قانون کارما

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
قانون کارما (nbookcity.com)

دانلود کتاب قانون کارما

اگر به دنبال این هستید که درک بهتری از جهان پیرامون خود داشته باشید آتمان این راوی، در کتاب قانون کارما به یاری شما خواهد آمد.

قانون کارما که مهم‌ترین قانون پس از جذب است خیلی ساده، کاربردی و جهان شمول به نظر می‌رسد، اما در ذات خود واقعا پیچیده است و به درگیر کردن بشر ادامه می‌دهد. کارما، قانون پیچیده‌ای است و به چندین روش کار می‌کند. شاید شما پاداش اعمال خود را فوری پس بگیرید یا شاید هم مجبور باشید روزها، هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها منتظر پاداشتان بمانید. در حقیقت، این باور وجود دارد که شما نمی‌توانید از دست این قانون فرار کنید. حتی پس از مرگتان!

ما تا زمانی که بمیریم توسط قانون کارما کنترل می‌شویم و اصلا مهم نیست که چگونه زندگی کرده‌ایم. پس از شناخت کامل قانون کارما می‌توانیم با شادی و آرامش زندگی کنیم چرا که از کارما فراتر می‌رویم و از چرخه‌ی مرگ و تولد رها می‌شویم. کتاب پیش رو شامل دوازده فصل است و در بخش پایانی کتاب به سوالاتی در مورد این قانون پاسخ می‌دهد. سوالاتی از قبیل:

  • آیا همه اعمال ما کارما می‌سازند؟
  • آیا عکس‌العمل‌های ناخواسته ما باعث ایجاد کارما می‌شود؟
  • آیا تراز کارمای ما می‌تواند کاهش یابد؟ و…

خلاصه کتاب

کارما چیست؟ قانون کارما، قانون عمل و عکس العمل است. بر اساس این قانون، تک تک اعمال ما ثبت می شود و به خاطر خیر یا شرّی که به عمل ما منجر شده، پاداش یا جزا تعلق می گیرد. قانون کارما قانونی جهان شمول است و شامل همه ی افراد می شود. نه کسی می تواند از این قانون فرار کند و نه چیزی می تواند آن را دست کاری نماید. حتی اگر عمل در پشت درهای بسته انجام شده باشد و کسی در دنیا از آن مطلع نشود، قانون کارما آن را ثبت و ضبط می کند. کارما، چنین قانونی است.

کارما ازنظر لغوی یعنی عمل ولی به خاطر آوازه جهانی اش، مفهومی فراتر از آن دارد. امروز وقتی می گویند «کارما»، یعنی موضوع مهم تری مطرح است و آن، وجود یک قانون کیهانی را نشان می دهد. خب، ربط این قانون در چیست؟ همین قانون، سرنوشت ما را کنترل می کند. اعمال گذشتهٔ ما، دلیل حال امروز ما هستند. دقیقا به همین صورت هم اعمال امروزمان، وضعیت آیندهٔ ما را تعیین خواهند کرد.

بااینکه قانون کارما خیلی ساده، کاربردی و جهان شمول به نظر می رسد، اما در ذات خود واقعا پیچیده است و به درگیر کردن بشر ادامه می دهد. زندگی با مرگ تمام نمی شود، وقتی جسم بمیرد، ذهن و نفس از آن جدا می شود و اعمال ما مورد بررسی قرار می گیرد و دنیای فانی بدین وسیله با جهان باقی متصل می شود. ما تا زمانی که بمیریم توسط قانون کارما کنترل می شویم و اصلا مهم نیست که چگونه زندگی کرده ایم. همچنان که از دنیای زیبا لذت می بریم، رنج هم می کشیم. تا وقتی که زنده هستیم و می میریم هیچ راه فراری از این درد و رنج وجود ندارد.

بخشی از متن کتاب

ذهن مثل یک میمون است. مدام از این فکر به آن فکر می پرد. فکرهای بی شمار تولید می کند و ما همیشه در تلاش هستیم تا آن را آرام و متفکر حفظ کنیم. برای درک واقعیت، باید ذهنی را که مثل میمون در حال جهیدن، رام کنیم تا مثل یک راهب آرام شود. وقتی ما افکار غیرضروری را کم کنیم و از غرغرهای مداوم دور شویم، ذهن می تواند روی حقیقت تمرکز کند. در غیر این صورت، بدون در حقیقت، به پریدن از فکری به فکر دیگر و حرکت از گذشته به آینده ادامه می دهد. کسانی که قادرند ذهن مقلد را رام کنند؛ این حقیقت را درک می کنند که جسم به طور مداوم در حال دوباره خلق شدن است.

همان طور که وقتی سلول های ما می میرند، جسم ما هم به طور کامل بازسازی می شود. هر پنج تا هفت سال ما یک جسم جدید داریم، پس با این حساب، یک انسان بالغ ۳۵  ساله، پنج جسم داشته است و کسی که بالای ۷۰ سال سن دارد، در یازدهمین جسم اش زندگی می کند. چطور می توانیم جسمی باشیم که مدام تغییر می کند؟ بدیهی است نمی توانیم، چطور می توانیم ذهنی باشیم که نمی توانیم پیدائش کنیم؟ ما نه جسم هستیم و نه ذهن!

ما فقط می توانیم انرژی باشیم که به یک جسم قابل رؤیت و ذهن نامحسوس زندگی بخشیده است. وقتی بفهمیم که انرژي زندگی هستیم – نه ذهن و نه جسم – نفس را فراتر می بریم. نفس صرفا به این خاطر وجود دارد که من معتقدم «من» جسم هستم و این ذهن «من» است. وقتی نه جسمی در کار باشد و نه ذهنی، پس هیچ تردیدی هم بر عدم وجود نفس «من» وجود ندارد؟ وقتی هیچ نفس، هیچ ذهن و هیچ جسمی نباشد، هیچ عمل کننده ای هم وجود ندارد. درواقع، هیچ چیزی انجام نشده است. همه اش توهم یا خیال است.

نقد کتاب قانون کارما

کارما به معنی زیستکار یا عملکرد فرد در زندگی است و این عملکردها ذاتا و به طور خودکار نتایجی در این زندگی و زندگی بعد به دنبال دارند. در باور هندوان و بوداییان، بر اثر کردارهای فرد یا کارما، نیرویی ایجاد می‌شود که چگونگی آن فرد را در این زندگی و زندگی‌های بعدی‌اش مشخص می‌کند. اصل کارما می‌گوید که نتیجه هر آنچه انجام ‌می‌دهیم به خودمان باز می‌گردد. پیامد عملکرد فرد کارمیوه نامیده می‌شود. بودا در متنی معروف در مورد کارما می‌گوید:من صاحب اعمال خویشم، میراث دار کردارهای خویش، زاده اعمال خود، در پیوند با کردار خویش، و هر فعلی که انجام می‌دهم نیک یا بد میراث آن به من می‌رسد.

رایج ترین تعریف کارما این است: هرچه که صادر می‌شود دریافت می‌شود یا چیزی که انجام می‌دهید به شما بازمی‌گردد. خوب یا بد. این در واقع یکی از دوازده قانون کارما و البته قانون اصلی است: هرچه بکاری همان را درو می‌کنی. در کتاب قانون کارما به یازده قانون دیگر کارما و همچنین چگونگی کارکرد این قوانین پرداخته می‌شود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 818 بار

Atman%20In%20Ravi%20 %D8%A2%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D8%B1%D8%A7%D9%88%DB%8C

عنوان کتاب: قانون کارما

مهمترین قانون پس از جذب

نویسنده: آتمان این راوی

مترجم: ویدا لطفی

تعداد صفحات کتاب: 95 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.57 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

خودشناسی و خودآگاهی نخستین قدم در جهت رسیدن به موفقیت است اما حوزه‌های شناختِ خود گستره‌ی وسیعی دارند و شما برای تحقق آن باید یک راه مشخص را انتخاب کنید و همان مسیر را تا هنگام...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 242
کتاب خرده عادت ها، راهی آسان و اثبات شده برای ترک عادات بد به شما پیشنهاد می‌دهد. برای ایجاد عادت‌های بهتر، بیش از یک راه وجود دارد. اما کتاب خرده عادت ها بهترین راهی را توصیف می‌کند که می‌شناسیم؛ رویکردی که صرف‌نظر از نقطهٔ شروع و چیزی که می‌خواهید تغییرش ...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 20763

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *