داستان یک اسم جدید

(2 بررسی مشتری)

قیمت اصلی 81.000 تومان بود.قیمت فعلی 48.000 تومان است.

(دومین کتاب از سری رمان های ناپل)

نویسنده: النا فرانته

مترجم: سودابه قیصری

تعداد صفحات کتاب: 606 صفحه

حجم فایل: 7.2 مگابایت

کتاب داستان یک اسم جدید pdf

دانلود کتاب داستان یک اسم جدید

کتاب داستان یک اسم جدید دومین کتاب از سری رمان های ناپل است که اثر پرفروش نیویورک تایمز نیز محسوب می‌شود.

آدم‌ها را نمی‌توان قضاوت کرد. همه دوست دارند خوب و حتی بهترین باشند. اما گاهی شرایطی در زندگی پیش می‌آید که از نگاه دیگران بدترین می‌شوند! در داستان حاضر، لی‌لا همچنان در حال تلاش است تا به شخصیت آرمانی‌اش برسد. اما راه را بلد نیست و بیراهه می‌رود…

مشکلش این است که تمرکزش فقط روی هدفش است و موانع و چاه های سر راهش را نمی‌بیند؛ در نتیجه مدام به دردسرهای بزرگ می‌افتد. النا فرانته خیلی خوب توانسته شخصیت النا را توضیح بدهد: کسی که بیش از توانش تلاش می‌کند اما خودش را باور ندارد و همیشه می‌ترسد موقعیت خوبی که با زحمت به دست آورده دروغ باشد یا به سادگی از دستش بدهد…

خلاصه کتاب

کتاب داستان یک اسم جدید ادامه داستان «دوست باهوش من» است. خواندن این کتاب برایتان تجربه‌ای عجیب و‌ متفاوت خواهد بود و با شخصیت های اصلی کتاب (لی‌لا و النا) زندگی خواهید کرد و حتی با آنها همدردی می‌کنید و از فقر و استیصالی که دارند عذاب می‌کشید! اگر کتاب دوست اعجوبه‌ی من را خوانده باشید، احتمالاً دلتان می‌خواهد بدانید سرنوشت دوستی النا و لی‌لا چه خواهد شد.

النا فرانته کتاب داستان یک اسم جدید را از جایی شروع می‌کند که لی‌لا و استفانو از ماه‌عسل به ناپل برمی‌گردند. صورت لینا کبود است و به النا می‌گوید که هر وقت در سفرشان در مقابل استفانو مقاومت نشان می‌داده، او شروع به کتک زدن و تجاوز به او می‌کرده. با همه‌ی این‌ها، اکثر مردم محله به استفانو احترام بیشتری می‌گذارند؛ زیرا اعتقاد دارند که لی‌لا دختر جوان نافرمانی است که باید رام شود!

حال لیلا به سینیورا کاراچی بدل شده است که خود را در زندگی زناشویی‌ای که به آن امید بسته بود، زندانی می‌بیند. می‌توان اسم کتاب را متأثر از تغییر نام لی‌لا دانست. اما این زندگی الناست که دگرگون می شود. او به مدرسه‌ای معتبر می‌رود و به یک نویسنده‌ی موفق تبدیل می‌شود. او بر خلاف لی‌لا می‌تواند راه زندگی خود را انتخاب کند و به جایی برسد که خودش می‌خواهد.

النا هم‌چنان از لی‌لا دور است و به تحصیلاتش ادامه می‌دهد. او اعتراف می‌کند که زندگی‌اش بدون لی‌لا آرام می‌گیرد و هر زمانی که لی‌لا نزد او بیاید، همه چیز به هم می‌ریزد. البته خوانندگان کتاب داستان یک اسم جدید هرج‌و مرج را دوست دارند. حتی النا نیز می‌داند که بدون لی‌لا زندگی یکنواختی دارد. النا فرانته رابطه‌ی آن‌ها را پیچیده، عاطفی، صمیمی و پر از پستی و بلندی توصیف می‌کند؛ اما دوستی آن‌ها عمیق‌تر از آن است که با حسادت از هم بپاشد.

النا فرانته خواننده را با حقایق تلخِ مربوط به نقش‌های طبقاتی و جنسیتی آشنا می‌کند. النا و لی‌لا هر دو از محدودیت‌های فقر می‌گریزند. النا به‌سختی درس می‌خواند تا به جایگاهی مطلوب برسد و لی‌لا با یک مرد ثروتمند اما خیانتکار ازدواج می‌کند. النا این نقش‌های طبقاتی را زمانی درک می‌کند که به دانشگاه می‌رود. او با وجود این‌که بااستعداد است، در مقابل دیگران احساس حقارت می‌کند.

او فکر می‌کند به دنیایی که وارد آن شده تعلق ندارد و سعی می‌کند با شروع یک رابطه‌ی جدید، این احساس خود را سرکوب کند. به طور کلی، کتاب داستان یک اسم جدید مبارزه‌ی دلخراش اما لذت‌بخش النا و لی‌لا با محدودیت‌ها را نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید شرح مبارزات این دو زن را در محیط خشن و مردسالار ناپل بخوانید، جلد دوم چهارگانه‌ی ناپلی را تهیه کنید.

بخشی از متن کتاب داستان یک اسم جدید

در بخشی از کتاب داستان یک اسم جدید می‌خوانیم: تمام شدن سال تحصیلی بدشگون بود. خانه‌ی کنار مدرسه فرو ریخت، از دیوارها، باران به داخل کلاس‌ها ریخت و پس از طوفانی شدید، خیابان کناری آن فرو رفت. پس از آن، مدتی یک روز در میان به مدرسه می‌رفتیم و تکالیف مدرسه بیشتر از خود درس‌ها اهمیت پیدا کرده بود و معلم‌ها آنقدر تکلیف می‌دادند که واقعا تحمل ناپذیر می‌شد.

به رغم اعتراض‌های مادرم، عادت کردم که درست پس از مدرسه به خانه لیلا بروم. ساعت دو بعد از ظهر می‌رسیدم، کتاب‌هایم را جایی پرت می‌کردم. لیلا برایم ساندویچی با ژامبون، پنیر و سالامی یا هر چه می‌خواستم، درست می‌کرد. از چنین نعمتی در خانه خودمان خبری نبود: چقدر بوی نان تازه خوب بود و طعم مواد داخل آن، به ویژه ژامبون قرمز روشن با لبه های سفید آن. حریصانه می‌خوردم و لیلا برایم قهوه درست می‌کرد.

بعد از گفتگویی کوتاه مرا به آن اتاق کوچک می‌فرستاد و به ندرت داخل را نگاه می‌کرد. بجز مواردی که برایم خوراکی می‌آورد و می‌ایستاد و با من می‌خورد و می‌نوشید. از آنجایی که دوست نداشتم استفانو را که معمولاً حدود ساعت هشت شب برمی گشت، ببینم؛ همیشه رأس ساعت هفت آنجا را ترک می‌کردم. با آن آپارتمان خو گرفتم، با نورش، با صداهایی که از راه آهن به گوش می‌رسید.

هر فضایی، هر چیزی نو بود و تميز اما توالت و حمام که دستشویی، بیده و وان داشت از همه جا تمیزتر بود. یک روز عصر وقتی که احساس تنبلی می‌کردم از لیلا پرسیدم که آیا می‌توانم حمام کنم، من هنوز زیر شیر آب یا در تشت مسی حمام می‌کردم. او گفت هر کاری دلم بخواهد می‌توانم انجام بدهم و رفت و برایم حوله آورد. آب لوله گرم بود و گذاشتم وان پر شود، سپس لخت شدم و تا گردن در آن فرو رفتم. (ص63 کتاب داستان یک اسم جدید)

گرمای آن لذتی غیرمنتظره به من داد. پس از مدتی، بطری های کوچک زیادی را که در گوشه های وان بود، امتحان کردم. کف بخارآلودی بلند شد، انگار که از بدنم برمی‌خاست و وان تقریبا سر رفت. آه، لیلا مالک چه چیزهای فوق العاده‌ای بود. موضوع دیگر تمیز کردن بدنم نبود، بازی بود و رهایی. رژ لب‌ها را کشف کردم، وسایل آرایش، آینه پهنی که بدون از ریخت انداختن، بدن را نشان می‌داد، سشوار هم داشت.

پس از آن، بدنم از همیشه نرم‌تر بود و موهایم پر، درخشان و بلوندتر شده بود. فکر کردم شاید ثروتی که در کودکی می‌خواستیم همین بود: نه جعبه های محکم پر از الماس و سکه های طلا، بلکه وان حمامی برای اینکه هر روز خودمان را این گونه در آن غرق کنیم، اینکه هر روز نان، سالامی و ژامبون بخوریم و فضای بیشتری حتی در حمام داشته باشیم، اینکه تلفن، انباری و یخچال پر از غذا داشته باشیم.

و عکسی در قاب نقره‌ای روی بوفه داشته باشیم که ما را در لباس عروسی نشان دهد. داشتن تمام این خانه با آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق نشیمن و دو بالکن و اتاق کوچکی که من در آن درس می‌خواندم و جایی که هرچند لیلا چیزی نگفت ولی به زودی یک کودک در آن می‌خوابید. آن روز غروب، به سمت برکه شتافتم، می‌خواستم آنتونیو هرچه زودتر مرا لمس کند، بو کند، حیرت کند… (ص64 کتاب داستان یک اسم جدید)

از آن تمیزی لوکس که زیبایی را دوچندان می‌کرد، لذت ببرد. این هدیه‌ای بود که می‌خواستم به او بدهم. اما او نگرانی‌های خود را داشت: گفت که هرگز نمی‌تواند آن چیزها را برایم فراهم کند و من هم گفتم، کی گفته که آن چیزها را می‌خواهم، سپس جواب داد، «تو همیشه می‌خواهی هر کاری لیلا کرد، بکنی.» رنجیدم و با هم دعوا کردیم. من آدم مستقلی بودم. هر کاری دلم می‌خواست می‌کردم.

من کارهایی می‌کردم که نه او و نه لیلا نمی‌توانستند انجام دهند، من به مدرسه می‌رفتم، سخت درس می‌خواندم و به خاطر کتاب خواندن داشتم کور می‌شدم. فریاد زدم که او مرا درک نمی‌کند و اینکه هر کاری می‌کند تا مرا تحقیر کرده و به من توهین کند، سپس از او دور شدم. اما آنتونیو بسیار خوب مرا درک می‌کرد. روز به روز خانه دوستم مرا بیشتر مجذوب می‌کرد، آنجا مکانی جادویی بود که می‌توانستم همه چیز داشته باشم و…

چرا باید این رمان را بخوانیم؟

رکسانا رابینسون در نیویورک‌ تایمز درباره کتاب داستان یک اسم جدید نوشته است: «فرانته در این داستان‌های جسورانه و دلپسند، ارتباطات عمیق بین مسائل سیاسی و خانوادگی را بی‌رحمانه دنبال می‌کند. این صورتی جدید از روش کنونی زندگی ماست؛ چیزی که نیاز داریم، چیزی که به زیبایی توسط یک زن بیان شده است.»

نکوداشت های کتاب

  • اگر بهترین کتاب‌ها را به شیشه‌ای تشبیه کنیم که درون داستان را نشان می‌دهند و بدون هیچ جلب توجهی با خوانندگان ارتباط برقرار می‌کنند، کتاب داستان یک اسم جدید قطعاً مانند تنگی بلورین شفاف است. (مجله‌ی اکونومیست)
  • رمان داستان یک اسم جدید مرا به یاد هیجانی انداخت که در کودکی هنگام خواندن داستان‌ها داشتم. همان زمانی که خودت را کنترل می‌کنی که آخر کتاب را نخوانی! خیلی وقت بود که چنین کتابی نخوانده بودم. (الیزابت استراوت، مجله‌ی میلیونز)
  • مجموعه‌ی چهارگانه‌ی ناپلی در درجه‌ی اول داستان یک دوستی است که در اواسط دهه‌ی 20 اتفاق می‌افتد. (سایت زندگی ادبی لیزی)
  • ممکن است آثار بعضی از نویسندگان را بخوانی و هیچ اتفاقی نیفتد. شاید هم کتاب نویسنده‌ای را بخوانی و احساس کنی دنیایت زیر و رو شده. کتاب داستان یک اسم جدید از النا فرانته همان کتابی بود که جهانم را دگرگون کرد. (جان پاورز، ان‌پی‌آر)
  • کتاب دوم چهارگانه‌ی ناپلی داستان پیروزی بر ناامیدی است. علاقه‌مندان به آثار فرانته بی‌صبرانه منتظر مطالعه‌ی جلد سوم خواهند بود. (مجله‌ی کرکوس ریویو)

نقد کتاب داستان یک اسم جدید

علاقه‌مندان به روایت‌های رئالیستی بیش از همه از مطالعه‌ی این کتاب لذت خواهند برد. در کتاب داستان یک اسم جدید «لی‌لا» به تازگی ازدواج کرده و وارد کسب و کار خانوادگی شده است؛ «النا» در همین حال، ورای محله ای که در بسیاری از اوقات محدود کننده و خفقان آور به نظرش می آید، مشغول ادامه ی تحصیل و کاوش در جهان است.

به نظر می‌رسد که ازدواج، زندگی «لی لا» را در تنگنا قرار داده، و فشار و استرس موفق شدن، گاهی اوقات برای «النا» بیش از اندازه زیاد می‌شود. با این حال، این دو زن جوان، پیوندی پیچیده و در حال تکامل باهم دارند که نقشی اساسی را در زندگی عاطفی و همچنین توانایی آن ها در مواجهه با چالش های زندگی ایفا می‌کند.

النا فرانته در کتاب داستان یک اسم جدید، داستانی تأثیرگذار و جهان شمول را درباره ی دوستی و احساس تعلق، و تأملی عمیق را بر عشق و حسادت، و آزادی و تعهد به مخاطبین ارائه می‌کند.

مجموعه‌ی چهارگانه ناپلی که با نام‌های «رمان‌های ناپل» و «رمان‌های ناپلی» نیز شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از 4 رمان به قلم نویسنده‌ی ایتالیایی، النا فرانته است. این مجموعه زندگی دو دختر به‌ نام‌های النا و لی‌لا را به تصویر می‌کشد که از کودکی تا پیری دوستی پرفراز و نشیبی با یکدیگر داشته‌اند.

کتاب داستان یک اسم جدید رمانی درخشان، مسحور کننده و خردمندانه است و داستانش در جلدهای بعدی نیز ادامه دارد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1624 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

2 دیدگاه برای داستان یک اسم جدید

  1. omega

    اثری بسیار مفید و تاثیرگذار بود!

  2. nasim HA

    خیلی ممنون از معرفی و سایت خوبتون.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *