آدم برفی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
آدم برفی (nbookcity.com)

دانلود کتاب آدم برفی

داستانی جنایی، معمایی از تقابل یک قاتل سریالی باهوش و یک کارآگاه خسته نروژی. کتاب آدم برفی رمانی بسیار خواندنی و سرگرم‌ کننده از یو نسبو است.

یکی از کتاب‌های مجموعه یخ است. مجموعه یخ شامل سه کتاب با نام‌های هرم، کفش های ایتالیایی و آدم برفی است که سه رمان جنایی از این نویسنده مشهور اسکاندیناوی است.

تریلری خارق العاده، هوشمندانه و با داستانی موشکافانه. رمان پیش رو داستانی پیچیده و سرگرم کننده دارد، اثری که نمی شود کنارش گذاشت.

خلاصه کتاب

در داستان کتاب آدم برفی یو نسبو در سال ۱۹۸۰، یک زن متأهل با مردی رابطهٔ نامشروع برقرار می‌کند، در حالی که فرزند خردسالش در اتومبیلی بیرون از خانه منتظر اوست. ناگهان مرد احساس می‌کند کسی از بیرون خانه به آن‌ها نگاه می‌کند، ولی متوجه می‌شوند که فقط یک آدم‌ برفی بوده‌ است. بیست و چهار سال بعد، کارآگاه نروژی هری هول در مورد مرگ تعدادی از زنان در اطراف اسلو تحقیق می‌کند. او که در اداره تحقیقات فدرال دوره‌های آموزشی را گذرانده‌ است به جستجوی ارتباط بین پرونده‌های مختلف می‌پردازد و دو نفر را پیدا می‌کند – هر دو قربانی مادر و متأهل هستند و در صحنهٔ هر دو قتل آدم برفی مشاهده می‌شود.

با بررسی مظنونین، هری هول متوجه می‌شود که در حال ردیابی اولین قاتل سریالی نروژ است. بیشتر قربانیان پس از اولین بارش برف زمستان ناپدید شدند و یک آدم برفی در نزدیکی بسیاری صحنه پیدا شده‌ است. بررسی‌ های بیشتر نشان می‌دهد فرزندان تمام قربانیان پدری متفاوت با آن کسی که در ظاهر به عنوان پدرشان شناخته می‌شود دارند. رمان حاضر تلاشی نسبتاً موفق است برای ترکیب کردن رمان‌های جنایی سنتی با ژانر دلهره.

در ابتدای این کتاب با زنی روبه‌رو می‌شویم که به شوهرش خیانت کرده است. مرد قصد دارد شهر را ترک کند و برای همیشه از زن دور شود. زن برای آخرین بار به دیدار مرد می‌رود و در این قرار اتفاقات بدی رقم می‌خورد. در طرف دیگر ماجرا کارآگاه دائم الخمری به نام «هری هول» مسئول رسیدگی به پرونده قتل‌های سریالی است. قاتل خودش می‌خواهد که راهنمای کارآگاه هری هول باشد و شروع می‌کند با آدم‌ برفی‌هایی که برای او می‌سازد او را راهنمایی کند. کتاب آدم برفی معمایی جنایی و حیرت‌ انگیز دارد و مرحله به مرحله ما را با خود همراه می‌کند.

بخشی از متن کتاب

روز شانزدهم صبح فردا وقتی اعضای تیم تحقیق دور هم جمع شدند اسامی لیست کاترین را چک کردند، از لیست هفت نفره فقط یک نفر باقی مانده بود. هولم و اسکار همزمان پرسیدند: «آروی استاپ؟» – من با جان کرون تلفنی حرف زدم. گفت استاپ به هیچ وجه حاضر نیست به این سؤال که زمان مرگ ایدار کجا بوده، یا هر سؤال دیگه ای جواب بده. از نظر قانونی هم حق داره. میتونیم دستگیرش کنیم، ولی این طوری عالم و آدم میفهمن آدم برفی هنوز زنده س. مسئله اصلی اینه که بفهمیم استاپ داره فیلم بازی می کنه یا نه. اسکار با نیشخند گفت: «مگه میشه آدم به این مشهوری قاتل باشه؟ تا حالا همچین چیزی شنیدین؟»

هولم گفت: «او. جی. سیمپسون ۲۱۴، فیل اسپکتور، پدر ماروین گی ۲۷» – فیل اسپکتور کیه؟ هری پرسید: «نظرتون چیه؟ آروی استاپ چیزی برای قایم کردن داره؟ هرچی به ذهنتون میرسه بگین. هولم؟» هولم دستی به خط ریش کتلت مانندش کشید. – خب، یه کم مشکوکه. چرا نمی خواد به این سؤال خاص جواب بده؟ – کاترین؟ – فکر می کنم فقط دوست داره مشکوک به نظر بیاد، براش جالبه. برای وجه بیرونیش هم خوبه، فدایی بزرگ در برابر جریان رایج ایستاد! – موافقم. اگه گناهکار بود ریسک نمی کرد. – اسکار؟

– بلوف میزنه. مطبوعات و اصول اخلاقی! شما هیچ فهمیدین منظورش از این چرت و پرت ها چیه؟ – خب، حق با اکثریته، پس باید حذفش کنیم و بریم سراغ گزینه بعدی. کسی هست که احتمال بدیم آروی استاپ شب مرگ ایدار با اون بوده باشه؟ کاترین جواب داد: «یکی از دوستای من تو لیبرال کار می کنه. باهاش تماس گرفتم. می گفت آروی خارج از ساعت های کاری زیاد اجتماعی و اهل معاشرت نیست. اغلب خونه میمونه، کسی زیاد نمیره دیدنش، به استثنای خانوما.»

نقد کتاب آدم برفی

کتاب آدم برفی، رمانی نوشته ی یو نسبو است که اولین بار در سال 2007 وارد بازار نشر شد. یک شب، پس از بارش اولین برف سال، پسری به نام یوناس از خواب بیدار می شود و درمی یابد که مادرش ناپدید شده است. تنها یک چیز از او باقی مانده است: شالی صورتی، که هدیه ی یوناس به او بوده و اکنون دور گردن یک آدم برفی در حیاط خانه شان انداخته شده است.

بازرس هری هول، احساس می کند که ارتباطی میان زن گمشده و نامه ی مشکوکی که خودش دریافت کرده، وجود دارد. اما وقتی الگویی تکرار شونده دیده می شود، شرایط پیچیده تر می گردد: در طول ده سال گذشته، یازده زن ناپدید شده اند، همگی در روز بارش اولین برف سال. اما هری این بار با قاتلی مواجه شده که قوانین مختص به خود را خلق می کند.

اگر از طرفداران ژانر جنایی پلیسی هستید و آثار یو نسبو را دنبال می کنید کتاب آدم برفی را از دست ندهید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 458 بار

Jo%20Nesb%C3%B8%20 %DB%8C%D9%88%20%D9%86%D8%B3%D8%A8%D9%88

عنوان کتاب: آدم برفی

برنده ی جایزه ی کتابفروشان نروژ سال 2007

جز بهترین کتاب های معمایی و جنایی

جزو برترین رمان های تریلر

جز برترین رمان های روانشناسانه

نویسنده: یو نسبو

مترجم: راضیه خشنود

تعداد صفحات کتاب: 395 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 33.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در این کتاب علاوه بر فیلم‌نامه اودیسه‌ی فضایی، نقد و گفت‌وگو آن هم آمده است. همچنین این فیلنامه تعریفی تازه از جزیی‌ترین عناصر سینما، تا کلی‌ترین عناصر آن و حتی خود واژه‌ی سینما، ارائه داده است. چیزهایی که کتاب 2001: یک اودیسه‌ی فضایی...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 386
این کتاب مجموعه شعرهایی در ژانر طنز و فکاهه است که طی حدود سه سال از فعالیت کارگاه و محافل طنز حوزه هنری استان قزوین با نام «سنگ پای قزوین» تا پایان سال 1395 توسط مهران حسینی به زیور طبع درآمده...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 302

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *