خیابان یک طرفه

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
خیابان یک طرفه (nbookcity.com)

دانلود کتاب خیابان یک طرفه

کتاب خیابان یک طرفه ظاهر یک گزین‌ گویه را دارد، اما پشت آن تا دلتان بخواهد حرف‌هایی است که گفته نمی‌شوند اما شنیده چرا. 

مثل این: «تنها راه شناخت یک نفر، دوست داشتن اوست بی هیچ امیدی.» این کتاب ۱۳۷ صفحه است که اگر روزی ۲ صفحه هم از آن بخوانید دو ماه دیگر خیابان یک طرفه را جور دیگر خواهید دید!

و از زاویه‌ی دیگر هم شب‌های کش‌دار پائیزی را به جای قدم زدن در برهوت تنهایی تان و ثانیه شماری پایان روز چند دقیقه‌ای در خیابان یک طرفه آرام پیاده روی کنید.

خلاصه کتاب

اثری نوشته ی والتر بنیامین است که اولین بار در سال 1928 به انتشار رسید. این کتاب که از شش متن کاملاً متفاوت از نظر سبک نوشتار و موضوع تشکیل شده، تصویری زنده و واضح از جامعه ای انسانی با تمام جنبه ها و خصوصیات آن ارائه می کند. 

بنیامین در این اثر از روایت خطی اجتناب می کند و با زنجیره ای به ظاهر تصادفی از پندهایی کوتاه، خاطرات، شوخ طبعی ها، تحلیل هایی قابل توجه، تخیلاتی رویاگونه، سؤالات فلسفی بنیادین و مهم، هجوهای فلسفی به ظاهر غیرجدی و تفاسیر سیاسی درخشان، مخاطبین را به وجد می آورد.

والتر بنیامین در کتاب خیابان یک طرفه با ارائه‌ی بینش هایی بسیار ژرف درباره ی معنی و مفهوم اتفاقات روزمره و اشیای عادیِ به کار رفته در زندگی هرروزه، بار دیگر ثابت می کند که تحلیلگر بی رقیبِ موضوعی است که خود او، نامش را «روحِ اشیا» می گذارد.

بخشی از متن کتاب

تنها راه شناخت یک نفر، دوست داشتن اوست بی هیچ امیدی. در رویایی خودم را با تفنگم کشتم .بعد از شلیک بیدار نشدم، اما خودم را دیدم که مدتی همان طور آن جا دراز کشیده بودم، تنها بعد از این بود که بیدار شدم! 

هیچ چیز درمانده تر از حقیقتی نیست که همان طور بیان شود که به ذهن خطور کرده است. این گونه نوشتن حتی به یک عکس بد هم نمی ماند. و در حالی که ما زیر پارچه سیاهی سر فرو برده ایم، حقیقت مانند کودک یا زنی که ما را دوست ندارد از این که جلو عدسی دوربین نویسنده بی حرکت بماند و لبخند بزند امتناع می کند. 

حقیقت خواهان آن است که در یک ضربه از جایی که در آن غرق شده است، یا با قیل و قال، یا موزیک، یا فریاد کمک طلبانه ناگهان بدرخشد و به در آید! 

نقد کتاب خیابان یک طرفه

خیابان یک طرفه دومین و آخرین کتابی است که از بنیامین در زمان حیاتش انتشار یافته است. آثار این متفکر، ناقد، تاریخ نویس اندیشه، و فیلسوف آلمانی که در اثر نامتعارف بودن سبک و اندیشه‌اش در زمان حیات کم و بیش ناشناخته ماند، در دهه‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و به چندین زبان ترجمه شده‌اند.

این کتاب چنان که در نگاه نخست به نظر می‌آید یک کتاب گزین گویه نیست، بلکه مجموعه‌ای از تصویر‌های اندیشه گرایانه استاحضار چیزهایی است که بیان آن‌ها با وازه‌ها امکان‌پذیر نیست. 

شکل مرموز آن‌ها اندیشه را، در شکل مفهومی سنتی خود انعطاف‌ ناپذیر و قراردادی می‌نماید، فعال می‌کند، خودانگیختگی و نیروی آن را به جریان می‌اندازد و به خواننده می‌ فهماند در واقع دیری است چیزهایی که در صدد انکارشان بوده می‌دانسته است. 

در پایان خواندن کتاب خیابان یک طرفه را به همه علاقمندان عزیز پیشنهاد می کنیم.‌

کتاب خیابان یک طرفه

عنوان کتاب: خیابان یک طرفه

از پرفروش ترین کتابها در ایران

نویسنده: والتر بنیامین

مترجم: حمید فرزانده 

تعداد صفحات کتاب: 137 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

نرم افزار SDR map جهت تخلیه اطلاعات و پردازش اطلاعات و ترسیم نقشه برای دوربینهای شرکت سفارش داده شده است و از نرم افزار های قدیمی  در زمینه نقشه برداری می باشد.
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 693
نگارنده تلاش می‌کند مسیری عقلانی برای باور به اسلام پیش روی خوانندگان قرار دهد؛ مسیری که با آنچه غالباً شنیده می‌شود، متفاوت است.
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 1967

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *