خانوم

(1 بررسی مشتری)

قیمت اصلی 32.000 تومان بود.قیمت فعلی 22.000 تومان است.

(یکی از کتاب های مطرح نویسنده)

نویسنده: مسعود بهنود

مترجم: ندارد

تعداد صفحات کتاب: 637 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

رمان خانم pdf

دانلود رمان خانم pdf

رمان خانم pdf روایت شکل گیری رویدادهای تاریخی طی یک قرن و البته در قالبی داستانی است.

اولین کتاب مسعود بهنود با نام «دولت های ایران از سید ضیا تا بختیار» در سال 1366 منتشر شد. او تا به حال پانزده کتاب از خود به جای گذاشته است که آخرین آنها در سال 1387 با نام «کوزه بشکسته» به چاپ رسید. از جمله کتاب های مطرح او می توان به امینه، این سه زن و رمان خانوم اشاره کرد.

مسعود بهنود در 19 سالگی ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دختری به نام بامداد و پسری به نام نیما است. او به دلیل علاقه ای که به شاملو داشت تخلص او را برای نام دختر خود انتخاب کرد. او اکنون 74 سال دارد و به همراه خانواده در انگلیس زندگی می کند و به کار در شبکه بی بی سی مشغول است.

خلاصه کتاب

در این رمان، خانم pdf با فردی آلمانی به نام میشل ازدواج می کند و صاحب دختری به نام مریم می شود؛ اما خوشبختی او دیری نمی پاید؛ زیرا در جریان اشغال فرانسه توسط آلمان و اختلافاتی که بین دو کشور ایجاد می شود، خبر خودکشی شوهرش به او می رسد. خانوم به همراه دخترش مدتی در آلمان زندگی کرده، سپس به ایران باز می گردند. او هنوز به عنوان نوه مظفرالدين شاه، مقرری دارد و با دخترش در خانه ای بزرگ در شمال شهر تهران زندگی می کند.

پانزده سال پس از شنیدن خبر مرگ میشل، او که در زندان به سر می برده، بازمی گردد و خانوم را پیدا می کند. او به شدت الکلی و بیمار است، زندگی اش دیری دوام نمی آورد. پس از مرگ میشل خانوم همراه مریم به آمریکا می رود تا مریم درسش را بخواند. مریم در آنجا ازدواج می کند و صاحب دختری به نام ناناز می شود. هنگام پیروزی انقلاب خانوم با دختر و نوه اش به ایران می آید و سال های آخر عمرش را در ایران به سر می برد.

ناناز (نوه خانوم) پس از مرگ وی به آمریکا رفته، تحصیل می کند و در ردیف معروفترین خبرنگاران بین المللی قرار می گیرد و دنیا را با گزارش هایش تسخیر می کند. مریم نیز در حادثه یازدهم سپتامبر هنگامی که در یکی از برج های دوقلو در دفتر کار خود مشغول کار است کشته می شود و ناناز با همسر و دختری که نام خانوم را بر او گذاشته همچنان به زندگی و کار خود ادامه می دهد. در این رمان، خانم pdf با زنان هم دوره ی خودش فرق دارد و قدم در دنیایی متفاوت از جهان بسته ی زنان عصر خودش گذاشته است.

بخشی از متن کتاب

وقتی به دنیا آمدم بهار بود. در اتاق گوشواره همان ساختمان بزرگی که وسط باغ خانه‌مان قرار داشت در محله ای که به اسم پدر و پدربزرگم معروف بود، آمیرزا یحیی در پشت بام اذان خواند به صدای بلند، مادرم از درد یا خوشحالی بیهوش شد. ماما ژانت قابله ارمنی که زنهای دربار همه دوران زایمان را زیر نظر او بودند بند نافم را برید.

دکتر فوریه حکیم دربار هم در کلاه فرنگی نشسته بود و قهوه می خورد تا اگر لازم شد وارد کار شود. لزومی پیش نیآمد، زایمان راحت و طبیعی بود. ساعتی بعد خبر به دنیا آمدنم را با سیم تلغراف سفارت به پاریس فرستادند. پدرم آنجا بود اما خبر را به شابابا پدربزرگم دادند، مظفرالدین شاه پدرِ مادر من بود و در آن زمان برای سیاحت و معالجه در فرنگ به سر می برد.

بعدها برایم گفتند که شاه به محض رسیدن تلغراف تهران پدرم را خواست و به او مژده داد. در همان جا شیرینی گرداندند. شابابا که خود را آماده میکرد تا مهندس ایفل سازنده برج ایفل را به حضور بپذیرد دستور داد این متن را برای کاخ سلطنتی تهران تلغراف کنند. این کاغذ برگ اوّل دفتر زندگی من است. نواب عليه عصمت السلطنه همین الآن تلغراف رسید که صاحب دختری شده ای. انشاالله خانومی خواهد شد. مبارک است… (ص 26 رمان خانم pdf)

نقد رمان خانم pdf

رمان خانم pdf روایت داستانی جذاب است از زندگیِ زنی زیسته در زمان «مظفرالدین شاه» قاجار، در تجربه آن‌چه زیسته؛ اتفاقات مهم تاریخی نظیرِ به توپ بستن مجلس، انقلاب روسیه و ترکیه، جنگ جهانی دوم، انقراض قاجار، تشکیل حکومت پهلوی و در نهایت انقراض پهلوی تا انقلاب ایران را می‌بینیم.

کتاب خانوم به نویسندگی مسعود بهنود، نمایش‌ دهنده نقش زنان قدرتمند است. این اثر در لیست کتاب های بهنود، کتابی است که مجموع تمام احساسات مخاطب را درگیر می‌کند؛ خشم، افسوس، غبطه، کنجکاوی، عشق، نفرت، تحسین، تعصب و فمینیسم!

نویسنده گفته است: قصه‌ نويسی من روشی سيال است که بابتش هيچ تکنيکی پيدا نکرده‌ام؛ درست شبيه قصه‌گويی خود ايرانی‌هاست. حالا من می‌گويم اين روش را از مادر بزرگم آموخته‌ام، شايد شما از آدم‌های جدی‌تری، مثل نقال‌های قهوه‌خانه، بياموزيد.

مطالعه رمان خانم pdf را به همه کسانی که به رمان های ایرانی علاقه دارند، پیشنهاد می کنیم.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1483 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

1 دیدگاه برای خانوم

  1. سارا قنبری (خریدار محصول)

    مشروطيت اولين حادثه زندگی خانم است که بر او نازل می‌شود. همزمان با اين اتفاق، يک تراژدی دهشتبار هم در زندگی شخصی او روی می‌دهد: پدرش، که مرد خوشگذران، زن‌باره و کثيفی است، قصد تجاوز به او را می‌کند و مادر فداکارش تنها راه‌حل پيش‌رو را اين می‌داند که خانم را در قافله محمدعلی شاه قاجار، که در حال تبعيد است، روانه غربت کند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *