می دانم که هیچ نمی دانم

آخرین ویرایش: 1 هفته قبل
می دانم که هیچ نمی دانم (nbookcity.com)

دانلود کتاب می دانم که هیچ نمی دانم

کتاب می دانم که هیچ نمی دانم از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول ترجمه کتاب حاضر است. 

این کتاب مجموعه مصاحبه‌هایی است که روزنامه دی ولت در سال ۱۹۸۷ و ۱۹۹۰ با پوپر انجام داده است. در این مجموعه او از نقش فروید، وظیفه روشنفکران، روش و نظریه شناخت، آزمون و خطا در علوم و جامعه، دموکراسی و اندیشه‌های سیاسی تام‌گرایانه و… سخن می‌گوید.

بخش دوم کتاب ترجمه دو نطق از مجموعه سخنرانی‌های پوپر است که از کتاب در جستجوی دنیایی بهتر انتخاب شده‌اند. یکی از آن‌ها در باره اعتقادات غرب و دیگری در باره دموکراسی و اشکال گوناگون اندیشه‌های تام‌ گرایانه است.

خلاصه کتاب

کارل پوپر را اگر بزرگ‌ترین فیلسوف قرن ۲۰ ندانیم، بی‌شک یکی از بزرگ‌ ترین‌‌ هاست. او نزدیک‌ به یک قرن زندگی کرد و اندیشه‌هایش تحت تأثیر حوادث این دوران بود. پوپر پیرو فیلسوف دوران روشنگری، ایمانوئل کانت و از مدافعان بی‌چون و چرای اندیشه‌های لیبرال و جامعه باز به معنای جامعه کثرت‌گراست. 

نویسنده کتاب می دانم که هیچ نمی دانم پایه‌گذار مکتب «خردگرایی انتقادی» و از مخالفان سرسخت تام‌گرایی سیاسی، از افلاطون تا مارکس و پیرو خستگی‌ناپذیر دموکراسی پارلمانی لیبرال است. 

این کتاب مجموعه مصاحبه‌هایی است که روزنامه آلمانی زبان «دی ولت» در سال ۱۹۸۷ و ۱۹۹۰ با پوپر انجام داده است. در این مجموعه او از نقش فروید، وظیفه روشنفکران، روش و نظریه شناخت، آزمون و خطا و دیگر مباحثی در باب فلسفه، سیاست و فیزیک سخن می‌راند.

کارل پوپر

سِر کارل پوپر (زاده ۲۸ ژوئیه ۱۹۰۲ – درگذشته ۱۷ سپتامبر ۱۹۹۴) فیلسوف علم، منطق دان، ریاضی‌دان و اندیشمند اتریشی-انگلیسی و استاد مدرسه اقتصاد لندن بود.

نویسنده کتاب می دانم که هیچ نمی دانم یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان علم سده بیستم به حساب می‌آید و آثار زیادی در فلسفه سیاسی و اجتماعی از خود باقی گذاشته‌ است.

کتاب های پیشنهادی

می دانم که هیچ نمی دانم - کارل پوپر

عنوان کتاب: می دانم که هیچ نمی دانم

نویسنده: کارل پوپر

مترجم: پرویز دستمالچی

تعداد صفحات کتاب: 154 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.2 مگابایت

فرمت فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

فراموشخانه و فراماسونری در ایران کتابی است از دهه هزار و سیصد و چهل خورشیدی، نوشته مورخ، اسماعیل رائین در سه جلد که ابتدا در ایتالیا و سپس در ایران به چاپ رسید. در این کتاب تاریخ سازمان‌های سری فراماسونری در ایران و نام چند صد عضو ایرانی این سازمان‌ها آورده شده است.
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 1522
تخم بلدرچین با وجود اختلاف اندازه فاحشی که با تخم مرغ دارد ولی در مقایسه فواید و خواص ، بسیار سرتر از تخم مرغ بوده ، به طوری که این تخم سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها ، مواد مغذی و غیره می باشد. تخم بلدرچین در بین عام مردم با نام بمب ویتامین شناخته شده است.
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 668

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *