همه دوستان من ابر‌قهرمان اند

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
همه دوستان من ابر قهرمان اند (nbookcity.com)

دانلود کتاب همه دوستان من ابر‌قهرمان اند

کتاب همه دوستان من ابر‌قهرمان اند داستان سفری کوتاه و عجیب است. سفری برای کشفی دوباره همراه با چاشنی عشق.

رمانی جذاب و آموزنده از اندرو کافمن است که از روابط عاطفی بین انسان‌ها  و توقعات انها زا زندگی سخن می‌گوید. کافمن با این داستان نمادین نشان می‌دهد که چگونه گاهی اوقات کمال‌گرایی چشم انسان را بر روی واقعیات زندگی می‌بندد.

خلاصه کتاب

اندرو کافمن در کتاب همه دوستان من ابر‌قهرمان اند، داستان مردی را روایت می‌کند که همه‌ی دوستان و حتی همسرش نیروهای خارق العاده و فرابشری دارند؛ یکی از غم‌انگیزترین، خنده‌دارترین، عجیب‌ترین و عاشقانه‌ترین داستان‌های ابرقهرمانی که مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

تام علاقه‌ی خاصی به ابرقهرمان‌ها دارد و به همین دلیل تصمیم می‌گیرد با زنی به نام کمال‌گرا ازدواج کند که از همین ویژگی برخوردار است. ولی بخت با او یار نیست و در شب عروسی‌شان، دوست سابق کمال‌گرا، او را هیپنوتیزم می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود که کمال‌گرا فکر کند تام نامرئی شده است. با وجود تلاش‌های تام، همسرش دیگر قادر به دیدن او نمی‌شود. شش ماه از این ماجرا می‌گذرد و کمال‌گرا که مطمئن شده تام او را ترک کرده است، با قلبی شکسته تورنتو را ترک می‌کند و عازم ونکوور می‌شود تا با ابرقدرتش آن‌جا را متحول کند.

کمال‌گرا نمی‌داند که تام در این مسیر همراهش در هواپیماست. تام فقط تا زمان رسیدن به مقصد فرصت دارد کاری کند که کمال‌گرا بتواند بار دیگر او را ببیند، در غیر این صورت برای ابد از دستش خواهد داد. اندرو کافمن در داستان کتاب کتاب همه دوستان من ابر‌قهرمان اند شما را تا جایی با ماجراهای طنز زندگی این زوج همراه می‌کند که آرزو می‌کنید کاش تام بتواند چشمان همسرش را به روی خودش بگشاید و بار دیگر او را عاشق خود کند.

بخشی از متن کتاب

… کمال گرا از خواب بیدار میشود به ابرها زل میزند و در ذهنش لیست کارهای قبل از رفتن را یک بار دیگر بررسی میکند. کارهای شماره پنج تا هفت لیست «تماس با خواهر» بود شماره چهار تی و دستمال برای آخرین بار، شماره هشت تماس با فرودگاه برای اطمینان از اینکه هواپیما تأخیر دارد یا نه. کمال گرا گفت و گوهای تلفنی را در ذهنش مرور می کند. او اولین تماس کار شماره پنج را با کوچکترین خواهرش، چهره، گرفت. چهره هشت ساله بود که برای اولین بار متوجه شد تصویرش در تمامی عکسها کمی تار است.

وقتی به آینه نگاه می کرد، حتی وقتی کاملاً بی حرکت میماند باز هم تصویرش تار بود. در دوران دبیرستان دانش آموز محبوبی بود اما هیچ دوست صمیمی ای نداشت. چهره بعد از دبیرستان در کالج هنر و طراحی نوا اسکوشا در هلیفکس ادامه تحصیل داد. اولین تکلیف کلاس نقاشی کشیدن پرتره ای از چهره خودشان بود. چهره قلم مویش را در دست نگه داشت و به همکلاسی هایش نگاه کرد. آنها رنگها را مخلوط میکردند و با قلم مو ضربه های محکمی روی بوم میزدند. قلم موی چهره بی حرکت بود نمیدانست از کجا شروع کند.

آن شب چهره به سه تا از همکلاسی هایش زنگ زد و از آنها خواست بگویند او چه شکلی است. هر سه نفر گفتند که او زیباترین دختری است که تا به حال دیده اند اما وقتی از جزئیات چهره اش سؤال کرد آنها نمیدانستند چه بگویند. نمیتوانستند بگویند چشمهای او چه رنگی است نمیدانستند آیا دندانهای مرتبی دارد، آیا موهایش صاف و لبهایش قلوه ای است؟ فقط می دانستند که او زیباترین دختری است که تا به آن روز دیده اند.

چهره به عنوان تکلیف بوم خالی را تحویل داد و بالاترین نمره را گرفت همه موافق بودند که این زیباترین پرتره ای است که یک نفر میتواند از خودش بکشد و دقیقاً شبیه اوست. او بعد ازظهر همان روز شروع به دوختن یک کلاه نقابدار کرد و چهارشنبه بعد آن را تمام کرد. حالا هفده سال میشود که او آن کلاه را از سرش درنیاورده است. چهره خانه نبود. کمال گرا برای این وضعیت هم آمادگی داشت. پیغام گذاشت و عذرخواهی کرد که نتوانسته او را ببیند و گفت که به محض رسیدن به ونکوور با او تماس خواهد گرفت…

نقد کتاب همه دوستان من ابر‌قهرمان اند

همه دوست‌داران رمان‌ مخاطبان کتاب‌ همه دوستان من ابر‌قهرمان اند هستند. دوستان تام ابرقهرمانند. نام همسر تام کمال‌گرا است. اما از همان شب جشن عروسی همسر تام انگار هیپنویزم می‌شود و تصور می‌کند تام یک موجود تامرئی است. تمام خیلی تلاش می‌کند اما کمال‌گرا او را نمی‌بیند. چند ماه بعد کمال‌گرا دیگر شک ندارد که تام او را رها کرده است بنابراین تصمیم می‌گیرد به ونکوور برود و از ابر قدرتش استفاده کند و دلشکستی‌اش را در تورنتو جا بگذارد.

کمال‌گرا سوار هواپیما می‌شود اما خبر ندارد که تام کنار او نشسته است. تام حالا تا رسیدن هواپیما به ونکوور وقت دارد خودش را به کمال‌گرا نشان دهد. اگر نتواند همسرش برای همیشه از دستش می‌رود…

کتاب همه دوستان من ابر‌قهرمان اند برای طرفداران داستان‌های طنز و عاشقانه نیز جذاب خواهد بود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 178 بار

Andrew%20Kaufman%20 %D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%20%DA%A9%D8%A7%D9%81%D9%85%D9%86

عنوان کتاب: همه دوستان من ابر‌قهرمان اند

نویسنده: اندرو کافمن

مترجم: شبنم لطیفی

تعداد صفحات کتاب: 69 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.38 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

ماجرای جذابی است که خانم مارپل، برای حل کردن یک معمای قتل با آن درگیر می‌شود. خانم مارپل را که یادتان هست؟ یک بانوی مسن و کنجکاو که از روی تفریح و تفنن سراغ مسائل جنایی می‌رود و همیشه هم موفق می‌شود که...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1673
از وقتی دوست صمیمی جزمین، بکی، ناپدید شده همه او را سرزنش می کنند. بکی از ساختمانی بلند می پرد اما هیچ وقت به زمین نمی رسد، انگار که او بین زمین و آسمان محو شده. همه فکر می کنند جزمین در ناپدید شدن او دست داشته است...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 317

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *