شاید بخواهید با من ازدواج کنید

آخرین ویرایش: 11 ماه قبل
شاید بخواهید با من ازدواج کنید (nbookcity.com)

معرفی کتاب شاید بخواهید با من ازدواج کنید

جیسن رزنتال کتاب شاید بخواهید با من ازدواج کنید را برای این نوشته است که همسرش به دلیل ابتلا به سرطان تخمدان فوت کرد. ولی این کتاب داستانی احساسی در مورد مرگ نیست. ایمی کراوس رزنتال  یک پدیدآور کتاب‌های کودکان و بزرگسالان، سازنده فیلم کوتاه و مجری برنامه رادیویی اهل ایالات متحده آمریکا بود.

وی به خاطر کتاب خاطراتش، کتاب‌های مصور کودکان و پروژه سینمایی  شناخته می‌شود. وی از دانشگاه تافتس فارغ‌ التحصیل شد و در شیکاگو زندگی می‌کرد. صاحب سه فرزند به نام جاستین، میلز و پاریس بود. رزنتال در روز ۱۳ مارس ۲۰۱۷ در سن ۵۱ سالگی در خانه خویش در شیکاگو بر اثر بیماری سرطان تخمدان درگذشت.

وی هنگامی که در روزهای پایانی عمرش به سر می‌برد، در یک سایت زوج‌یابی برای همسرش (جیسن رزنتال) حساب کاربری باز کرد: “برای جیسون یک حساب کاربری درست می‌کنم و مشخصات و ویژگی‌های او را بر اساس تجربه خودم از زندگی با او در یک خانه در مدت ۹۴۹۰ روزی که با او بودم، فهرست می‌کنم.”

چکیده کتاب

نیرویی خلاق الهام بخش نوشتن کتاب شاید بخواهید با من ازدواج کنید است. زنی که زندگی اش را وقف خانواده، اجتماع و رابطه کرد و از آن روحیه هایی داشت که بیشتر به آنها نیاز داریم. اگر زنده بود، حتما از داستان تلخی که روایتگر پایان زندگی است بدش می آمد، چون بیش از بیست و شش سال در کنار همسرش زندگی فوق العاده ای داشت. ایمی آدم منحصر به فردی بود. اصلا دلش نمی خواست داستان زندگی شان بی مزه و ترحم آمیز به تصویر کشیده شود، چون راستش را بخواهید، واقعیت زندگیش هرگز چنین چیزی نبود.

در عوض، هدف اصلی این کتاب بررسی این موضوع است که دوست داشتن، از دست دادن و در نهایت به نحوی غافلگیرکننده و غیرمنتظره مقاومت نشان دادن در برابر نتایج حاصل از فقدان یعنی چه. این کتاب داستان عشق از دست دادن است، اما در عین حال لذت، زیبایی و شور زندگی را ارج می نهد داستان اینکه چطور به پایان بخشی از زندگی تان می رسید و برای رفتن به سوی بخش بعدی راهی می یابید؛ داستان زندگی جیسن رزنتال و زنی استثنایی، ایمی کراوس رزنتال. همین طور، داستان زندگی بدون او.

بخشی از متن کتاب

من و ایمی جولای سال ۱۹۸۹ آشنا شدیم و تا نوامبر سال ۱۹۹۰ نامزد کرده بودیم. در مورد چند ماه آشنایی مان نکته جالبی وجود داشت: اگر حرف اول این چند ماه آشنایی، یعنی جولای، اگست، سپتامبر، اکتبر و نوامبر را کنار هم قرار میدادید، می شد اسم من. درطول آن دوره، احساسات مان به هم به قدری بیشتر شد که از نظر من نشان دهنده سیر پیشرفت طبیعی یک رابطه سالم بود. فکر می کنم همیشه می دانستم می خواهم ازدواج کنم و خانواده داشته باشم، اما ازدواج مفهومی بود که فکر می کردم خیلی بعدها پیش می آید، یا حداقل بعد از سی سالگی ام. اما بعد از آشنایی با ایمی، دیگر این طور فکر نمی کردم.

هرقدر زمان بیشتر و بیشتری را در کنار هم سپری می کردیم، عشق مان هم قوی تر میشد. طبق تصور من، همان طور که هر آقای جوان محترمی «باید» این کار را انجام دهد، از خانواده ایمی برای ازدواج با او اجازه گرفتم. راه سنتی را پیش گرفتم. قبل از رانندگی چهل کیلومتری به سمت خانه کراوسها در بزرگراه ایدنز، دسته گلی زیبا و یک بطری نوشیدنی خریدم. آن و پال با همان اشتیاق همیشگی از من استقبال کردند، من هم خیلی راحتو سلانه سلانه وارد خانه شان شدم، انگار نه انگار در دست هایم گل و بطری نوشیدنی بود! آنها هم چیزی نگفتند و به چیزهایی که در دست داشتم اشاره ای نکردند. مسیری طولانی را به سمت نشیمن طی کردیم. مقابل شان نشستم. مثل همیشه راحت بودم و حدود ۴۵ دقیقه فقط صحبت کردیم. بالاخره هدیه ها را به آنها دادم و موضوع مورد نظر و دلیل حضورم را مطرح کردم…

نقد کتاب شاید بخواهید با من ازدواج کنید

یک زن نویسنده آمریکایی که در پی ابتلا به سرطان تخمدان، در روزهای پایانی عمر به سر می‌برد، در یک سایت زوج‌یابی برای همسرش حساب کاربری باز کرده است تا او بتواند “یک ماجرای عاشقانه دیگر” برای خودش پیدا کند. ایمی نوشته است: “اما برای جیسون یک حساب کاربری درست می‌کنم و مشخصات و ویژگی‌های او را بر اساس تجربه خودم از زندگی با او در یک خانه در مدت ۹۴۹۰ روزی که با او بودم، فهرست می‌کنم.” ایمی در اواخر یادداشت خود با عنوان “شاید بخواهید با همسرم ازدواج کنید” نوشته است: “این (نوشته) را در روز ولنتاین نهایی می‌کنم و واقعی‌ترین و اصل‌ترین هدیه‌ای که می‌توانم امیدوار باشم به او بدهم، این است که فردی مناسب این را بخواند، جیسن رزنتال را پیدا کند و یک ماجرای عاشقانه دیگر شروع شود.”

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 584 بار

Jason%20B.%20Rosenthal%20 %D8%AC%DB%8C%D8%B3%D9%86%20%D8%B1%D8%B2%D9%86%D8%AA%D8%A7%D9%84

عنوان کتاب: شاید بخواهید با من ازدواج کنید

نویسنده: جیسن رزنتال

مترجم: مهسا صمدی

تعداد صفحات کتاب: 261 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 21.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

این پست صرفا جهت معرفی کتاب به خوانندگان می باشد.

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 85
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 17 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *