مانیفست حزب کمونیست

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
مانیفست حزب کمونیست (nbookcity.com)

دانلود کتاب مانیفست حزب کمونیست

مانیفست حزب کمونیست اثری سیاسی است که در قرن نوزدهم توسط کارل مارکس و فردریک انگلس نوشته شده ‌است. این کتاب که اولین بار در ۲۱ فوریه ۱۸۴۸ منتشر شد را می‌توان تاثیرگذارترین متن سیاسی تمام تاریخ دانست. اکثریت قریب به اتفاق کمونیست‌های دنیا این کتاب را پرچم و برنامه‌ی خود می‌دانند. حتی پس از گذشت بیش از صد و پنجاه سال از انتشار آن. این کتاب به چندین زبان زنده‌ی دنیا، ازجمله فارسی، ترجمه شده است. “مانیفست” در واقع برنامه “اتحادیه کمونیست” بود که توسط مارکس و انگلس منتشر شد. تز اصلی این برنامه چگونگی سرنگونی سرمایه داری با عمل انقلابی پرولتاریا و حرکت به سوی جامعه‌ای بی‌طبقه است.

بسیاری از این جمله‌های کتاب به معروف ‌ترین جملات تاریخ بدل شده‌اند و شعار بسیاری از کمونیست‌ها هستند.

برای مثال جمله‌ی آغازین آن:

«شبحی در اروپا در گشت و گذار است… شبح کمونیسم» و جمله‌ی پایانی آن: «کارگران تمام کشورها متحد شوید!» که نه تنها شعار احزاب کمونیستی مختلف و فیلم‌های و سرودهای مختلف بوده است که بر مقبرهٔ کارل مارکس در هایگیت نیز درج شده است. کتاب مانیفست حزب کمونیست در سال ۱۸۷۲ میلادی برای نخستین بار به زبان آلمانی منتشر شد. و در سال‌های ۱۸۸۲، ۱۸۸۳، ۱۸۸۸، ۱۸۹۰، ۱۸۹۲ و ۱۸۹۳ به ترتیب به زبان‌های روسی، آلمانی، لهستانی ایتالیایی و… نیز منتشر گردید. این کتاب درواقع بن‌«ایه و ریشه تئوری‌های مارکس می‌باشد. مارکس در این کتاب به جنبه‌های مختلف پرولتاریا و بورژوازی، سوسیالیسم ارتجاعی و نهایتا کمونیسم انتقادی پرداخته و اصول خود را به دقت و با موشکافی دیکته کرده است.

کمونیست ها

کمونیست ها هیچگونه منافعی جدا و منفک از کل پرولتالیا ندارند. استنتاجات تئوریک کمونیست ها به هیچ وجه مبتنی بر ایده ها یا اصولی نیست که این یا آن مصلح جهانی نو خاسته کشف و یا اختراع کرده باشد.کمونیست ها،بطور عمومی،صرفا مناسبات واقعی موجود و جنبش تاریخی ای که درست در برابر چشمان ما در شرف وقوع است.” چرا تمامی تاریخ ثبت شده”تاریخ مبارزات طبقاتی”است؟ چرا دولت سرمایه داری چیزی چیزی نیست مگر کمیته ای برای مدیریت امور مشترک کل بورژوازی؟ چرا نیاز سرمایه به گسترش دایمی بازار”بورژوازی را در سراسر سطح زمین می دواند”؟

چرا”جنبش پرولتایی،جنبش خودآگاه اکثریت عظظیم [بشریت] است؟ چرا نبرد برای”پرولتالیای سازماندهی شده به عنوان طبقه ی حاکم”تنها مسیر پیشروی بشریت را می گشاید؟ این ها سوالات مبرمی هستند که امروز هم مانند یک قرن و نیم پیش هنوز مطرح اند.در آن زمان در مانفیست که برنامه ی نخستین سازمان مدرن کارگران کمونیست است،کارل مارکس و فردریک انگلس به این سوال ها پرداختند.

دانلود کتاب  مانیفست حزب کمونیست را به تمامی دوست‌داران تاریخ و فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. در خدمت و خیانت روشنفکران جلداول
  2. می دانم که هیچ نمی دانم
  3. بیشه بیدار
  4. کتاب قدرت
  5. دستهای آلوده

تعداد بازدید: 4,717 بار

Friedrich Engels Karl Marx فریدریش انگلس و کارل مارکس

عنوان کتاب: مانیفست حزب کمونیست

نویسندگان: فریدریش انگلس و کارل مارکس

مترجم: محمد پورهرمزان

تعداد صفحات کتاب: 75 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 587 کیلوبایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

صاحب‌خانه و خانواده می‌شویم یا به شغل دلخواه‌مان می‌رسیم و به خود می‌گوییم بعدش چه؟ چطور می‌توانیم از دست پوچی خلاص شویم و معنای اصلی حیات را بیابیم. آلبر کامو یکی از اندیشمندانی است که به این سوال‌...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 5554
کتاب هنوز هم من  رمانی عاشقانه از جوجو مویز رمانتیک ‌نویس معروف انگلیسی است. جوجو مویز که با دو کتاب من پیش از تو و پس از تو به شهرت رسید. در سال 2018 با رمان هنوز هم من علاقه مندان به ژانر عاشقانه را خوشحال کرد...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 8994

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *