پشت درهای بسته

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
پشت درهای بسته (nbookcity.com)

دانلود کتاب پشت درهای بسته

پشت درهای بسته، یک داستان کلاسیک را در دنیایی مدرن روایت می‌‌کند. این کتاب یکی از ترسناک‌‌ترین تریلرهای روانشناسانه‌ای است که تا به حال خوانده‌ام. با خواندن هر فصل بیشتر درگیر داستان می‌شوید و بیشتر احساس شخصیت داستان، گریس، را درک می‌کنید؛ استیصال از اینکه هیچ‌ کس تو را باور نمی‌کند و تو باید بجنگی تا عزیزترین آدم زندگی‌ات از آسیب مصون بماند.

حوادث داستان ساختارى پیوسته دارند و جایى نیست که خواننده از رمق بیفتد و یا بى‌حوصله شود. سکانس‌هاى در هم ریخته از روایت، شکلى سینمایى و تا حدى جنایى به داستان بخشیده است که به خوبى ذهن را به چالش مى‌کشد و شوق کشف را در مخاطب بیدار نگه مى‌دارد. و در انتها این حسِ همذات پندارى قوى با شخصیت مورد ظلم واقع شده‌ى داستان است که از کتاب پشت درهای بسته یک کتاب خوب مى‌سازد. هم حسى با او و نقشه کشیدن براى فرار، و پرسیدن اینکه «اگر من بودم چه کار مى‌کردم؟» همه این‌ها ادله‌اى است براى اینکه با رضایت کامل کتاب را ببندید و نفسى از سر آسایش بکشید.

چکیده کتاب

پشت درهای بسته نوشته‌ی بی ای پاریس نویسنده انگلیسی است. این کتاب نخستین رمان این نویسنده است. این کتاب رمانی جنایی است و بسیاری از مخاطبان دختری در قطار به این رمان علاقه نشان داده‌اند. «پشت درهای بسته» از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا در سال ۲۰۱۶ بوده است. پشت درهای بسته روایتی است برگرفته از زوایای تاریک ذهن انسان. اولین رمان بی.اِی. پاریس در فضایی نقل می‌شود که دو عنصر ترس و تعلیقِ میان گذشته و حال خواننده را درجا میخکوب می‌کند، چرا که او نیز در جدال بین عقل و احساس گرفتار می‌شود و مجبور به پیدا کردن راه فرار است.

زوجی به ظاهر بی‌نهایت خوشبخت شخصیت‌های اصلی این رمان را تشکیل می‌دهند، غافل از آنکه قدرت حرف‌های محبت‌آمیزشان بیش از حد تصور است. از ابتدای داستان بازی روانی با کلمه‌ها آغاز می‌شود و به مرور آنچه پشت در پنهان شده است، رخ می‌نمایاند. این رمان جنایی روان‌شناسانه در عین حال با روایتی ساده و روان و به دور از هر گونه پیچیدگی، داستانی خلق می‌کند که توصیف بی‌بدیل احساسات و عواطف انسانی، به‌ویژه ترس و نفرت، از ویژگی‌های مهم آن به‌حساب می‌آید. پشت درهای بسته رمانی است که رنگ و بوی ترس دارد و درعین‌حال خواننده را به تأمل در تناقض میان ظاهر و باطن انسان‌ها وامی‌دارد.

بخشهایی از متن رمان

  • با اینکه وجب به وجب این اتاق را می شناسم، باز هم با چشمانم جست و جو می کنم، چرا که همیشه فکر می کنم شاید جایی ندیده وجود داشته باشد که زندگی ام را قابل تحمل تر کند؛ مثلا میخی که با آن بتوانم پریشانی ام را روی لبه ی تخت خط خطی کنم، یا اگر ناگهان ناپدید شوم، اثری از من بر جا مانده باشد. اما هیچ چیز وجود ندارد. به هرحال، هدف جک، مرگ من نیست.
  • جک می داند که هیچ چیز بهتر از روال عادی زندگی نیست، از این رو هر چیز شبیه آن را از من دریغ می کند. اگرچه این را نمی داند، و دارد به من لطف می کند، چون روال عادی زندگی ام مختل شده، هیچ خطری وجود ندارد که دیوانه شوم و نتوانم فکر کنم؛ و من باید بتوانم فکر کنم.
  • سرم را می چرخانم و به کسانی نگاه می کنم که می خندند و جوک می گویند، و تلاش می کنم این را بفهمم که زندگی ام به جهنمی تبدیل شده که هیچ کدام از افراد حاضر در اینجا حتی نمی توانند تصورش را بکنند.

نقد و بررسی رمان پشت درهای بسته

در رمان پشت درهای بسته جک و گریس، زوجى موفق‌اند که همه به آنها حسودى می‌کنند و حسرت زندگى ایده‌آل و بى‌نقصشان را مى‌خورند. آن دو با اینکه در سنین بالا با هم آشنا شده و ازدواج کرده‌اند، زوجى خوشبخت و عاشق به نظر مى‌رسند. اما آیا این ویترین خوش‌رنگ و رو همه حقایق زندگى آنها را نشان مى‌دهد؟ در ابتدا مخاطب از طریق راوى که «گریس» است با زندگى بى‌نقص این زوج آشنا مى‌شود. زندگى‌اى سرشار از موفقیت و رضایت که هر بیننده‌اى را ناگزیر به غبطه وا مى‌دارد. اندکى بعد، با ورود دوست جدید این زوج، استر، همه چیز رنگ و بویى دیگر مى‌گیرد، اما باز هم کنجکاوى استر از نوعى است که بیشتر بوى حسادت و تجسس در زندگى خصوصى را مى‌دهد تا بو بردن از قضیه‌اى مشکوک که پشت تمام این ظاهرسازى‌ها پنهان است.

براى لحظه نخست، با ورود میلى، خواهرِ کم سن و سال گریس به بازى، ممکن است حس کنید خلل را پیدا کرده‌اید و این همان نقص زندگى این دو است، اما کمى بعد متوجه خواهید شد که اگرچه همه چیز به میلى ختم مى‌شود اما داستان پیچیده تر از این حرفهاست. اندکى مى‌گذرد و نقابها از صورت برداشته مى‌شود. آنگاه خواننده مات و مبهوت مى‌ماند که چطور شد! این همان قلاب ماجراست، همانجا که دیگر یک نفس مى‌خوانید و مى‌خوانید تا به انتها برسید و ببینید سرنوشت این آدمهاى عجیب و به ظاهر خوشبخت چیست؟ خواندن رمان پشت درهای بسته را به همه علاقمندان توصیه می کنیم.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 1,080 بار

B.%20A.%20Paris%20 %D8%A8%DB%8C.%20%D8%A7%D9%90%DB%8C.%20%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B3

عنوان کتاب: پشت درهای بسته

نویسنده: بی ای پاریس

مترجم: آرزو امیررضایی

تعداد صفحات کتاب: 354 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 17.9 مگابایت

نوع فایل: (RAR) PDF

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب پیش رو راهگشای تندخوانی است و این مباحث در این مهارت نیز آموزش داده می‌شود. در فصول ابتدایی کشش و روند ارائه مطالب کند و بی رمق است، ولی مطمئنا اگر ادامه دهید دستاوردهای خوبی را بدست...
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 1047
زنی که در کودکی توسط خاله اش با دنیایی خارج از دنیای خاله زنکی زنان آن دوره آشنا می شود و هنرمند می شود سپس خاله اش را از دست می دهد و برای فرار از دست اولین دیو زندگیش یعنی پدرش...
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 4041

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *