خانواده ی شصت دقیقه ای

کتاب خانواده ی شصت دقیقه ای (nbookcity.com)

دانلود کتاب خانواده ی شصت دقیقه ای

کتاب خانواده ی شصت دقیقه ای با ارائه اصول و تمرینات عملی، بر روی اهمیت ارتباطات در خانواده تأکید می‌کند.

این کتاب نه تنها باعث بهبود روابط و افزایش هماهنگی در خانواده می‌شود بلکه تأثیر مثبتی بر سلامت جسمی و روانی اعضا دارد. تمرینات عملی این کتاب کمک می‌کند تا اصول بهبود روابط به شکل عملی در زندگی روزمره اعضا پیاده‌سازی شود.

خواندن و اجرای اصول کتاب خانواده ی شصت دقیقه ای، باعثِ کاهش تنش‌ها و افزایش رضایت اعضای خانواده می‌شود. این اقدامات می‌توانند به عنوان یک راهنمای قدرتمند برای بهبود کیفیت زندگی خانوادگی عنوان شوند.

خلاصه کتاب

کتاب خانواده ی شصت دقیقه ای به عنوان یک راهنمای قدرتمند، با تمرکز بر اصول قابل اجرا، برای هر خانواده‌ای که به بهبود روابط خود علاقه‌مند است، توصیه می‌شود. این کتاب به خوانندگان ابزارها و راهکارهای عملی ارائه می‌دهد تا با اختصاص زمان مخصوص در روز، خانواده خود را به یک سطح جدید از هماهنگی و عشق برسانند.

در  این کتاب، راب پارسونز ده درس را برای استحکام زندگی خانوادگی آورده‌. این یک کتاب «شصت دقیقه‌ای» است، یعنی می‌توانید آن را به سرعت و در عرض یک ساعت بخوانید. در این کتابِ کوچک، نکته‌ هایی هست که می‌تواند به خانوادهٔ شما استحکام ببخشد یا شاید از فروپاشی آن پیشگیری کند.

راب علاقهٔ خاصی برای کمک به والدینی دارد که مایلند زندگی‌شان را در ارتباط با فرزندانشان تغییر دهند و به‌خصوص کسانی که می‌خواهند این اقدام را در ارتباط با نوجوانانشان انجام دهند. وقت گذاشتن برای گفت‌وگو، حل اختلاف‌ها به طور موثر و پی‌بردن به قدرت تشویق سه‌تا از درس‌های این کتاب هستند. برای گرفتن درس‌های بیشتر همین حالا کتاب خانواده ی شصت دقیقه ای پارسونز را بخوانید.

بخشی از متن کتاب

در کتاب خانواده ی شصت دقیقه ای می‌خوانیم: دلایل زیادی وجود دارد که اعضای یک خانواده بخواهند یکدیگر را کنترل کنند. شاید یکی از غیرقابل فهم‌ترین آنها، ترس باشد. گاهی این احساس را می‌توان در رابطه میان یک زن و شوهر مشاهده کرد. ازدواج «نیل و کلر» در آستانه شکست است. در دفتر مشاوره، کلر می‌گوید که یک عمر بی‌اعتمادی شوهرش را تحمل کرده و می‌گوید این تصور که من به او خیانت می‌کنم او را از پا درآورده.

او حتی یک دلیل برای چنین شکی ندارد. او به من اجازه حرف زدن با هیچ مرد دیگری غیر از دور و بری هایم را نمی‌دهد. بعضی وقت‌ها می‌فهمم رفته سراغ کیفم و می‌خواهد بداند در هر دقیقه از روز کجا هستم. مشاور از شوهر می‌پرسد: «همین طور است؟» نیل سرش را تکان می‌دهد: «حق با اوست، اما دست خودم نیست. وقتی مادرم چهل ساله بود ما را ترک کرد و با یکی از همکارانش رفت. کلر سی‌ونه ساله است.»

اما بیشتر وقت‌ها در رابطه والد و فرزندی است که می‌توانیم ترس را به معنای واقعی ببینیم. بیایید با آن روبه‌رو شویم؛ ترسیدن برای والدین امروزی سخت نیست. به هرحال چیزهای زیادی برای ترسیدن وجود دارد. اما مشکل زمانی به وجود می‌آید که ما از مرز یک توجه مناسب و سالم نسبت به بچه هایمان عبور می‌کنیم و به سوی فضای تاریک و مخربی می‌رویم که در آن، روح‌مان به شکل فزاینده‌ای با اضطرابی طاقت فرسا در مورد کسانی که دوست‌شان داریم انباشته می‌شود.

و این تمامی ندارد: به محض حل یک مشکل، مشکل دیگری پیش می‌آید. درک آن ساده است که چطور این اتفاق می‌تواند برای والدینی بیافتد که بچه های‌شان چالش‌های خاصی دارند. اما تراژدی زمانی شروع می‌شود که این احساس، مهار نشده باشد و بچه‌هایی که حرف شنوی ندارند و نافرمانی‌های کوچک آنها در حد طبیعی است، از نظر والدین خود در حال نابود کردن زندگی خود هستند. (ص52 کتاب خانواده ی شصت دقیقه ای)

بعد این ترس موجب می‌شود پدر و مادرها آن کاری را انجام دهند که وقتی فرزندان‌شان نوزاد بودند انجام می‌دادند ـ محافظت از آنها در برابر آسیب‌ها با کنترل تمام جنبه های زندگی آنها در بزرگسالی. بعضی از بچه‌ها هرگز نمی‌توانند آن احساس تردید، ناامیدی و شکستی را که والدین‌شان در آنها ایجاد کردند، فراموش کنند. وقتی بچه هایم کوچک بودند، سریال «مستر من» را خیلی دوست داشتند.

و باید بگویم که خود من خیلی با آقای «نگران» در آن سریال، احساس همذات پنداری می‌کردم. او درباره همه چیز نگران بود و اگر یک روز موردی برای نگرانی پیدا نمی‌کرد خودش را این طور قانع می‌کرد که حتماً چیزی را فراموش کرده و همین موضوع دوباره او را نگران می‌کرد. این خطرناک است که ما پدر و مادرها مثل او زندگی کنیم. مارک تواین گفته «بیشتر تراژدی‌های من هرگز برایم پیش نیامدند.»

او راست می‌گوید اگر به این نکته توجه نکنیم خودمان را با مسائلی از پای در می‌آوریم که ممکن است اتفاق نیفتند و در موقعیت‌های چالش برانگیزی که واقعاً اتفاق می‌افتند، دیگر انرژی عاطفی چندانی برایمان باقی نمی‌ماند. بیشتر وقتها این یک نبرد ذهنی است. من وقتی دچار فکر و خیال می‌شدم ترس‌هایم چند برابر می‌شد. (ص53 کتاب خانواده ی شصت دقیقه ای)

یکی از بچه هایم دیر می‌کرد و بلافاصله صدای آژیر آمبولانس را می‌شنیدم یا شاید یک ته سیگار زیر تخت لوید پیدا می‌کردم و در عرض چند ثانیه او را در حالی تصور می‌کردم که در خیابان در حال خرید مواد مخدر است و کیتی را هم وارد معامله کرده است. بعد یک از دوستان روانشناسم در مورد بگیر، کلنجار برو و تغییر بده با من حرف زد. وسیله‌ای که به شما کمک می‌کند تا ترس‌هایتان را متوقف کنید.

درست وقتی که افکار منفی به ذهن‌تان می‌آیند آنها را می‌گیرید – نمی‌گذارید بروند – و بعد آنها را به چالش می‌کشید ـ «نه، این واقعیت ندارد» ـ و در نهایت آن را با چیز منطقی‌تری جایگزین می‌کنید – این یک ته سیگار است، نه هروئین. باید با او حرف بزنم، این دوره‌ای است که خیلی‌ها پشت سر می‌گذارند. این دستورالعمل به من یاد داد که با افکار هجوم آورنده‌ای کنار بیایم که موجب ترس می‌شوند و مرا وادار به کنترل کردن می‌کنند.

نکات کلیدی کتاب

  • راب پارسونز به خوانندگان نشان می‌دهد که با اختصاص یک دوره ۶۰ دقیقه‌ای در روز به فعالیت‌های خانوادگی، می‌توانند روابط خود را تقویت کنند.
  • کتاب خانواده ی شصت دقیقه ای بر اهمیت ارتباطات مؤثر و ارتباط گفتاری در خانواده تاکید می‌کند، تا اعضا به یکدیگر با احترام گوش دهند و به بهبود ارتباطات بپردازند.
  • ارائه تمرینات و فعالیت‌های عملی جهت تقویت ارتباطات و حل مسائل در خانواده، با هدف بهبود تعاملات و ایجاد ارتباطات سالم یکی دیگر از نقاط قوت کتاب است.
  • نویسنده در کتاب خانواده ی شصت دقیقه ای، نحوه برخورد با مسئولیت‌ها و تقبل آنها در خانواده، به منظور ایجاد بستری پایدار و مثبت را به بهترین شکل، آموزش می‌دهد.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

اثری آرامش بخش، عمیق و فوق العاده واقعی است. کتاب حاضر، قلب خانواده شما را لمس خواهد کرد! راب پارسونز در کتاب خانواده ی شصت دقیقه ای، 10 درس مهم را برای یک زندگی خانوادگی قوی ارائه می‌کند که برگرفته از تجربه خود راب و از رویارویی او با مردم در سراسر جهان است.

این کتاب با ترکیب حکمت عملی و توصیه های قابل دسترس با طیف گسترده‌ای از مطالعات موردی و سبکی جذاب به نکات کلیدی می‌پردازد. با مطالعه کتاب حاضر جواب سوالات زیر را پیدا خواهید کرد:

  • در یک ساعت چه چیزی می‌توانید یاد بگیرید؟
  • چگونه موثرترین شیوه فرزندپروری را پیدا کنیم؟
  • چگونه ازدواج خود را از جدایی نجات دهیم؟
  • برای خانواده خود چگونه وقت بگذاریم؟
  • چگونه جادوی سنت ها را کشف کنیم؟
  • چگونه خانواده خود را از روزهای سخت عبور دهیم؟

نقد کتاب خانواده ی شصت دقیقه ای

خانواده به عنوان سلول اولیه جامعه و اساس ساختار اجتماعی تأثیرگذار است. کتاب خانواده ی شصت دقیقه ای به ایده‌ی اختصاص یک زمان کوتاه در روز (۶۰ دقیقه) برای فرآیند بهبود روابط خانوادگی پرداخته و چگونگی بهره‌مندی حداکثری از این دوره‌ها را توضیح می‌دهد.

ارتباطات سالم در خانواده نه تنها به فرد، احساس امنیت و عشق می‌دهد بلکه تأثیر بسزایی در سلامت جسمی و روحی اعضای خانواده دارد. راب پارسونز، یکی از متخصصان معتبر در حوزه روابط خانوادگی است. او در کتاب خود، به طور جامع و عمیق به اصول و تکنیک‌هایی می‌پردازد که می‌تواند در بهبود ارتباطات و روابط خانوادگی تأثیرگذار باشد.

اگر می‌خواهید رابطه بهتری با همسر، پدر، مادر، فرزندان و یا حتی دوستان‌تان داشته باشید، کتاب خانواده ی شصت دقیقه ای را بخوانید.

لینک های پیشنهادی

تعداد بازدید: 181 بار

Rob%20Parsons%20 %D8%B1%D8%A7%D8%A8%20%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%86%D8%B2

عنوان کتاب: خانواده ی شصت دقیقه ای

یک ساعتی که می تواند رابطه شما را برای همیشه تغییر دهد

نویسنده: راب پارسونز

مترجم: فاطمه اعلمی

تعداد صفحات کتاب: 111 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 8.06 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

علی شمیسا در این کتاب تلاش کرده است با تشریح مفاهیم، تعریفی در مورد خلاقیت ارائه دهد تا بتوانید از همین امروز دست به کار شوید و به ‌مرور زمان این مفهوم را در زندگی خویش شناسایی کنید و در هر رشته و تخصصی که هستید...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 405
در شجاع باش دختر، ریشما بینش‌ها و روش‌های قدرتمندی را با ما در میان می‌گذارد که کمک می‌کند از «نیاز به کمال» رهایی یابیم و در تمام زندگی‌مان راه شجاعت را در پیش بگیریم. با شجاع‌بودن نه بی‌نقص‌...
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 9802

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *