خودت را دست کم نگیر دختر

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
خودت را دست کم نگیر دختر (nbookcity.com)

دانلود کتاب خودت را دست کم نگیر دختر

مخاطبان کتاب‌ خودت را دست کم نگیر دختر، دخترانی هستند که نیاز دارند اعتماد به نفس و توانایی های درونیشان را تقویت کنند.

به خودت اعتماد داشته باش و جادوی درونت را شعله ور کن. این چیزی است که کارا الویل لیبا در کتابش از شما دختران می خواهد: امیدوارم این کتاب به تو کمک کند تا خودت را دست‌کم نگیری. تو همیشه می توانی بهترین جایگاه را داشته باشی. و امیدوارم که بدانی آن جایگاه خاص درونِ توست. شاید اکنون در کُنۀ وجودت احساس گمشدگی داشته باشی، اما هرگاه اراده کنی، می توانی به خانه برگردی. او همیشه منتظر توست.

خلاصه کتاب

کتاب خودت را دست کم نگیر دختر اثریی است که زنان را به خودشناسی و تقویت اعتماد به نفس دعوت کرده است. آن هم نه از راه پرورش و تقویت ویژگی‌های ظاهری بلکه از راه پرداختن به شخصیت، علایق و توانایی هایی که هر زنی درون خود، آنها را حس می کند. نویسنده کتاب می گوید: از شما هم دعوت می کنم اعتمادتان را همراه با من دوباره تعریف کنید. از شما می خواهم هر چیزی را که باور داشته‌اید دوباره بررسی کنید. زیرا سرانجام پس از این‌ همه مدت یک چیز را خوب فهمیده‌ام:

زن واقعی این جمع، لاغرترین زنی که هیچ چروکی روی صورتش ندارد و شکم عضلانی دارد و کیف‌ دستی چهارهزار دلاری دستش می گیرد نیست بلکه آن زنی است که در قلبش می داند کامل‌ترین مدیر است. زنی است که هرآنچه نیاز دارد می تواند خودش تهیه کند، زنی است که با رفتارش کاری می کند دیگران برایش ارزش قائل شوند و فقط وقتی در جمعی راه می‌رود، فضای آنجا با حضورش دگرگون می شود و او تمامی این کارها را نه برای دلخوشی دیگران که برای دل خودش انجام می دهد»

کارا الویل لیبا در کتابش از شما خواسته که چنین زنی باشید. زنی که سرها برای این به‌ سمت او چرخیده نمی شود که ظاهری دوست داشتنی‌تر یا شخصیتی قاطع و ترسناک دارد. سرها از این‌ رو به‌ سوی او می چرخد که انرژی جذابی دارد. اگر ایده کامل بودن را کنار بگذارید و بخواهید با تمام وجود خودتان باشید و خود را دوست داشته باشید، چه خواهد شد؟ نویسنده موفق و پرفروش نیویورک تایمز در کتاب خودت را دست کم نگیر دختر! به شما می آموزد که اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و از این طریق زندگی شادتر، لذت بخش‌تر و مفیدتری داشته باشید.

بخشی از متن کتاب

احساس گناه همیشه چیزی نیست که خودمان به خویش تحمیل کنیم. همه ما دوستان یا خانواده‌ای داریم که می‌دانند کدام دگمه را فشار دهند تا ما را درگیر احساس تقصیر کنند. اگر شما همیشه قربانی عذاب وجدان هستید، مهم است که بفهمید شخصی که سعی دارد احساس گناه را در شما ایجاد کند فارغ از اینکه چقدر بی‌گناه و معصوم به‌نظر آید، در حال نشان دادن نوعی کنترلگری و بازی دادن است. این یک رفتار ناسالم است و باید به‌عنوان یک اختلال شناسایی شود. در اینجا نمونه‌هایی رایج از این عذاب وجدان را آورده‌ام:

«نیاز دارم امشب به من کمک کنی تا رزومه‌ام را بنویسم. می‌دانم که برنامه شام داری اما اگر این شغل را از دست بدهم، کارم تمام است و تو هم در این مورد فوق‌العاده هستی!» اگر با من به این مهمانی نیایی، می‌میرم. همسر سابقم آنجاست و حس می‌کنم دارم از ترس می‌میرم. اگر دوست خوبی هستی، برنامه‌هایت را کنسل می‌کنی و با من می‌آیی.» «لطفاً اجازه بده امشب در آپارتمان تو بمانم. در حال‌ حاضر هزینه هتل ندارم ضمن اینکه قول می‌دهم حسابی خوش بگذرانیم.» «افرادی که در شما عذاب وجدان ایجاد می کنند، مرزهایتان را نادیده می گیرند، تلاش می کنند بی‌میلی شما را نبینند و فقط خودشان را اولویت می دانند.

بنابراین چگونه می‌خواهید زنی باشید که تلاش دارد اعتمادبه‌نفس خودش را بسازد و خودش را به اثبات برساند؟ در اینجا چند روش آورده‌ام که به شما کمک می‌کند موضع خود را حفظ کنید و دورِ این افراد سوءاستفاده‌چی خطی بکشید. احساس گناه خود را اعلام کنید. شما احتمالاً می‌دانید که دچار عذاب وجدان شده‌اید پس به فرد مقابل بگویید که او در شما حس عذاب ‌وجدان ایجاد کرده است. به آن‌ها اجازه دهید بفهمند در شما چه احساسی به‌وجود آورده‌اند. صادق باشید. اجازه دهید آن‌ها بفهمند که با ایجاد حس عذاب ‌وجدان در شما برای گرفتن توافقتان فقط شما را آزار می‌دهند و حتی ممکن است باعث شوند شما نسبت به آن‌ها احساس بیزاری داشته باشید.

به آن‌ها توصیه کنید که دست از این کار بردارند و رُک حرفشان را بزنند. درست همان‌طور که خودتان سعی می‌کنید صریح باشید طرف مقابل را نیز به این کار تشویق کنید. زنان قدرتمند برای ارتباط مؤثر نیاز به احساس گناه یا بازی‌های ذهنی ندارند. از موضع قدرت رفتار کنید. بگذارید بفهمند که شما مرزی جدید ایجاد کرده‌اید و هرگز اجازه نمی‌دهید برخلاف این مرز با شما رفتار شود.

نقد کتاب خودت را دست کم نگیر دختر

کتاب خودت را دست کم نگیر دختر اثری است با مطالبی قوی و سخاوتمند که به شما این فرصت را می دهد خودتان را انتخاب کنید. کارا چیز بسیار ارزشمندی را ارائه می دهد: برنامه‌ای برای یافتن و افزایش اعتماد به نفس. صداقت و آسیب پذیری کارا الویل لیبا در این کتاب به خوبی به ما یادآوری می کند آنچه اهمیت دارد این است که چقدر با خودمان راحت هستیم.

اگر می خواهید بهترینِ هرچیزی را در زندگیتان به دست آورید، مطالعه این کتاب را از دست ندهید.

تعداد بازدید: 388 بار

Cara%20Alwill%20Leyba%20 %DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7%20%D8%A7%D9%84%D9%88%DB%8C%D9%84%20%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%A7 1

عنوان کتاب: خودت را دست کم نگیر دختر

به خودت اعتماد داشته باش و جادوی درونت را شعله ور کن

نویسنده: کارا الویل لیبا

مترجم: فاطمه باغستانی

تعداد صفحات کتاب: 123 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 9.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب رومئو و ژولیت (Romeo And Juliet) اثر مشهور ویلیام شکسپیر است. داستان عشقی پرآوازه که بین یک دختر و پسر اتفاق می‌افتد. داستان کلاسیک دیدن دختری در مهمانی و دلباختن در نگاه اول.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 8057
به عقیده نویسنده، یک کتابخوان معمولی نگاهی عاشقانه به کتاب دارد، به طوری که تمامی قسمت‌های خانه‌اش حتی سالن پذیرایی، آشپزخانه و... پر از کتاب‌های گوناگون است. با این حال چنین شخصی از روی فروتنی...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 353

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *