بودند. او نفس نفس زد و تلاش کرد بنشیند تا اگر مجبور شد بتواند برخیزد، فرار کند یا مبارزه کند اما دریافت که نمی تواند بیش از چند سانت در هر جهت حرکت کند. دستبند هایی ضخیم به دور مچ های دست و پایش زده شده بود و تسمه چرمی ضخیمی سرش را به تخته سنگ چسبانده و باعث میشد او نتواند سرش…

نقد کتاب میراث کریستوفر پائولینی

کریستوفر پائولینی مجموعه‌ی «وراثت» را بسیار هیجان انگیز نوشته است. قلم ساده و جملات روان او خوانش کتاب را خواندنی‌تر کرده است. البته این سادگی در داستان اول بیشتر به نظر می‌آید. چرا که پائولینی اولین کتاب را در سن 15 سالگی، به دور از جنجال‌های شهرت بزرگ‌سالی نوشته و تمام ترس‌ها و احساسات آراگون 15 ساله را به‌خوبی به تصویر کشیده است.

با گذشت سال‌ها و بزرگ شدن او، تغییراتی که در بینش و عقایدش رخ داده به وضوح در کتاب‌های بعدی‌اش قابل مشاهده است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 248 بار

Christopher%20Paolini%20 %DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%81%D8%B1%20%D9%BE%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86%DB%8C

عنوان کتاب: میراث (دو جلدی)

کتاب چهارم از سه گانه ی میراث + یک

نویسنده: کریستوفر پائولینی

مترجم: محمد نوراللهی

تعداد صفحات کتاب: 516 و 506 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 53.76 و 52.96 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

تمامی قصه های موجود در مجموعه ی "پاییز 32"، در بازه ی زمانی بعد از جنگ جهانی دوم تا کودتای بیست و هشت مرداد رخ می دهند. در این اثر، قصه ی انسان های به تصویر کشیده شده که هر کدام زخمی خورده و گمنام مانده اند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 484
در آشوب‌های محدودۀ خیابان پاسداران که در سال 1397توسط دراویش و با انگیزۀ ایجاد ناامنی صورت پذیرفت. محمدحسین با عنوان بسیجی ویژه، داوطلبانه برای مقابله با اشرار رفت که او را ابتدا به‌وسیلۀ اسلحۀ شکاری مجروح کردند...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 640

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *