داستان های امیل

داستان های امیل (nbookcity.com)

دانلود کتاب داستان های امیل

آسترید لیندرگرن در کتاب داستان های امیل ماجراجویی هایی کودکی به نام امیل را روایت می کند. امیل پسربچه ای بازیگوش است که در روستای لونه بری زندگی می کند. امیل پنج ساله ظاهری همچون فرشته ها دارد اما همیشه جیغ و هورا می کشد و اصلا حرف گوش کن نیست.

خلاصه کتاب

داستان های امیل درباره پسربچه شیطانی به نام امیل است که در یکی از روستاهای کشور سوئد زندگی می کرد. او خیلی بازیگوش و کله شق بود و اصلا به حرف هیچکس گوش نمی داد. او همیشه جیغ و هوار می کشید، بنابراین نمی توان او را پسری خوب و مهربان نامید. امیل با اینکه بیشتر از پنج سال نداشت، ولی خیلی قوی بود. ظاهرش با چشمان آبی، گونه های قرمز و موهای روشن طوری بود که آدم فکر می کرد او یک فرشته است. خواندن چهارده داستان امیل در این کتاب، شما را به شوق خواهد آورد.

بخشی از متن کتاب

یک بار هم مادرش در عید کریسمس می خواست مجبورش کند لوبیا سبز پخته با سس بخورد؛ چون لوبیا سبز در بین سبزیجات خیلی مفید بود اما امیل گفت: نه اصلا و ابدا نمی خورم. مادرش پرسید: یعنی هرگز نمی خواهی سبزی بخوری؟ امیل هم با حاضرجوابی گفت: البته که می خواهم بخورم، ولی سبزی واقعی. بعد یواشکی رفت پشت درخت کاج کریسمس نشست و آهسته شروع کرد به جویدن برگ ها، ولی زود خسته شد.

چون برگ ها دهانس را اذیت می کردند. امیل آن قدر کله شق بود که حتی می خواست درباره پدر و مادر، تمام آن هایی که در باغ کت هولت و نیز روستای لونه بری زندگی می کردند، تصمیم بگیرد، اما اهالی لونه بری زیر بار نمی رفتند. آن ها می گفتند: برای خانواده سونسون ها باید متاسف بود که چنین پسربچه بی تربیتی دارند، او هرگز در زندگی کاره ای نمی شود.

نقد کتاب داستان های امیل

آسترید لیندگرن، زاده ی 14 نوامبر 1907 و درگذشته ی 28 ژانویه ی 2002، داستان سرا و نمایشنامه نویس سوئدی بود. لیندگرن در شهر ویمربی بزرگ شد و پس از پایان مدرسه، در روزنامه ی محلی این شهر مشغول به کار شد. او پس از مدتی به استکهلم رفت و تایپ کردن و تندنویسی را آموخت. لیندگرن در سال 1931 ازدواج کرد و سه سال بعد، صاحب فرزند شد. لیندگرن، شخصیت پی پی جوراب دراز را برای سرگرم کردن دخترش در هنگام بیماری او خلق کرد. کتاب داستان های امیل نیز یکی دیگر از آثار معروف این نویسنده است که برای گروه سنی د نوشته شده است.

تعداد بازدید: 553 بار

Astrid%20Lindgren%20 %D8%A2%D8%B3%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D9%84%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%B1%D9%86 2

عنوان کتاب: داستان های امیل

نویسنده: آسترید لیندگرن

مترجم: بهمن رستم آبادی

تعداد صفحات کتاب: 200 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 11.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

اگر می‌خواهید در مطالعه سرعت خود را افزایش دهید، توجه به توصیه‌های کاربردی کتاب حاضر برای‌تان مفید خواهد بود و به شما کمک می‌کند در کنار تقویت مهارت تند خوانی، توانایی درک مطلب خود را هم حفظ کنید...
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 1575
کتاب در ستایش تاریکی مجموعه سه داستان از بورخس است. داستان‌های بورخس با داستان‌های دیگران خیلی فرق می‌کند. بعضی از داستان‌های بورخس نصف صفحه هم نیست، بعضی‌های دیگر نهایتا سه چهار صفحه...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 216

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *