مواد غذایی برای تعادل هورمونی

آخرین ویرایش: 6 روز قبل
مواد غذایی برای تعادل هورمونی (nbookcity.com)

دانلود کتاب مواد غذایی برای تعادل هورمونی

کتاب مواد غذایی برای تعادل هورمونی اثری تحقیقی و پژوهشی از دکتر رضا پوردست گردان است.

بدن انسان حاوی تریلیون ها سلول است که فرآیندهای ضروری برای ادامه حیات ما انجام می دهند. هورمون ها به عنوان پیامرسان های شیمیایی جاری در خون به انتقال اطلاعات در سراسر بدن بین گروه های سلولی کمک می کنند. هورمون هایی مانند استروژن، کورتیزول، و انسولین همگی در حفظ سلامت ما نقش دارند.

این هورمون ها توسط غدد درون ریز، مانند تیروئید، که وظیفه ساخت و ترشح هورمون ها را بر عهده دارند، تولید می شوند. اندام های بسیاری نیز هورمون تولید می کنند که از آن جمله می توان به پوست، قلب، روده و معده اشاره کرد.

بیماری های هورمونی

بخش های مختلف بدن در کنار هم به کار مشغول هستند تا عملکردهای کلیدی برای بقا طی فرآیندی به نام «هومئوستازی» ادامه یابند. زمانی که هورمون های بدن از سطوحی متعادل برخوردار نیستند، سلامت شما در معرض خطر قرار می گیرد.

در نتیجه، ممکن است با بیماری های مختلف مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک، کم کاری تیروئید، یا دیابت مواجه شوید. زمانی که به اندازه کافی ورزش نمی کنید، و خواب و تغذیه کافی و با کیفیت بالا ندارید، خطر عدم تعادل هورمونی افزایش یافته و به افزایش خطر ابتلا به بیماری منجر می شود.

تعریف هورمون‌ها

هورمون‌ها پیام‌های شیمیایی بدن هستند که با ارسال به اندام‌های مختلف باعث پاسخ‌های متفاوت می‌شوند. این هورمون‌ها که از غدد درون ریز ترشح می‌شوند نقشی حیاتی در عملکرد صحیح بدن دارند. به همین دلیل، تغییرات در ترشح هورمون‌ها می‌تواند تاثیرات جدی بر کارکرد اندام‌ها داشته باشد.

متخصصان می‌گویند انسان‌ها باید به طور مداوم ورزش کنند و رژیم غذایی سالمی داشته باشند. با این حال، در برخی موارد داشتن رژیم غذایی سالم نیز می‌تواند بیماری فرد را بدتر کند. اختلالات هورمونی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد و به ویژه در زنان باعث مشکلات متعددی شود.

 غدد درون ریز شامل هیپوفیز و هیپوتالاموس، غده صنوبری، غده‌های تیروئید و پاراتیروئید، غده‌های فوق کلیه، لوزالمعده یا پانکراس، تخمدان‌ها، بیضه‌ها و غده درون‌ریز ثانویه می‌شود. هر گونه تغییر در روند ترشح این غدد می‌تواند باعث عدم تعادل هورمونی در فرد شود.

بخشی از متن کتاب

در کتاب مواد غذایی برای تعادل هورمونی می‌خوانیم: هورمون‌ها گروهی از مواد هستند که با هدف ایجاد هماهنگی در بدن جانداران گوناگون، تولید و ترشح می شوند. این مواد با وجود میزان ناچیزشان، تاثیرات قابل توجهی روی سلولهای موجود زنده دارند. پیکهای شیمیایی نام گروهی از مواد است که هورمونها یکی از دو دسته آن محسوب می شوند. 

دسته دیگر، انتقال دهندههای عصبی هستند که کار انتقال پیام از سلول عصبی را انجام می دهند. انتقال دهندههای عصبی برخلاف هورمونها کوتاه بُرد هستند و وارد جریان خون نمی شوند.

مواد غذایی برای تعادل هورمونی

عنوان کتاب: مواد غذایی برای تعادل هورمونی

تالیف و ترجمه: رضا پوردست گران

تعداد صفحات کتاب: 58 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

در این کتاب تالیف گلی امامی، شما با نحوه پخت انواع غذاهای بدون گوشت و گیاهی آشنا می شوید. دستور تهیه غذاها ساده نوشته شده و برای آسانتر شدن کار از وسایل اندازه گیری دم دستی استفاده شده است.
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 2059
سرزمین یاس به قلم دکتر مهدی خدامیان آرانی در ۲۰۷ صفحه به نگارش درآمده است.  یکی از بهترین کارهای نویسنده است .اینکه تلاش می کنند از چند هزار سال قبل  مطلبی را به دست ما برسانند زیباست .
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 1230

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *