پرونده هری کبر

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
پرونده هری کبر (nbookcity.com)

دانلود کتاب پرونده هری کبر

کتاب پرونده هری کبر انتظارات شما را از یک داستان معمایی برآورده و به طرز حیرت انگیزی شما را در ماجراهایش غرق و درگیر می کند.

با هر سلیقه و هر گروه سنی کافی است به چند صفحه از این کتاب نگاهی بیندازید. دیگر محال است بتوانید دست از آن بکشید. رمان پیش رو از همان نخستین صفحه، با آدرنالینی که به خونتان تزریق می کند، شمارا مجذوب خواهد کرد و آن‌ قدر پیچش داستانی دارد که ممکن نیست بتوانید چیزی را حدس بزنید.

این کتاب تاکنون جوایز متعددی از جمله جایزه ادبی تولیپ فرانسه در سال 2013، جایزه ادبی سگالن در سال 2016، جایزه ادبی ذوق نویسندگی در فرانسه در سال 2012، جایزه ادبی گنکور دبیرستانی‌ها و جایزه بزرگ رمان فرهنگستان فرانسه را دریافت کرده و تاکنون به 40 زبان زنده دنیا ترجمه شده است. براساس همین رمان، یک سریال آمریکایی نیز ساخته شده است.

خلاصه کتاب

رمان پرونده هری کبر، کتابی نوشته ی ژوئل دیکر است که نخستین بار در سال 2012 وارد بازار نشر شد. سی آگوست سال 1975، روزی است که نوجوانی پانزده ساله به نام نولا کلرگان، به دل جنگل گریخت و هیچوقت از او چیزی شنیده نشد؛ روزی که سامرست، معصومیت خود را از دست داد. سی سال بعد، مارکوس گلدمن که رمان نویسی جوان و موفق است، به منظور دیدن استاد خود و یکی از مورد احترام ترین نویسندگان کشور یعنی هری کبر، و البته پیدا کردن راه حلی برای مشکل خود در نویسندگی، به سامرست می آید.

اما وقتی پای هری کبر به میان پرونده ی قتل فجیع نولا کلرگان کشیده می شود، همه ی برنامه های مارکوس به هم می ریزد. همزمان با اینکه رسانه ها هری را محکوم می کنند، مارکوس تحقیقات خودش را آغاز می نماید و مجموعه ای از سرنخ ها را در کتاب های استادش پی می گیرد. مارکوس برای نجات هری، حرفه ی نویسندگی خود و درنهایت خودش، باید پاسخ سه سوال را پیدا کند: چه کسی نولا کلرگان را کشت؟ در صبحی مه آلود در تابستان سال 1975 در سامرست چه اتفاقی افتاد؟ و چگونه باید برای نجات جان یک انسان، یک کتاب نوشت؟

هری کبر برای اینکه به فردی بی نظیر و نویسنده‌ای معروف تبدیل شود اخلاق را زیر پا می گذارد. رمان پرونده هری کبر برای هر سن و خواننده‌ای نوشته شده است؛ بنابراین همه می توانند این کتاب را بخوانند اما خوانندگانی که کمی به معما علاقه دارند این کتاب را بیشتر دوست خواهند داشت.

بخشی از متن کتاب

امی پرت یک ماه مانده به آغاز جشن رقص باله، فروش بلیت های آن را آغاز کرده بود. در شهر می گشت، به خانه ها می رفت و از مردم می خواست بلیت تهیه کنند. هیچ کس هم جرئت نمی کرد نخرد؛ چون می ترسید صندلی خوبی در جشن نصیبش نشود. برخی باور داشتند که امی خودش پول ها را به جیب می زند؛ ولی کسی جرئت نمی کرد آزادانه از او انتقاد کند. همه می خواستند رابطه خوبی با او داشته باشند؛ زیرا سال پیش، برای زنی که با او دعوایش شده بود جایی مشخص نکرده بود و آن زن بیچاره مجبور شده بود هنگام صرف شام، میان سالن، ایستاده خوراک بخورد. هری ابتدا تصمیم گرفته بود که هرگز به جشن نرود.

با وجود اینکه چند هفته ای می شد که بلیت خریده بود، بدون نولا دلش نمی آمد که برود. نولا هنوز هم در درمانگاه بستری بود، هری هم ناراحت بود و می خواست تنها باشد. اما یک روز صبح، امی آمده بود خانه او. چند روزی می شد که کسی هری را در شهر ندیده بود، حتی برای نوشتن هم به رستوران نرفته بود. امی می خواست مطمئن باشد که مشکلی پیش نیامده است، هری هرطوری که بود باید به جشن می رفت، چون گل سرسبد مجلس بود. اگر کتاب هری فروش می کرد، وضعیت اورورا از این رو به آن رو می شد. «خب هری، حتما به جشن میاید دیگه، نه؟» آن قدر پافشاری کرد تا هری مجبور شد بپذیرد، چون هرگز نه گفتن را بلد نبود. امی حتی توانست به او یک بلیت پنجاه دلاری بخت آزمایی هم بفروشد.

چند ساعت بعد هری به درمانگاه رفت تا نولا را ملاقات کند. روز پیش از یک مغازه در مونبری شماری صفحه اپرا خریده بود. البته با احتیاط زیادی خرید کرده بود؛ چون کم کم پولش داشت ته می کشید. حتی جرئت نمی کرد نگاهی به باقیمانده حساب بانکی اش بیندازد؛ چون خیلی خوب می دانست که تقریبا چیزی در آن باقی نمانده است؛ حتی می ترسید نتواند اجاره بهای گوس کو را تا پایان تابستان بپردازد. به درمانگاه که رسیده بود، با نولا به باغ رفتند تا بین درختان قدم بزنند. نولا هری را در آغوش گرفته بود. «هری، می خوام از اینجا برم…» «پزشک ها می گویند تا چند روزه دیگه میتونی بری.» «نه متوجه نشدی، می خوام از اورورا برم، دیگه نمیخوام اینجا بمانم، اینجا هیچ وقت نمیتونم واقعا خوشبختی را حس کنم.»

نقد کتاب پرونده هری کبر

رمان پرونده هری کبر در ژانر پلیسی و معمایی نوشته شده است. خواننده در ابتدای رمان تصور می کند رمان جنایی و معمایی است اما بعد از خواندن چند صفحه، رمان رگه‌هایی از داستانی عاشقانه را هم در خود نمایان می کند و در اواخر کتاب است که نویسندگی با تبحر خاصی در کتاب نویسندگی را به خوانندگانش آموزش می دهد. ژانر جنایی و معمایی معمولا ژانر پرطرفداری بین خوانندگان است. اما اینبار ژوئل دیکر با نثر دلنشین و روان، کتابش را مناسب برای هر سن و خواننده‌ای نوشته است.

ژوئل دیکر در سال ۱۹۸۵ متولد شد. او یک نویسنده، و رمان‌نویس اهل سوئیس است. وی برنده جوایزی همچون جایزه بزرگ رمان فرهنگستان فرانسه شده‌است. از میان آثار وی، رمان‌های «حقیقت ماجرای هری کبر» و «ماجرای ناپدیدشدن استفانی ملر» به فارسی ترجمه شده است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 693 بار

Jo%C3%ABl%20Dicker%20 %DA%98%D9%88%D8%A6%D9%84%20%D8%AF%DB%8C%DA%A9%D8%B1

عنوان کتاب: پرونده هری کبر (ریشه های شر)

برنده جایزه گنکور دبیرستانی ها 2012

برنده جایزه آکادمی فرانسه 2012

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

نامزد جایزه فمینا

نویسنده: ژوئل دیکر

مترجم: آریا نوری

تعداد صفحات کتاب: 434 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 39.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

هلاسکو سخنگویی‌ست برای آنان که خشمگین و خسته، سرکش، آتشین‌ مزاج و عذاب کشیده بودند. در کتاب خاکستان، هلاسکو چاقویش را در قلب حکومت کمونیستی فرو می‌نشاند و خون‌ چکان بیرون می‌آورد...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 120
هنس روسلینگ در کتاب واقع نگری به ده خطای شناختی اشاره می‌کند که باعث شده بسیاری از ما، دنیا را تلخ‌ تر از آن‌چه هست ببینیم و حتی احساس کنیم جهان به سرعت رو به نابودی پیش می‌رود...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 1930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *