بر جاده های آبی سرخ جلدسوم

بر جاده های آبی سرخ جلد سوم (nbookcity.com)

دانلود کتاب بر جاده های آبی سرخ جلدسوم

کتاب بر جاده های آبی سرخ جلدسوم کتابی است با محتوای تاریخی، اما نه به شکل رسمی، بلکه روایت تاریخ دوران خاصی از ایران به شکل داستانی جذاب و گیرا است. با محوریت شخص “میر مهنا” که در تاریخ ایران چندان شناخته شده نیست و البته بیشتر هم به عنوان راهزن شناخته شده تا مبارز.

کتاب داستان گیرایی دارد که باعث می شود خواننده سه جلد را دنبال کند، روایت و قلم نادر ابراهیمی هم گیراست. این کتاب باعث می شود تا بفهمید شیوه تدریس تاریخ در مدارس چقدر بی ثمر است،  اما روایات تاریخی که در این کتاب با آنها آشنا می شوید در ذهن ماندگار خواهد شد.

مروری بر کتاب

وطن برای وطن‌خواه عطری دارد، عطری تاریخی، عطری مردمی، عطری شیرین، که تجزیه‌ی وطن و قطعه قطعه شدنِ غم‌انگیزش، هرگز این عطر را از میان نمی‌برد.

وطن عطر است، بوی بهارینِ زیستنِ آزادانه است، بوی خوشِ خاک است.

وطن آواز است.

نادر ابراهیمی نویسنده‌ای است به واقع وطن‌دوست که در جاده‌های آبی سرخش اسطوره‌ی وطن‌ خواهی را برایمان ترسیم می‌ کند.قهرمانی که گرچه او را راهزن نامیده‌اند اما اوست که طعم خوش آزادی را به جنوبیان چشانده. بگذار او را ناجوانمردانه یاغی خطاب کنند، دزدیدن از بیگانه‌ ای که جان و مال صاحبان این خاک را اسیر خویش کرده، شرافت محض است.

“میرمهنای دوغابی مظهر همین وطن بود.”

وطنی که تاکنون برایش کتاب‌ها نوشته‌اند و شعرها سروده‌اند اما این مجموعه‌ی پنج جلدی که گویا به پایان هم نرسیده است عطر تازه‌ای از وطن خواهی را می‌پراکند. برجاده‌های آبی سرخ  را بی‌اطلاع از وجود میرمهنا و به دنبال آثار نادر ابراهیمی شریف شروع کردم و غرق شدم در داستان مرد دریانوردی که به راستی به تاریخ این مرز و بوم عزت بخشیده است.

جاده‌های دریای جنوب، آبی بودن اکنونشان را مدیون سرخی خون امیرمهناییان هستند، ک اگر نبودند این انسان‌های شوریده‌ی طعم وطن، هزارپاره شده بودند گل‌های این کهنه قالیِ ایران نام گرفته. داستان، “عین واقعیت نیست، چرا که، هیچ داستانی نمی‌تواند عین واقعیت باشد و هیچ واقعیتی هم نمی‌تواند عین واقعیت دیگر، اما تا آنجا که مدرک و منابع تاریخی رخصت داده‌اند، بر پایه‌ی مجموعه‌ی بزرگی از واقعیات و مستندات قابل اعتنای تاریخی بنا شده است.

چکیده کتاب

میر مَهنای دوغابی، اصلی ترین شخصیت این داستان، سردار بی پروای دریای جنوب است: “زِبَر مردی که ایران، فراوان بدهکار اوست”؛ بدهکاری که تا این لحظه، فرصت پرداختنبخش ناچیزی از دین خود رابه او نداشته است؛ چرا که استعمار، در طول دو قرن، خیره سرانه کوشید که نام این سالار پیکارگرِ با ایمان را آن چنان پنهان نگه دارد که گویی هرگز وجود نداشته است.

اگر جلد های اول و دوم این کتاب را مطالعه کرده اید بدون شک نیازی به معرفی بیشتر جلد سوم این کتاب نیست ولی اگر می خواهید با اسطوره های تاریخ کشورمان که به بهترین شکل ممکن توسط نادر ابراهیمی به تصویر کشیده شده است آشنا شوید خواندن این کتاب را برای همه علاقمندان توصیه می کنیم.

تعداد بازدید: 2,694 بار 

Nader%20Ebrahimi%20 %D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%B1%20%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85%DB%8C 6

عنوان کتاب: بر جاده های آبی سرخ جلد سوم

بر جاده های آبی سرخ براساس زندگی میر مهنای دُغابی

پنج جلد در سه مجلد

جلد سوم کتاب پنجم

نویسنده: نادر ابراهیمی

تعداد صفحات کتاب: 231 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.27 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

در کتاب ماموریت برای وطنم نویسنده به ویژه به آینده ایران می‌پردازد و از دشواری‌های ایران، کشوری در حال توسعه با پتانسیل بسیار می‌گویند و فرتوری از دستاوردهای اقتصادی و رفرم اجتماعی در ایران را به نوشتار می‌کشد. اعلیحضرت همایونی دیدگاه‌های خود را بی پرده درباره دموکراسی...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 3747
خالق، عشق است و عشق، خالق است. حقیقتی که بعد از خواندن کتاب حاضر به آن می رسیم این است که عشق، تنها درسی است که ما انسان ­ها باید در این دنیا به آن تسلط پیدا کنیم. وقتی می فهمی که عشق...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2700

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *