جاناتان استرنج و آقای نورل

قیمت اصلی 250.000 تومان بود.قیمت فعلی 130.000 تومان است.

نویسنده: سوزانا کلارک

مترجم: سیدمصطفی رضیئی

تعداد صفحات کتاب: 1266 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب جاناتان استرنج و آقای نورل pdf

دانلود کتاب جاناتان استرنج و آقای نورل pdf

کتاب جاناتان استرنج و آقای نورل به خاطر دنیای پیچیده، پس‌زمینه تاریخی غنی و شخصیت‌های جذابش شناخته شده است.

این داستان در طول جنگ‌های ناپلئون در انگلستان اتفاق می‌افتد و دو جادوگر به نام‌های جاناتان استرنج و گیلبرت نورل را دنبال می‌کند. این داستان رویکردهای متضاد آنها را در مورد سحر و جادو بررسی می کند، زیرا آنها برای بازگرداندن جادوی عملی به انگلستان تلاش می کنند.

کتاب جاناتان استرنج و آقای نورل یک رمان فوق العاده نوشته سوزانا کلارک است. موفقیت کتاب قابل توجه بود و جوایز متعددی از جمله جایزه هوگو برای بهترین رمان و جایزه جهانی فانتزی را دریافت کرد. همچنین به دلیل ترکیب منحصر به فرد خود از داستان های تاریخی و عناصر فانتزی، تحسین گسترده منتقدان را به دست آورد.

نکوداشت‌های رمان

  • قوه ی تخیل کلارک، شگفت انگیز و ضرب آهنگ داستان هایش استادانه است.
  • تمام کاری که اکنون باید بکنیم این است که بخش اول کتاب را باز کنیم و با هیجانی فزاینده، شروع به خواندن کنیم.
  • داستانی گیرا درباره ی جاه طلبی و نبردی مرگ بار، آمیخته با داستان های قومیتی و افسانه ای.

خلاصه کتاب

کتاب جاناتان استرنج و آقای نورل یک رمان فانتزی تاریخی در اوایل قرن نوزدهم انگلستان است. داستان حول محور دو شعبده باز می چرخد: گیلبرت نورل، شعبده باز گوشه گیر و محتاط که به تنهایی جادوی عملی را در انگلستان احیا کرده است، و جاناتان استرنج، یک جوان با استعداد اما تکانشی که شاگرد نورل می شود.

نورل قصد دارد با ارائه خدمات خود به دولت در طول جنگ های ناپلئون، شهرت جادوی انگلیسی را بازگرداند. با این حال، طبیعت محجوب او باعث تنش با جادوگران دیگر می‌شود و او را به رقابت شدید با جاناتان استرنج سوق می‌دهد. همانطور که رابطه آنها تکامل می‌یابد، آنها عمیق‌تر به دنیای جادو می‌روند.

آنها با موجودات افسانه ای روبرو می‌شوند، طلسم های باستانی را کشف می‌کنند و حتی سعی می کنند پری‌ها را از قلمروی دیگر احضار کنند. اما با به دست آوردن قدرت و نفوذ، با پیامدهای غیرمنتظره ای نیز مواجه می‌شوند که درک آنها از خود جادو را به چالش می‌کشد. کتاب جاناتان استرنج و آقای نورل مضامینی مانند جاه طلبی، وسواس، اخلاق، و تضاد بین سنت و نوآوری را بررسی می کند.

رمان حاضر عناصر تاریخ را با داستان سرایی خارق‌العاده در هم می‌پیوندد تا تجربه‌ای بی‌نظیر از خواندن را ایجاد کند که پر از پاورقی‌های پیچیده است که به روایت عمق می‌بخشد. به طور کلی، کتاب جاناتان استرنج و آقای نورل داستانی جذاب است که داستان تاریخی را با عناصر فانتزی ترکیب می‌کند و در عین حال طبیعت انسان را از طریق سفرهای شخصیت های پیچیده اش در دنیای جادو بررسی می‌کند.

بخشی از متن کتاب

در صفحه 590 کتاب جاناتان استرنج و آقای نورل آمده: درالایت فریادی دیگر کشید «اوه مادام، انرژی‌تان را با دعا و موعظه به هدر ندهید. به این شکل در اینجا آسایشی نخواهید داشت. درعوض فکرتان را معطوف به انتقام کنید» خانم خیلی ساده گفت «همین را خواهم کرد مثل همیشه.» بعد هم بر کاناپه‌ای جلوی پنجره نشست. «و احوال آقای استرنج و آقای نورل چگونه است؟»

«اوه سرشان شلوغ است مادام. شلوغ، شلوغ، شلوغ! به خاطر خودشان و همین طور محض خاطر شما امیدوارم سرشان کمتر از این مشغول باشد. آقای استرنج همین دیروز مخصوصاً به شما اشاره‌ای داشتند. آرزو داشتند حالتان خوب باشد. من هم جواب دادم اوه، وضع‌شان قابل تحمل است، فقط قابل تحمل است. مادام، آقای استرنج شوکه بود که فامیل هایتان چه رفتار بی‌احساسی نسبت به شما دارند.»

زن به سردی گفت «واقعاً؟ امیدوارم خشم‌شان را بتوانند عملی‌تر از این نشان بدهند. تاکنون بیشتر از یک صد گینه طلا به ایشان پرداخته‌ام و هنوز هیچ کاری نکرده‌اند. آقای درالایت، خسته شده‌ام با واسطه مسائل را مطرح کنم. اعتراضم را به گوش آقای استرنج برسانید. به ایشان بگویید آماده‌ام هر زمان، روز یا شب که وقتشان آزاد باشد، به دیدارشان بیایم. تمامی زمان‌ها برایم یکی شده است. هیچ مشغله‌ای ندارم.»

«آه، مادام! چقدر دلم می‌خواست برابر خواسته‌تان رفتار کنم. چقدر آقای استرنج هم خواستار همین هستند، اما متأسفانه این کاملاً غیرممکن است!» «مرتب همین را می‌گویید اما من دلیلی برایش نشنیده‌ام – حداقل دلیلی که برایم منطقی باشد. فکر می‌کنم آقای استرنج نگران حرف مردم باشد، اگر متوجه دیدار ما بشوند هرچند دیدارمان محرمانه باقی خواهد ماند. هیچ کسی دلیلی ندارد در مورد آن بشنود.»

چرا باید این رمان را بخوانیم؟

جاناتان استرنج و آقای نورل یک رمان عجیب و خواندنی است. رمانی پر از جزئیات و لحظات هیجان‌انگیز که نویسنده با حوصله‌ای بی‌حد و حصر آن را نوشته است و تمام صحنه‌ها را به شکلی درآورده که هنگام خواندن کتاب احساس می‌کنید مشغول قدم زدن در انگلستان قرن نوزدهم هستید. این کتاب جذاب اثری عالی برای کسانی است که هم به ادبیات کلاسیک علاقه‌مندند و هم داستان‌های تخیلی را می‌پسندند.

سوزانا کلارک ایده‌ی نوشتن کتاب جاناتان استرنج و آقای نورل را از سال‌هایی که در اسپانیا تدریس می‌کرد در سر داشت و زمانی که به انگلستان برگشت تصمیم گرفت در یک دوره‌ی نویسندگی علمی تخیلی شرکت کند. او پیش از شرکت در کلاس باید داستان کوتاهی می‌نوشت، سوزانا با استفاده از ایده‌هایی که برای داستانش داشت یک داستان کوتاه به نام «بانوان گریس آدیو» نوشت.

داستانی درباره‌ی سه زن که مخفیانه کارهای جادوگری انجام می‌دهند و جاناتان استرنج آن‌ها را کشف می‌کند. این داستان به‌قدری برگزارکنندگان دوره را تحت تاثیر قرار داد که بدون اطلاع او آن را به نیل گیمن نویسنده‌ی مشهور علمی تخیلی دادند و او درباره‌ی آن گفت:‌«خواندن داستان کوتاهی به این قدرت برای من وحشت برانگیز بود… مثل این بود که ببینی کسی برای اولین بار پشت پیانو بنشیند و یک سونات کامل را بنوازند.»

نقد کتاب جاناتان استرنج و آقای نورل pdf

سوزانا کلارک نویسنده بریتانیایی است که به خاطر اولین رمان خود شناخته شده است. او در 1 نوامبر 1959 در ناتینگهام انگلستان به دنیا آمد و علاقه اولیه به خواندن و نوشتن پیدا کرد. علیرغم نوشتن داستان‌های کوتاه و چند قطعه غیرداستانی در اوایل کارش، این کتاب جاناتان استرنج و آقای نورل بود که باعث تحسین قابل توجه کلارک شد. نوشتن این رمان بیش از ده سال طول کشید و در سال 2004 به چاپ رسید.

پس از انتشار «جاناتان استرنج و آقای نورل»، کلارک با مشکلات سلامتی مواجه شد که بر توانایی او برای کار در پروژه‌های بعدی برای سال‌ها تأثیر گذاشت. به طور کلی، سوزانا کلارک با تخیل منحصر به فرد و سبک نوشتاری متمایز خود که مرزهای بین واقعیت و فانتزی را محو می کند، اثری پاک نشدنی در دنیای ادبی بر جای گذاشته است.

جاناتان استرنج و آقای نورل در 31 کشور جهان در فهرست پر فروش ترین کتاب جای گرفته و هم اکنون یک کلاسیک مدرن محسوب می‌شود. بی‌بی‌سی امریکا نسخه‌ی سریالی آن را در 2015 میلادی عرضه کرد. کتابی خارق العاده و دوست داشتنی با تصویر هایی فراموش نشدنی!

بدون شک، مطالعه کتاب جاناتان استرنج و آقای نورل برای طرفداران رمان‌های فانتزی و خارجی رضایت‌بخش خواهد بود.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1511 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جاناتان استرنج و آقای نورل”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *