و کوهستان به طنین آمد

و کوهستان به طنین آمد (nbookcity.com)

دانلود کتاب و کوهستان به طنین آمد

داستان کتاب و کوهستان به طنین آمد بـا پیونـد تآثیرگذار و بی‌ ماننـد خواهر و برادری بی‌ مادر در یکی از روستاهای افغانستان آغاز می‌ شود. عبدالله ، برادر بزرگ ، برای پری دوساله بیش از آنکـه برادر بـاشـد حکم مادر را دارد و پری کوچولو برای عبدالله ده ساله همه چیز اسـت.

اتفاقی کـه برای آن دو روی می‌ دهد و ماجراهـای کوچک و بزرگی کـه در زنـدگی افراد دیگر بـه طنین می‌آیـد گواهی اسـت بر پیچیـدگی زنـدگی. خالد حسینی در این رمان چنـد نسلی _ کـه نه تنهـا بـه والـدین و فرزنـدان بلکـه بـه روابط برادران و خواهران ، عموزاده‌هـا و دایی‌ زاده‌هـا ، مسـتخدمان و سرایـداران نیز می‌ پردازد – مهرورزی‌هـا ، جریحه‌ دار کردن‌هـا ، فداکاری‌هـا ، خیانت‌هـا و وفاداری‌هـا را بـازگو می‌ کنـد و نشان می‌دهد کـه گاهی چطور از رفتـار نزدیک‌ ترین کسانمان شگفت زده می‌ شویم.

خلاصه کتاب

فقر می‌ تواند آدم را مجبور به کارهایی کند که تا قبل از آن، حتی لحظه‌ای هم فکرش را نمی‌کرد. فقر باعث می‌شود تا آدم‌ها، در جنگ درونی، خودشان را به نداری و نداشته‌ها ببازند. کتاب و کوهستان به طنین آمد قصه‌ی روابط عاطفی و فقر است. دختر کوچک افغانی به اسم پری، برادرش عبدالله را خیلی دوست دارد و می‌ خواهد همیشه کنارش بماند. اما پدر، به دلیل فقر، مجبور می‌شود او را به خانواده‌ای ثروتمند بفروشد. پری به ناچار با خانواده جدیدش روانه فرانسه می‌شود. اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. دلتنگی عبدالله، برادر بزرگ‌تر، برای خواهر کوچکش، بخش دیگری از این قصه است.

خالد حسینی مانند یک قصه‌ گوی ماهر، زندگی این دو کودک افغان را با خرده‌ روایت‎های دیگر تعریف می‌کند. ازآنجاکه حسینی تا قبل از مهاجرت به آمریکا، تجربه زندگی در کابل را داشته، به‌ خوبی توانسته است با فضاسازی و پرداخت شخصیت‌ها و اوضاع افغانستان شنونده را در بطن داستان قرار دهد. کتاب و کوهستان به طنین آمد نه فصل دارد و به‌ مدت ۳۳ هفته در لیست پرفروش‌های نیویورک‌ تایمز قرار گرفت. تنها پس از گذشت پنج ماه از انتشار این کتاب، سه میلیون نسخه از آن فروخته شد. وندی اسمیت، منتقد لس‌آنجلس تایمز این کتاب را «به شدت غم‌انگیز، اما سرشار از عشق» توصیف کرده است.

بخشی از متن کتاب

از قضای روزگار، دیوی به میدان سبز پا گذاشت. همان طور که از سمت کوه ها به روستا نزدیک می شد، زمین زیر هر قدمش به لرزه می افتاد. روستاییان بیل و تبرهایشان را به زمین انداختند و پا به فرار گذاشتند. به خانه هایشان سرازیر شدند و درها را پشت سرشان قفل و کلون کردند و پشت هم پناه گرفتند. سروصدای گوشخراش قدم های دیو که فرو نشست، آسمان بالای میدان سبز یکپارچه از سایه دیو سیاه و تاریک شد. مردم می گفتند دو شاخ خمیده از کله اش بیرون زده و موهای سیاه و زمختْ شانه ها و دم پرقدرتش را پوشانده.

می گفتند چشمانش به قرمزی می زند، اما هیچ کس، حداقل کسانی که جان سالم به در برده و خوراکش نشده بودند، به یقین نمی دانستند چشمانش چه رنگی است، چون دیو کسی را که جرئت می کرد و نیم نگاهی به او می انداخت بی درنگ یک لقمه می کرد. روستاییان هم که از این موضوع باخبر بودند چشمانشان را به زمین می دوختند.

همه از کوچک و بزرگ می دانستند که دیو چرا پا به آن جا گذاشته است. افسانه هایی از رویارویی او با روستاهای دیگر شنیده بودند و از این که میدان سبز این همه مدت از حمله دیو در امان مانده بود در عجب بودند. شاید هم جواب خودشان این بود که زندگی فقیرانه و سختشان در میدان سبز در این مورد به نفعشان تمام شده، چون بچه هایشان خوراک خوبی نمی خوردند و گوشت به استخوان نداشتند. اما بالاخره دوران خوشبختی و اقبال آن ها هم به سر رسیده بود.

نقد کتاب و کوهستان به طنین آمد

خالد حسینی جزء آن دسـته از نویسنـدگانی اسـت کـه آثار زیادی از خود منتشر نکرده اسـت. ولی همین چنـد اثری کـه منتشر نموده را می توان جزء برجسـته ترین و تـاثیرگذارترین آثار عالم کتـاب و نویسنـدگی برشمرد . این نویسنـده ی بزرگ و سرشناس افغانسـتـانی ساکن آمریکا ، رمان هـایی نوشته اسـت کـه دارای نثری شیرین و روان می بـاشنـد ، بـه گونه ای کـه اگر شروع کنیـد بـه خوانـدن هرکدام از آثار او ، تـا مادامی کـه آن را تمام و کمال نخوانـده ایـد ، بـه سختی می توانیـد از آن دل بکنیـد و آن را برای لحظه ای کنار بگذاریـد. کتاب و کوهستان به طنین آمد سومین اثر حسینی ، نویسنـده ی برجسـته و چیره دسـت افغانسـتـانی می بـاشـد.

تعداد بازدید: 989 بار

Khaled%20Hosseini%20 %D8%AE%D8%A7%D9%84%D8%AF%20%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C 3

عنوان کتاب: و کوهستان به طنین آمد

نامزد جایزه بهترین داستان سال به انتخاب گودریدز

این کتاب با عناوین: ندای کوهستان ، و کوه ها بازگفتند ، و آوا در کوه ها پیچید ، و کوه ها انعکاس دادند و … نیز به چاپ رسیده است.

نویسنده: خالد حسینی

مترجم: نسترن ظهیری 

تعداد صفحات کتاب: 492 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.7 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

دکتر هرمزی جنگی در فروردین ماه 1371 در دل سرزمینی از سرزمین های کویری ایران زمین پا به عرصه وجود نهاد. دوران کودکی و نوجوانیش به منوال کویرنشینان به آسمان آبی و بی پروای نامدار کویر پیوند خورد...
بروزرسانی: 22 ساعت قبل
تعداد بازدید: 319
می‌خواهم در آستانت بگریم پیش از گمرکی شدن اشک‌هام، می‌خواهم دوستت بدارم ای بانوی من، تا بر ارابه‌ی زمان، تقویم‌ها را بگردانم، ماه‌ها و روزها را به نامی دیگر بخوانم. ساعات جهان را تنظیم کنم، با کوبه‌ی...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 509

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *