جزیره بی تربیت ها

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
جزیره بی تربیت ها (nbookcity.com)

دانلود کتاب جزیره بی تربیت ها

جزیره بی تربیت ها داستان کودک و نوجوانی پنج جلدی است. این کتاب‌ها به قلم شهرام شفیعی نوشته شده‌اند.

جزیره‌ی بی‌تربیت‌ها با نشان دادن رفتار‌های احمقانه‌ی افراد در دنیایی عجیب وضعیتی طنز گونه به خود گرفته‌اند. خانواده‌ی بی‌تربیت‌ها مسئولیت نگهداری از موزه‌ای را برعهده گرفته‌اند که خودشان قبلا در آن حکم‌رانی می‌کردند. در تمام طول این کتاب رفتار‌های ناشایست افراد با بیانی طنز به چالش کشیده می‌شود. تصویرگری‌های ندا عظیمی باعث شده این کتاب هر چه بیشتر کودکان را به خنده بی‌اندازد.

در هر جلد از این کتاب اتفاقات جدیدی برای خانواده‌ی بی‌تربیت‌ها می‌افتد. شهرام شفیعی با تلفظ غلط واژه‌ها، ایجاد پرسش و پاسخ طنز و استفاده از صفت‌های نامتعارف توانسته فضای طنز را وارد کار خود کند. شهرام شفیعی متولد ۱۳۴۹ است. او در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه فارغ‌ التحصیل شده. شفیعی تا به حال در بیست جشنواره جایزه‌های متعددی دریافت کرده. کارهای کودک و نوجوان او جوایز درخت گلابی و خروس سبز را از آن خود کرده است. شفیعی بیش از صد کتاب را ویراستاری کرده است.

خلاصه کتاب

کتاب جزیره بی تربیت ها برای گروه های سنی “ج” و “د” (سال های چهارم دبستان تا دوره اول متوسطه) نگاشته شده است. این داستان حکایت زندگی شاهزاده و شاهزادگان با سبک و نوعی متفاوت از آنکه مخاطبین تا حال شنیده اند است. روایت این داستان نمونه ای از روایت یک داستان بصورت طنز می باشد اما نویسنده درآوردن طنز موفق نبوده است شاید مخاطب با خواندن چند صفحه از کتاب که متفاوت از سبک و زندگی مرسوم جامعه است، احساس تفاوت کرده و جذب کتاب شود.

اما با ادامه دادن داستان کاملا به نکات غیر تربیتی و غیر مرسوم جامعه برمی خورد و این خود جای تامل دارد که آیا گروه سنی که نویسنده انتخاب کرده قدرت حلاجی ودرک کامل مطالب را دارند که از این مطالب و نکات ضد تربیتی رو برگردانند و آن شر و شور نوجوانی و خواندن این مطالب این فرصت را به آنها نمی دهد که حتی یک بار هم که شده این رفتارها را اجرا و خود آن را لمس کنند.

بخشی از متن کتاب

حکومت بی‌تربیت‌ها صدسال پیش در جزیره‌ ما از بین رفته‌است، اما سازمان موزه‌های کشور، به عموجان اجازه داده که هم سرایدار کاخ باشد و هم یک جورهایی در آن پادشاهی کند! ما خانواده‌ سلطنتی بی‌تربیت‌ها هستیم. البته سال‌هاست که کاخ به موزه تبدیل شده. مردم برای تماشا این‌جا می‌آیند و برای همین ما توی کاخ کار می‌کنیم. پادشاه سرایدار کاخ است و ملکه، آشپزخانه را می‌چرخاند. من و خواهرم هم برای بازدید کننده‌های خسته، چارپایه می‌گذاریم و انعام می‌گیریم.

نقد کتاب جزیره بی تربیت ها

جزیره بی تربیت ها نام اثری ست به قلم “شهرام شفیعی” که برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است. این مجموعه که پنج جلد از آن منتشر شده، داستانی ست که با به تصویر کشیدن رفتارهای ابلهانه ی افراد در جزیره بی تربیت ها، اوقات مفرحی را برای خوانندگان به ارمغان می آورد.

خانواده ی بی تربیت ها، مسئول نگهداری از موزه ای شده که پیش از این محل حکمفرمایی خودشان بوده است! لحن و فضای طنزی که “شهرام شفیعی” برای بیان رفتارهای ناشایست آنان استفاده کرده در کنار تصویرگری جذاب و قابل توجه “ندا عظیمی”، این کتاب را به اثری تبدیل کرده که کودکان و نوجوانان بسیار راحت با آن ارتباط برقرار می کنند.

اما در کتاب جزیره بی تربیت ها  چه اتفاقاتی انتظار خواننده را می کشد؟ داستان از این قرار است که این موزه ی بزرگ که مسئولیت نگهداری اش بر عهده ی خانواده ی بی تربیت ها قرار گرفته، زمانی یک کاخ سلطنتی بوده است. آن هم نه هر کاخی! خانواده ی بی تربیت ها بودند که زمانی در این سلطنت می کردند! اما حالا چه شده؟ زمین و زمان زیر و رو شده! پادشاه سرایدار موزه شده؛ ملکه در آشپزخانه ی کاخ مشغول به کار است و راوی های این قصه ی شیرین و جذاب که بابونه و دروازه بان هستند، با قرار دادن چهارپایه در اختیار بازیدکنندگانی که خسته می شوند، از آن ها انعام می ستانند.

ماجراهای رنگارنگ و خنده داری در مجموعه داستان های حاضر به قلم شهرام شفیعی اتفاق می افتد که خواندن جلد اول از این مجموعه، می تواند ورود شما را به دنیای پر از شادی و قهقهه ی جزیره بی تربیت ها خوشامد بگوید.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 3,350 بار

Shahram%20Shafiee%20 %D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%85%20%D8%B4%D9%81%DB%8C%D8%B9%DB%8C

عنوان کتاب: جزیره بی تربیت ها (دوره 5 جلدی)

نویسنده: شهرام شفیعی

تعداد صفحات کتاب: 148، 120، 104، 112 و 128 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6، 6.1، 5.1، 5.8 و 6.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

رایلی دختر بسیار فعالی است که دچار اختلال روانی بی‎اشتهایی می‎شود و دست از غذا خوردن می ‎کشد. سپس در یک مرکز درمانی بستری می‎شود و تحت نظر پزشکان، روند بازیابی سلامتش را اغاز می‎ کند...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 641
این داستان -که یک داستان فولک لاتین است- شرح‌حال یک نجیب ‌زاده خوش‌مرام است. کل دارایی این نجیب‌زاده، یک شانه‌ی مو و یک پاشنه ‌کش است! با این حال هرگز از این دو دارایی‌اش هیچ استفاده‌ای نمی‌کند. وی با وجود بی‌چیزی و نداری، اما یک دارایی دیگر هم داشت!
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 603

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *