به پا خاستن برای انسانیت

آخرین ویرایش: 3 ماه قبل
کتاب به پا خاستن برای انسانیت (nbookcity.com)

دانلود کتاب به پا خاستن برای انسانیت

کتاب به پا خاستن برای انسانیت اثری جذاب به قلم جان ایزو، درباره مسئولیت پذیری است.

تک‌تک افراد جامعه در موقعیت‌ فردی خود؛ به این معنا که اگر هر کسی در هرجا، چه خانه، چه محل کار و چه اجتماع، با ظلم، اجحاف، سوءرفتار، قانون شکنی و سوءاستفاده از یک انسان و یا امکانات جامعه روبه‌رو شد، لازم است برای دفع شر پیش‌قدم شود و اخلاقی و مسئولیت پذیرانه بپاخیزد و دست به اقدام بزند.

البته شرط لازم چنین اقدامی رفتار مسئولیت پذیرانه و اقدام مستقیم خود فرد است. اگر همۀ افراد جامعه از کودک تا بزرگسال، یاد بگیرند، به‌جای آنکه منتظر اقدام دیگران باشند، در حد توان خود، در برابر هر نوع رفتار خارج از انصاف و قانون پیش‌قدم شوند و بپاخیزند، آنگاه شرایط زندگی فردی و اجتماعی همۀ جهانیان بسیار بهتر از این خواهد شد.

خلاصه کتاب

به طور کلی، کتاب به پا خاستن برای انسانیت به این می‌پردازد چگونه «مسئولیت پذیری» موجب تغییرات ژرف در زندگی می‌شود. مسئولیت پذیری یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه امروز است. جان ایزو، به نقش مسئولیت پذیری در اصلاح خانواده، سازمان و اجتماع پرداخته است. ایزو برای تبیین بهتر این مسئله به روایتِ زندگی افراد معمولی‌ای پرداخته که با پیش‌قدم‌ شدن، به‌سادگی توانسته‌اند تغییر ایجاد کنند.

کتاب به پا خاستن برای انسانیت، استدلال می‌کند که تقریبا همه مشکلات، از مشکلات شخصی و چالش های شغلی گرفته تا مسائل اجتماعی، قابل حل است. فقط کافی است بپذیریم که می‌توانیم شرایط را هرچه که هست تغییر دهیم. با شناسایی خودمان به عنوان عوامل تغییر، احساس شادتر، فشار کمتر و احساس قدرتمندی خواهیم کرد.

جان ایزو هفت اصل قانع کننده ارائه می‌دهد که هر کس را، در هر زمان قادر می‌سازد تا به طور موثر تغییر مثبت ایجاد کند. کتاب به پا خاستن برای انسانیت پر از داستان های آموزنده است. مثل: یک مغازه‌دار میانسال ایتالیایی که علیه مافیا مبارزه کرد، دو نوجوان که موضع گرفتند و یک جنبش ضد سلطه را سازماندهی کردند و موارد دیگر که به شما القا می‌کند: همه ما قدرت تغییر جهان را داریم.

نکوداشت های کتاب

  • این کتابی قدرتمند و کاربردی است که کلید اصلی باز کردن توانایی های کامل خود را برای موفقیت و قدرت شخصی در هر زمینه‌ای از زندگی به شما می‌دهد.
  • کتاب به پا خاستن برای انسانیت مناسب برای زمان هایی که ما در آن زندگی می‌کنیم. داستان‌های جذاب کتاب، بینش های عمیق و نکات عملی در مورد چگونگی ایستادن و مسئولیت پذیری ایجاد یک اتفاق معنی‌دار ارائه می‌دهند.
  • روشنگر و الهام بخش! پله پله فاش می‌کند که چگونه همه ما می‌توانیم تغییر مثبتی در زندگی و کار ایجاد کنیم.

بخشی از متن کتاب

در کتاب به پا خاستن برای انسانیت می‌خوانیم: شرکت وستجتِ کانادا یکی از سودآورترین خطوط هوایی دنیاست. در طول پانزده سالی که از تأسیس آن می‌گذرد شرکت توانسته با تمرکز دقیق بر خدمت رسانی عالی به مشتریان، سهم بازار را از دست رقبایش در آورد. تقریباً تمامی پست‌های سازمانی موجود در این شرکت آماده اقدام کردن و ایجاد تغییرند. همه کاری که باید بکنیم این است که:

دقیقاً مانند وستجت، چشمان‌مان را برای دیدن فرصت‌ها باز نگه داریم. یک روز پدری پریشان حال با یکی از کارمندان وستجت تماس گرفت. دختر بزرگ او دچار ایست قلبی شده بود و در یکی از بیمارستان‌های شهر محل سکونتش بستری بود؛ اما احتمال زنده ماندنش بسیار کم بود. والدین او باید در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به آن شهر می‌رساندند تا بتوانند دخترشان را برای آخرین بار ببینند.

خانم کارمند به آنها گفت یک پرواز هست که تا چند دقیقه دیگر فرودگاه را به آن مقصد ترک می‌کند و به جز آن فعلاً پرواز دیگری نیست. او خیلی راحت می‌توانست اظهار تأسف کند و با آرزوی موفقیت برای آنان به کارش ادامه دهد؛ اما به جای آن به آنها دو بلیت داد و گفت که در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به فرودگاه برسانند؛ سپس اقدامش را شروع کرد؛ به این ترتیب که:

ابتدا با مدیر فرودگاه تماس گرفت؛ سپس با دو نفر از مأموران ورودی پرواز صحبت کرد و آنها را راضی کرد که پرواز را به تأخیر بیندازند. آنها نیز پرواز را نگه داشتند و به محض آنکه والدین دختر مریض سوار شدند، هواپیما فرودگاه را ترک کرد. آن کارمند می‌توانست بلیت پرواز بعدی را به آنها بفروشد اما اگر این کار را کرده بود، فرصت ایجاد تغییر در همان لحظه را از دست می‌داد. (ص74 کتاب به پا خاستن برای انسانیت)

اما او به پا خاست و اقدام کرد و برای آنها کاری ویژه انجام داد؛ همچنین شهرت وستجت را افزایش داد و احتمالاً الهام بخش دیگران نیز شد. بعضی وقت‌ها بپاخاستن و اقدام کردن، به معنای خوب نگاه کردن و پاسخ به این پرسش است «چگونه اکنون همین جایی که هستم ممکن است تغییر ایجاد کنم؟» بپاخاستن و اقدام کردن، پاسخ به پرسشی است که صاحبِ پیرِ فروشگاه از هوارد بِهار کرد:

«اگر من نه، پس چه کسی؟ اگر الان نه، پس کی؟» می‌بینید که بخشی از بپاخاستن و اقدام کردن حضور در هر لحظه است؛ اگر تو اقدام نکنی ممکن است هیچ‌کس کاری نکند؛ اما بپاخاستن تو ممکن است بیش از آنچه تصور می‌کنی، معنا داشته باشد. سال‌ها قبل زنی جوان به نام سمیرا در تورنتو یکی از تأثیرگذارترین داستان هایی را که در تمام عمرم شنیده بودم برایم تعریف کرد.

والدین سمیرا برای دیدن او به شهر محل سکونتش آمده بودند. هنگام بازگشت به شهر خود و در هواپیما متأسفانه مادرش بعد از چند حمله قلبی از دنیا رفته بود. چند روز بعد، سمیرا در مجلس ختم نشسته بود و آدم‌هایی را که تا به حال ندیده بود، ملاقات می کرد. او از پدر و برادرانش می‌خواست که مهمانان را معرفی کنند، اما هیچ‌کس زنی را که در گوشه اتاق نشسته بود نمی شناخت. (ص75 کتاب به پا خاستن برای انسانیت)

سمیرا به سمت خانم میانسال رفت و گفت: «من تنها دختر مرحومه هستم. من و خانواده‌ام داشتیم می‌گفتیم که هیچ کدام شما را نمی‌شناسیم. کنجکاوم بدانم شما چطور مادر من را می‌شناختید؟» آن خانم مکثی کرد و سپس پاسخ داد: «متأسفم. من مادر شما را نمی شناختم؛ اما داستان دلیل حضورم در این مجلس طولانی است. حدود پنج سال قبل روزهای بسیار بسیار سختی را می‌گذراندم…

آنقدر پریشان و افسرده بودم که قصد خودکشی داشتم. یک روز در اتوبوس کنار خانمی نشسته بودم که به شدت مشغول مطالعه یک کتاب بود. بین راه کتاب را روی پاهایش گذاشت، رو به من کرد و گفت: به نظر می‌رسد شما نیاز دارید صحبت کنید. نمی‌دانم چرا به او اطمینان کردم و همه مشکلاتم را برایش گفتم. او به من گفت بعضی وقت‌ها اوضاع ناامید کننده و سیاه می‌شود، اما…

اگر صبر کنیم و به زندگی ادامه دهیم، امیدواری و روشنی خواهد آمد. وقتی به منزل رسیدم، نظرم را عوض کردم و تصمیم گرفتم زندگی کنم. من آن روز آن قدر به فکر فرو رفته بودم که حتی اسم آن خانم را هم نپرسیدم؛ اما سه روز قبل عکسش را در روزنامه دیدم. می‌بینی من مادرت را نمی‌شناختم. حتی اسمش را هم نمی‌دانستم… (ص76 کتاب به پا خاستن برای انسانیت)

اما بیست دقیقه‌ای که صرف من کرد، زندگی‌ام را نجات داد و به همین دلیل امروز آمده‌ام که تشکر کنم.» مادر سمیرا در مدت کوتاهی که سوار اتوبوس بود، بپاخاسته و اقدام کرده بود. او نیازی را حس کرده و با خودش گفته بود: شاید بتوانم کاری بکنم. مادر سمیرا به راحتی می‌توانست به کتاب خواندن ادامه دهد و سرش به کار خودش باشد. ممکن بود به خودش بگوید:

«بگذار یک نفر دیگر بعداً این موضوع را حل و فصل کند. اما به جای آن گفته بود «اگر من نه، پس چه کسی؟ اگر الان نه پس کی؟» البته که همه اقدامات و بپاخاستن‌ها نتیجه و پیامد قابل توجهی ندارند، اما نکته همین جاست که ما بپا می‌خیزیم و اقدام می‌کنیم بی‌آنکه نتیجه و اثرش را بدانیم…

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

کتاب به پا خاستن برای انسانیت برای همه کسانی است که می‌خواهند در اجتماع خود، سازمانی که در آن کار می‌کنند یا تمام دنیا تغییرات بزرگ‌تری ایجاد کنند. همچنین برای آنهایی است که می‌خواهند ازدواج بهتر یا آینده شغلی و حرفه‌ای موفق‌تری داشته باشند.

کتاب به پا خاستن برای انسانیت مخصوصِ همه مدیران و صاحبان کسب‌و کار است که دوست دارند کارکنان‌شان همچون صاحبان کار رفتار کنند. این کتاب برای همه کسانی است که به قدرتِ تک‌تک افراد برای ایجاد تغییر معتقدند و یا برای پذیرش چنین باوری آمادگی دارند.

نقد کتاب به پا خاستن برای انسانیت

نویسنده در کتاب به پا خاستن برای انسانیت كلید دسترسی به محل كار عالی، روابط انسانی بهتر و یک دنیای بهتر را به خوانندگان تقدیم می‌كند. كتاب پیش رو، قویا توصیه دارد كه اگر همه ما برای ایجاد تغییر، به جای آن كه نگاه‌مان به دیگران باشد، نگاه‌مان به خودمان باشد، تقریبا هر مشكل و مسئله‌ای، از مشكلات شخصی و چالش‌های كاری گرفته تا موضوعات اجتماعی، قابل حل هستند.

با نگریستن به خودمان به عنوان عامل تغییر، ما احساس شادی بیشتر، استرس كمتر و قدرت بیشتر خواهیم داشت. نویسنده در این كتاب 7 اصل متقاعد كننده ارائه می‌كند، كه هر شخصی را توانمند می‌كند، در هر مكان و زمانی بتواند به طور موثری تغییرات مثبت ایجاد كند. این كتاب همچنین پر از داستان‌ هایی است كه به شما الهام می‌بخشد…

کتاب به پا خاستن برای انسانیت یکی از آن کتاب هایی است که می‌تواند برای هرکسی که نسبت به آن باز و پذیرا باشد، دارای فایده و سودمندی باشد. پیام جان ایزو بطور خلاصه این است «بپاخاستن یعنی دیدن یک نیاز و گرفتن این تصمیم که شما همان انسانی هستید که قرار است کاری برای آن مسئله یا نیاز انجام بدهید»

پیام‌های کتاب به پا خاستن برای انسانیت زمان بسیار درستی مطرح شده است: زمانی که دنیا بیش از گذشته به چنین انسان هایی نیاز دارد که کاری انجام بدهند، که بپاخیزند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 157 بار

John%20Izzo%20 %D8%AC%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D9%88

عنوان کتاب: به پا خاستن برای انسانیت

(مسئولیت پذیری و به پا خاستن برای تغییر)

چگونه مسئولیت پذیری موجب تغییرات ژرف در زندگی می شود

نویسنده: جان ایزو

مترجم: علی صاحبی و امیرمحمد پهلونژاد

تعداد صفحات کتاب: 149 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 13.22 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

تلاش می‌کند تا با زبانی ساده و عامیانه، مفاهیم مهم اقتصادی مانند قیمت را به ما توضیح دهد. درک این مفاهیم به ما کمک می‌کند تا بتوانیم چشم‌انداز بهتری از شرایط کلی اقتصاد در دوره‌های زمانی کوتاه...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 2348
کتاب رویارویی با گایا درباره دین طبیعی، این بحث را پیش می کشد که شخصیت پیچیده و مبهم « گایا (گیتی) » راهی آرمانی را برای از هم بازکردن گره خوردگی جنبه های اخلاقی، سیاسی، دین شناسانه و علمی...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 103

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *