جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا

آخرین ویرایش: 2 ماه قبل
آشنایی و جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا (nbookcity.com)

دانلود کتاب جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی چندین مورد عفونت شدید تنفسی در شهر ووهان چین و استان هوبای گزارش شد.  چند روز بعد از رد بیماری های تنفسی دیگر مشخص شد با ویروس جدیدی از خانواده کرونا ویروس مواجه هستند که ۷۰ درصد به ژنتیک بیماری سارس شباهت دارد.

خلاصه کتاب

دوره نقاهت بیماری بین دو تا چهارده روز می باشد. سرعت شیوع ویروس کرونای جدید از آبله مرغان و سارس کمتر و از ابولا و مرس بیشتر است. مرگ و میر یا مورتالیتی ویروس کرونای جدید از ابولا، مرس و سارس کمتر است و از آبله مرغان بیشتر است.

از ۴۰ گونه مختلف خانواده کروناویروس، تاکنون هفت گونه منتقل شده به انسان کشف شده است که موجب بروز بیماریهایی همچون خانواده سرما خوردگی در انسان می‌گردند. گاهی برخی از کرونا ویروس‌ها به دستگاه تنفسی حمله می‌کنند و گاهی علائم خود را در روده و معده افراد نمایان می‌کنند.

علائم ویروس کرونا در ریه، معمولاً در سرماخوردگی‌های معمول و نوعی سرماخوردگی ترشح آور به نام پِنومونیا ظاهر می‌شود که معمولاً در بیشتر افراد با سرماخوردگی ملایمی همراه است. طبق گفته کمیسیون بهداشت ملی چین، ۸۰ درصد افراد فوت شده مبتلا به ویروس کرونای جدید بالای ۶۰ سال سن داشته اند. 

۷۵ درصد از این فوتی ها دارای بیماری های زمینه ای مانند بیماری های قلبی و عروقی و دیابت بوده اند. در صورت مشاهده موارد مشکوک بیماری که تشخیص آن با پزشک می باشدارجاع جهت نمونه گیری و قرنطینه توصیه می شود.

فهرست کتاب

آشنایی با التهاب ریوی ناشی از ابتلاء به کوئید ۱۹ در یک دقیقه
نکات کلیدی در پیشگیری فردی
قرنطینه خانگی
ماسک
دستکش
عینک محافظ
میکروب زدایی
شستن دست
سرفه
انتقال از راه مدفوع
آسانسور
دستگاه تهویه هوا
حیوان خانگی
مرتبطین نزدیک
اقامت در منزل
مشاهده بیمار در مجتمع مسکونی
بیرون رفتن
بازگشت به محل کار
محل کار
محیط عمومی
مراجعه برای درمان

آشنایی و جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا - انتشارات علم و فناوری شانگهای چین

عنوان کتاب: آشنایی و جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا

نویسنده: انتشارات علم و فناوری شانگهای چین

تعداد صفحات کتاب: 54 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 8 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

آندرسن به حق لقب پدر ادبیات کودک را دارد، بزرگترین جایزه ادبیات کودکان به نام اوست. و آثارش تا کنون به بیش از صدو پنجاه زبان ترجمه و بارها و بارها به شکل های گونه گون تجدید چاپ شده است .
بروزرسانی: 2 ماه قبل
تعداد بازدید: 1252
اگر قصد بارداری دارید ، باردار شده اید و یا فکر می کنید که ممکن است باردار شده باشید ، فورا با پزشک خود در مورد فوائد و خطرات استفاده از این دارو در دوران بارداری صحبت کنید .
بروزرسانی: 2 ماه قبل
تعداد بازدید: 301

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *