لذت کار کردن

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
لذت کار کردن (nbookcity.com)

دانلود کتاب لذت کار کردن

کتاب لذت کار کردن بازتاب یک ذهنیت صریح و عمیق از فرهنگ ژاپن است که خواننده را به ذهنیت مینیمال دعوت می کند.

کار یا همان شغل، بیشتر از نصف ساعت‌های بیدار بودنمان را پر می‌کند. البته برای خیلی‌ها آن نصف دیگر هم در استرس کار می‌گذرد. عجیب هم نیست که خیلی‌ها نه از کارشان راضی هستنند نه از بهره‌وری خودشان. موضوع خیلی ساده است. اگر از کارمان لذت ببریم بهره‌وری ما هم افزایش پیدا می‌کند. این کتاب روش‌هایی علمی را نشان می‌دهد که کار ما تفریح ما شود.

ماری کندو نویسنده کتاب لذت کار کردن، یک متخصص مرتب سازی، نویسنده ی پرفروش، ستاره ی تلویزیونی، کاندیدای امی و بنیان گذار کن ماری مدیا است، که به مردم کمک می کند خانه های نامرتب خود را به فضاهای آرامش بخشی تبدیل کنند. او به عنوان یکی از 100 فرد بانفوذ مجله ی تایم انتخاب شده است.

اسکات سانن شاین، نویسنده ی دیگر این کتاب، استاد مدیریت گاردنر سیموندز در دانشگاه رایس و عضو هیئت علمی دانشگاه کمبریج است. او با بازکردن قفل خلاقیت و تدبیر، به افراد کمک می کند تا معنی، رضایت و موفقیت بیشتری را تجربه کنند.

خلاصه کتاب

با خواندن کتاب لذت کار کردن و عمل کردن به توصیه‌های آن، دیگر از دست این جملات خلاص خواهیم شد: «این گزارشی که باید فردا تحویلش بدم کجاست؟»، «کدام ایمیل را می‌گویی؟ من چیزی ندیده‌ام»، «ای بابا، باز هم جلسه». خواندن این کتاب به ما کمک می‌کند که دیگر کار را امری فرساینده نبینیم و شادی و لذت را در درون آن جست‌وجو کنیم.

این اثر سومین کتاب از مجموعه‌ی پرفروش «دگرگونی زندگی با جادوی نظم» است که در آن ماری کندو جادوی نظم را به تک‌تک جنبه‌های زندگی ما هدیه می‌دهد. سی‌اِن‌اِن این مجموعه را «از الهام بخش‌ترین کتاب‌های این دهه» دانسته است. در این کتاب کاربردی، ما ابتدا می‌آموزیم که چرا باید منظم باشیم، و این نظم چگونه بر کیفیت کار و زندگی ما تأثیر می‌گذارد. سپس، در فصل‌های مختلف کتاب، یاد می‌گیریم که چگونه زمانمان را تنظیم کنیم، چطور تصمیم بگیریم، جلسات خودمان را به چه نحوی سازماندهی کنیم، و حتی چگونه این نظم و ترتیب را به دیگران نیز هدیه دهیم.

فضای کاری می‌تواند به سرعت به‌هم‌ریخته و نامرتب شود و این موضوع سردرگمی و آشفتگی ذهنی را در پی دارد و بازده کار را پایین می‌آورد. کدام‌یک از ما تابه‌حال از حجم مدارک انباشته شده، ایمیل‌های بی‌پایان و کارهای غیرضروری احساس خستگی نکرده‌ایم؟ نویسندگان کتاب لذت کار کردن راهکارهای مفیدی برای رهایی از بی‌نظمی و نیز ایجاد فضایی مناسب برای انجام کار ارائه می‌دهند. آن‌ها به ما کمک می‌کنند از چالش‌های آشفتگی محیط کار عبور کنیم و از بهره‌وری، موفقیت و خوشبختی همراه با یک میز و ذهن مرتب لذت ببریم.

بخشی از متن کتاب

من اولین نفری هستم که به شما میگویم سخت کوشی جواب میدهد. وقتی بچه بودم میدیدم چگونه والدین از اینکه فرزندانشان چقدر باهوش و با استعدادند به دیگران فخر می فروختند. پدر و مادر من هیچ وقت چنین کاری نمی کردند در عوض مادرم به همه میگفت که من بسیار سخت کوش هستم. اینکه بعد از کوشش زیاد به چیزی دست یابید، واقعاً احساس خوبی دارد. اما اگر بخش زیادی از تلاشتان به خاطر اینکه در راستای اهدافی بی ارزش کار میکنید به هدر میرود، چه؟ افراد به خاطر آنچه روان شناسان «دریافتی بیشتر» می نامند در محل کار پیوسته این تلاش بیهوده را تجربه میکنند.

خود را در یک مطالعهٔ تحقیقاتی تصور کنید. شما برای شنیدن یک موسیقی دلنشین به اتاقی دعوت می شوید. بسیار آرام بخش است. اما این فرصت را دارید که از بخشی از این زمان مفرح بگذرید تا چند شکلات بگیرید. با فشار دادن یک دکمه برای متوقف کردن موسیقی و جایگزین کردن آن با صدای آزار دهنده برش چوب با اره آرامشتان به پایان میرسد. اما در عوض یک شکلات می گیرید در ضمن باید آن شکلات را بلافاصله بعد از آزمایش بخورید، بنابراین نمی توانید آن را به کسی بدهید یا برای روز بعد نگه دارید. 

من عاشق شکلات هستم و مطمئناً برای به دست آوردنش همین کار را میکنم؛ همان طور که بیشتر شرکت کنندگان در تحقیق نیز چنین کردند. اما این همان جایی بود که اوضاع خراب شد. وقتی افراد شکلات را گرفتند، متوقف کردن این کار برایشان سخت شد در پایان ،آزمایش شرکت کنندگان آنقدر کار کرده بودند که تعداد شکلاتهایشان حتی از تعدادی که میتوانستند بخورند هم بیشتر شده بود چه رسد به تعدادی که میخواستند بخورند. آنچه این مطالعه نشان میدهد سرمایه گذاری کردن به سادگی روی چیزی است…

نقد کتاب لذت کار کردن

در فصل اول کتاب لذت کار کردن اطلاعاتی درباره نظم در اختیار شما قرار خواهد گرفت. فصل ۲ و ۳ به شما می‌آموزد که چگونه به محل کار خود نظم بدهید. فصل ۴ تا ۹ دربارهٔ نظم بخشیدن به اطلاعات، زمان، تصمیم‌گیری‌ها، کارهای گروهی و جلسات است. فصل ۱۰ نحوهٔ تأثیر این موضوع بر تمام فضای شغلی شما را بیان می‌کند.

در فصل آخر نویسندگان فراتر از بحث نظم رفته و اموری را به شما پیشنهاد می‌کنند که شادی بیشتری را در کنار این روش برای شما به ارمغان می‌آورد و ذهنیت جدیدی را در شما برای انجام کارهایی که باعث آرامش و پیشرفت می‌شود ایجاد می‌کند. این فصل درمورد تجربیات خود نویسندگان در این زمینه است.

ماری کوندو و اسکات سانن‌شاین چیز بسیار مهمی را درباره‌ی زندگی و کار فهمیده‌اند: بسیاری اوقات کلید موفقیت در کم کردن است، نه در اضافه کردن. اگر به‌دنبال این هستید که شادی و تمرکز بیشتری به دفتر کار و شغلتان بیاورید، کتاب پیش رو همان چیزی است که منتظرش هستید.

کتاب لذت کار کردن، یک راهنمای درست‌ و حسابی ست برای شاد بودن هنگام کار. سرشار از خرد روان‌شناختی و راهکارهای عملی.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 308 بار

Marie%20Kondo%20 %D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%20%DA%A9%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%88

عنوان کتاب: لذت کار کردن

زندگی حرفه ای تان را ساماندهی کنید

نویسندگان: ماری کاندو و اسکات سانن شاین

مترجم: سارا حبیبی تبار

تعداد صفحات کتاب: 244 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 16.44 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

استارت‌آپ‌ها و کسب‌ و‌ کارهای ‌نوپا هم مانند هر کسب‌ و کار جاافتادۀ دیگر، و حتی بیشتر از آنها، نیاز دارند دیده شوند؛ اما هدف بعضی استارت‌ آپ‌ها تنها آن است که سرمایه‌ گذاران و اکوسیستم آن‌ها را ببینند!
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 390
از نگاه خریدار پیام خودتان را بسازید و در زمان و شرایط مناسب و همچنین مخاطب شناسی صحیح به هدف بزنید تا بیشترین دستاورد را داشته باشید. کتاب پیش رو به شما کمک خواهد کرد: با ذهنیت بهتر، بدون استرس و با اعتماد...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 372

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *