جنایت در کریسمس

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
جنایت در کریسمس (nbookcity.com)

دانلود کتاب جنایت در کریسمس

کتاب جنایت در کریسمس نوشته‌ی «آگاتا کریستی» و ترجمه‌ی «مهوش عزیزی» است. این رمان ابتدا در 19 دسامبر سال 1938 توسط انتشارات Colllins Crime Club در انگلستان منتشر شد و سپس با عنوان  قتل برای کریسمس در فوریه سال 1939 توسط انتشارات Dodd, Mead and Company در آمریکا منتشر شد.

انتشارات Avon Books در انتشار این کتاب در سال 1947 عنوان کتاب را به  تعطیلاتی برای قتل تغییر داد.

کتاب جنایت در کریسمس، جلد بیستم از مجموعه کارآگاهی هرکول پوارو می باشد.

خلاصه رمان 

در این کتاب سایمون لی پیر و ثروتمند فرزندانش را از نقط مختلف دنیا برای کریسمس به خانه اش دعوت می کند.
اما در آنجا دائما آن ها را تحقیر می کند و سرانجام به طرزی فجیع کشته می شود
و گره این ماجرای سردرگم سرانجام به دست پوآرو گشوده می شود….
«سیمئون لی پیر» در لندن، صاحب ثروت فراوان است. او برای سرگرمی و جشن کریسمس و رفع کدورت‌ها به همه بچه‌های خود دعوت‌نامه می‌فرستد تا در منزل او جمع شوند. در این جشن نوه دختری پیرمرد که پدر و مادر خود را از دست داده و همین‌طور بر حسب تصادف پسر یکی از دوستان قدیمی پیرمرد حضور پیدا می‌کنند. پیرمرد که هدف اصلی او سرگرمی بود، با حرکاتی باعث تفرقه بین دعوت‌ شدگان و فرزندان می‌شود و در همان شب به قتل می‌رسد. پوآور کارآگاه باهوش و زبده، به طور اتفاقی قبل از وقوع حادثه در آن محل رفت و آمد دارد.
از ماجرا خبردار می‌شود و در صدد حل معمای قتل برمی‌آید.

بخشی از متن کتاب

«بیست و دوم دسامبر استفن در حالی که با قدم‌های تند سکوی ایستگاه راه‌آهن را طی می‌کرد، یقه پالتویش را بالا کشید. بالای سرش، مه تیره‌ای ایستگاه قطار را در بر گرفته بود. موتورهای عظیم قطارها با صدایی قوی فس فس می‌کردند. همه چیز کثیف و آغشته به دود بود. استفن با بیزاری اندیشید: چه کشور مزخرفی! چه شهر مزخرفی! واکنش پر هیجان اولیه او به لندن – مغازه‌ها، رستوران‌ها، زنان شیک پوش و جذاب – ناپدید شده بود. حالا او این شهر را به شکل جواهری مصنوعی می‌دید که روی پایه ای محقر سوار شده باشد. اگر الآن در آفریقای جنوبی بود…استفن ناگهان احساس غربت کرد. خورشید آسمان آبی، باغ‌های گل – گل‌های به رنگ آبی آسمانی – پرچین‌های علف سربی و پیچک‌های آبی رنگ که روی هر کلبه خرابه کوچکی را هم گرفته بود.»

تعداد بازدید: 2,000 بار

Agatha Christie آگاتا کریستی5

عنوان کتاب: جنایت در کریسمس

نویسنده: آگاتا کریستی

مترجم: مهوش عزیزی

تعداد صفحات کتاب: 274 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.8 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

آگاتا کریستی مشهورترین نویسنده‌ی زن و یکی از پیشروان ادبیات جنایی می باشد. آگاتا کریستی در خلق شخصیت بی‌نظیر بود و شخصیت‌های جاودانه‌ای مانند کارگاه هرکول پوآرو و خانم مارپل از شاهکارهای جاودانه‌ی او هستند. جالب است بدانید زندگی شخصی آگاتا کریستی هم مانند داستان‌هایش بسیار پیچیده و معما گونه بوده است. بیشتر شهرت آگاتا کریستی برای نوشتن رمان‌های پلیسی و جنایی است؛ اما جالب است بدانید که او تحت نام مستعار مری وستماکوت داستان‌ هایی عاشقانه و رمانتیک هم می ‌نوشت.

از این قسمت می توانید دسته بندی یا نویسنده مورد نظر خود را انتخاب کنید و به همه کتاب های منتشر شده در سایت دسترسی داشته باشید و یا اسم کتاب مورد نظر خود را وارد کنید.

انتخاب دسته بندی

کاربران عزیز در صورت تمایل می توانید با کلیک روی آیکون های زیر ما را در اینستاگرام دنبال کنید. همچنین با عضویت در کانال رسمی شهرکتاب می توانید به همه مطالب سایت در تلگرام دسترسی داشته باشید.

اینستاگرام
کانال تلگرام

نوشته‌های مشابه

کتاب چه کسی قاتل بود اثر جنایی آلفرد هیچکاک می باشد. هیچکاک در طول شش دهه در ساخت زیادتر از پنجاه فیلم شرکت داشت که از فیلم های صامت تا فیلم های تکنی کالر و تا به حال به عنوان معروف ترین و مورد پسند ترین کارگردان فیلم های سینمایی شناخته شده است .
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 827
ده نفر، هفت مرد و سه زن، توسط افرادی به ظاهر مختلف دعوت می شوند که تعطیلات خود را در جزیره ای دورافتاده به نام «جزیرهٔ زنگی» بگذرانند. زمانی اوضاع مغشوش می شود  که این فرد شروع...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 8854

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *