چرا حال انسان امروزی خوب نیست

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
چرا حال انسان امروزی خوب نیست (nbookcity.com)

دانلود کتاب چرا حال انسان امروزی خوب نیست

کتاب چرا حال انسان امروزی خوب نیست؟ با عنوان فرعی: روش های موثر برای مواجهه با سایه های فردی، اجتماعی و سازمانی؛ اثری به قلم مایکل روث است که در زمینه خودپروری تالیف شده.

شما باید بر آنچه می‌توانید انجام دهید تمرکز کنید. مردمی هستند که باور دارند به دلیل حوادثی که برای‌شان روی داده است نمی‌توانند برای زندگی خود کاری انجام دهند و حق با آنهاست. آنها نمی‌توانند زیرا به خودشان گفته‌اند نمی‌توانند. آنها باور کرده‌اند که قربانی هستند. «کسی کاری با من کرد که مرا سراسر عمر فلج کرد.»

اگر این را باور داشته باشید هرگز پیش نخواهید رفت. چه چیزی موجب می‌شود که ما مسئولیت خود را نپذیریم؟ چرا مانند والدین کهن‌الگویمان، آدم وحوا، می‌کوشیم خود را از خدا و یکدیگر پنهان سازیم و تشویق شویم که علیه یکدیگر برخیزیم؟ چرا می‌توانیم این همه مشغول بقای من ناقص خود شویم و چه چیزی نیروی لازم را برای این رفتار که ویرانگر خود و جامعه است، تأمین می‌کند؟

خلاصه کتاب

امید و التیام مضمون کتاب چرا حال انسان امروزی خوب نیست را تشکیل می دهد. این کتاب درباره ترمیم شأن و وقار ما به عنوان انسان و بازگرداندن زندگی خود به مرتبه کمالی است که حق ذاتی ما می باشد. ما مقام افتخارآمیز ذاتی مان را که به آن فراخوانده شده ایم از دست داده و ترک کرده ایم. این موضوع انکارناپذیر است. جامعه ما دیگر اجازه نمی دهد به خود نگاه کنیم و به نتیجه ای که دلخواه مان است دست یابیم. واضح است که انسان امروزی چنانچه یونگ می گوید در جست وجوی روح است. بنابراین زمان آن رسیده است که بازگشت کنیم؛ بازگشت به خود حقیقی مان.

در این کتاب کوشش شده چگونگی این بازگشت نشان داده شود. کتاب پیش رو می خواهد خوانندگانش را متقاعد کند که اشتباهی در کار است و ما بسیار پایین تر از مرتبه ای که برای انسان بودن منظور شده است زندگی می کنیم؛ درعین حال بدانیم با اینکه مشکل بسیار جدی است، قابل اصلاح می باشد. مایکل روث می خواهد شما را قانع کند که همه ما به کما روحی و روانی مان که آن را «عرصه زندگی» می نامد، دعوت شده ایم. امید است این کتاب درک و شناخت مان از عرصه زندگی را اندکی وسعت بخشد. همچنین برای چگونگی پیمودن این راه دراز و پر پیچ و خم، پیشنهادهایی ارائه می شود.

اگر تشبیهی پزشکی به کار بگیریم، می توان گفت بخش های اول و دوم کتاب چرا حال انسان امروزی خوب نیست مانند تشخیص بیماری هستند. آنها به ما می گویند که اشتباه در چیست و چرا اوضاع و امور این گونه هستند. دانش، قدرت است. از این رو اگر چگونگی و چرایی اشتباه را ندانیم و نشناسیم، نمی توانیم کاری برای رفع اشتباه انجام دهیم. همان گونه که گفته شد مضمون این کتاب، امید است. اما بنظر می رسد بخش اول کتاب، این حقیقت را تکذیب می کند زیرا مانند گزارش پزشکی است که به تازگی به وجود توموری بدخیم در بدن شما پی برده است. دانستن آن خوش آیند نیست؛ اما ضروری است.

بخشی از متن کتاب

دومین مرحله در رشد به سوی اجتماع رهایی بخش، تضاد است. اگر گروهی از طریق اجتماع تصنعی به هم وصل شوند، تضاد اجتناب ناپذیر است. دیر یا زود یک کلمه صادقانه بیرون خواهد ریخت و کسی خود اصیلش را ابراز می کند (فردیت) و نمایش به پایان می رسد. مرحله رسیدن به تضاد می تواند توسط رهبری ماهر تسهیل گردد. دیدن چنین چیزی به راستی که مسرت بخش است. آنگاه تعمیم ها، یا سرکوب تفاوت ها و اجتناب از تضاد وجود نخواهد داشت؛ بلکه به طور کلی دور ریخته می شود.

در خصوص سایه جمعی و کلیسا، وقتی که کلیسا در مرحله تضاد اجتماع اسیر می شود رویدادهای بدی اتفاق می افتد. در مرحله تضاد است که همه چیز به هم می ریزد. اجتماع تصنعی به مرحله تضاد می رسد. به جای پیش رفتن به سوی مراحل بعدی و درنهایت رسیدن به اجتماع رهایی بخش، مردم عموما درباره یک موضوع به دو جبهه مخالف تقسیم می شوند. گاهی این تضاد زیر سطح باقی می ماند، سال ها قوام می یابد و نیروی سازمان و جمع را فرسایش می دهد.

معمولا در هر سازمان و جمعی دودستگی به وجود می آید و یک واحد به دو قسمت تقسیم می شود. این موضوع اسف انگیز است؛ اما به ناپختگی روان شناختی افرادی که درگیرند اشاره دارد و نشان میدهد که رشد روحی و روانی شان چقدر زیر سطح رشد است. اگر کارتان نوعی تجارت است و نمی دانید چرا شرکتتان به رغم تولید و بازار خوب، راکد مانده است، پیشنهاد میکنم بررسی کنید که آیا شما و کارکنان تان در مرحله تضاد مانده اید یا نه. آیا تا به حال از خود پرسیده اید چرا می توانید با دوستان و اعضای خانواده تان که مدت ها آنها را ندیده اید زمانی شگفت انگیز را در کنار هم داشته باشید…

نقد کتاب چرا حال انسان امروزی خوب نیست

نویسنده کتاب چرا حال انسان امروزی خوب نیست معتقد است: بحرانی‌ترین خسارتی که به‌عنوان یک جامعه با آن مواجه شده‌ایم و ما را به‌سوی کابوس‌شهر می‌برد، خسارت در مسیر معنوی است. شاید از یاد برده‌ایم که از کجا آمده‌ایم! در بخش اول کتاب می خوانیم توموری که شما را تهدید می‌کند درمان‌‌پذیر می‌باشد و برخلاف سرطان، خودتان باید تصمیم بگیرید که این تومور در روح و بدنتان پخش شود یا خیر!

در این شرایط شما باید یکی از متون معنوی و کهن را کمک بگیرید؛ چرا که شناخت شما از ظلمت معنوی، آن را روشنایی می‌بخشد. همچنین روانشناسی کارل گوستاویونگ، مشکل اساسی تومور روح را هم در نوع فردی و هم جمعی مورد بررسی قرار می‌دهد. این دو با هم کمک می‌کنند تا تنگنای درونیتان را شناسایی کنید.

بخش دوم به بررسى وجه سایه وجودی، به‌ صورت فردى، جمعى و سازمانى مى‌پردازد. سازمانى که براى بررسى و موشکافى این مسئله در نظر گرفته‌ شده کلیسا می‌باشد. در ادامه تشبیه پزشکى مطالبى که بعد از بخش دوم مى‌آید، به عمق پرداخته و شامل موضوع درمان مى‌باشد. بخش‌هاى سوم و چهارم کتاب به شما یاد می‌دهند تا چگونه با سایه درونی خود مواجه شوید و با آن برخورد کنید.

بخش‌های پنجم و ششم کتاب چرا حال انسان امروزی خوب نیست با نگاهى عمیق به رسالتى که هر یک از شما به آن فراخوانده شده‌اید، یعنى رشد روحى و روانى خود، به انتها مى‌رسند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 372 بار

%DA%86%D8%B1%D8%A7%20%D8%AD%D8%A7%D9%84%20%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C%20%D8%AE%D9%88%D8%A8%20%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: چرا حال انسان امروزی خوب نیست

روش های موثر برای مواجهه با سایه های فردی، اجتماعی سازمانی

نویسنده: مایکل روث

مترجم: فریبا مقدم

تعداد صفحات کتاب: 245 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 23.01 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

موضوع این نمایشنامه از ژان پل سارتر، سرگذشت دردناک مردی است که می خواهد آزادانه اول «بدی» را و سپس «خوبی» را انتخاب کند بنابراین نخست شیطان و سپس خدا را سرمشق خود قرار می دهد...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 5235
خواننده‌ی این کتاب شباهت بسیاری بین این اثر و آثار صمد بهرنگی را تجربه خواهد کرد که علیرغم نزدیکی طرز فکر دو نویسنده به یکدیگر تفاوت قلم و سبک نگارش این دو را به خوبی نمایش می‌دهد...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 143

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *