رونوشت بدون اصل

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
رونوشت بدون اصل (nbookcity.com)

دانلود کتاب رونوشت بدون اصل

تا به حال از نادر ابراهیمی کتابی خوانده اید؟ نویسنده ای که علاوه بر کتاب های عاشقانه اش زندگی عاشقانه ای را نیز داشت. نویسنده ای که سال هاست کتاب های عاشقانه او در آرایشگاه ها به عروس ها و دامادها هدیه داده می شود. نویسنده ای که افتخار ایران بود و قلمش زبانزد خاص و عام. کتاب رونوشت بدون اصل نیز یکی دیگر از نوشته های این نویسنده بزرگ، خالق آثار معروفی چون : یک عاشقانه آرام ،چهل نامه کوتاه به همسرم و … است. خواندن این کتاب داستانی را به همه علاقمندان به داستان ها و رمان های عاشقانه پیشنهاد می کنیم.

خلاصه کتاب

کتاب رونوشت بدون اصل شامل هفت داستان می باشد که هر کدام موضوعی متفاوت دارند. به موضوع هر داستان از زاویه دیگری نگاه و تعریف شده است. به عنوان مثال در داستان کارمرگ، راوی به شهری دعوت می شود که اصلا روی نقشه کره زمین نیست و قطاری که او را به مقصد می برد تنها یک مسافر دارد چرا که میزبان فقط او را دعوت کرده است. روایتی متفاوت از مفهوم زندگی و مرگ، جنگ، توهم، عشق، مبارزه، وطن خواهی و سکوت. داستان های این کتاب عبارتند از: گفتگوی من و غریبه صبحگاهی کار مرگ، سکوت قهرمان من، تپه، قصه ی نقاشی که عاشق شد و معشوق، چاد.

بخشی از متن کتاب

مسلما انگلیسی نبود. آنها با ادبی طلبکارانه با ما حرف می زنند. امریکایی هم نبود. امریکایی ها به تقلید از فیلم های وسترنشان با ما حرف می زنند. چهره اش چهره ی آدمی بود که نمی داند اهل کجاست و کجا زندگی می کند. او در برهه، جاده، سوماترا، مالزی و تایلند نیز همین صورت را خواهد داشت. میهن نگاهش، دنیا بود. می توانست از خیابانی گمشده از شهری گمشده آمده باشد. می توانست با آن صورت، قهرمان قصه ی بلندی باشد. صورتش پر بود از كك و مك و چروك پیش از پیری.

پولش را گرفت، چند بار تشکر کرد و رفت. بعد از ظهر، نشستم و تصویری از صورت او ساختم؛ و نوشتم: «مرد، صورت پر از کک ومك و چروك داشت. چشمهای مطيع و مهربان، قد کوتاه، لبهای فرو کشیده داشت. از شهری مفقود از سرزمینی بی نام آمده بود. اما حادثه ای نداشتم . غم انگیز است که قهرمان ، پیش از ماجرا ناتوان نشان می داد که جای گریستن داشت. با نگاهش می گفت: غريبه ام، فروتنم، با من چگونه رفتار خواهی کرده. لبخند زدم؛ اما چشم از صورتش بر نداشتم. این لبخندی بود که به ما یاد داده بودند، اما نگریستنم خبر از شیفتگی می داد.

در پایان امیدواریم از خواندن کتاب رونوشت بدون اصل لذت ببرید.

تعداد بازدید: 555 بار

Nader%20Ebrahimi%20 %D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%B1%20%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85%DB%8C 11

عنوان کتاب: رونوشت بدون اصل

هفت داستان کوتاه

نویسنده: نادر ابراهیمی

تعداد صفحات کتاب: 109 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

دکتر هرمزی جنگی در فروردین ماه 1371 در دل سرزمینی از سرزمین های کویری ایران زمین پا به عرصه وجود نهاد. دوران کودکی و نوجوانیش به منوال کویرنشینان به آسمان آبی و بی پروای نامدار کویر پیوند خورد...
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 335
می‌خواهم در آستانت بگریم پیش از گمرکی شدن اشک‌هام، می‌خواهم دوستت بدارم ای بانوی من، تا بر ارابه‌ی زمان، تقویم‌ها را بگردانم، ماه‌ها و روزها را به نامی دیگر بخوانم. ساعات جهان را تنظیم کنم، با کوبه‌ی...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 551

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *