یک شب فاصله

قیمت اصلی 42.000 تومان بود.قیمت فعلی 36.000 تومان است.

نویسنده: جنیفر ای نیلسن

مترجم: عادله قلی پور

تعداد صفحات کتاب: 221 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب یک شب فاصله pdf

دانلود کتاب یک شب فاصله pdf

کتاب یک شب فاصله یک رمان تاریخی و جذاب نوشته جنیفر ا. نیلسن است. داستان در برلین شرقی در دوران اوج جنگ سرد اتفاق می‌افتد.

این رمان، داستان گرتا، دختر دوازده ساله‌ای را دنبال می‌کند که دنیایش با ساختن دیوار برلین از هم می‌پاشد. وقتی دیوار یک شبه ساخته می شود، گرتا و خانواده اش خود را در دو طرف مقابل می بینند و از پدر و برادر بزرگترش که در غرب به دام افتاده‌اند جدا می‌شوند. گرتا با مادر و برادر کوچکترش در برلین شرقی تحت کنترل و ستمگر باقی می‌ماند.

گرتا با عزم تزلزل ناپذیر برای متحد کردن خانواده‌اش، درگیر فعالیت های مخفیانه و خطرناک می‌شود. او با پسر جوانی به نام فریتز دوست می‌شود که پدرش یکی از چهره های مهم دولت آلمان شرقی است. آنها با هم حقایقی تکان دهنده در مورد رژیم فاسد را کشف می‌کنند و یک فرار خطرناک را برنامه ریزی می‌کنند…

خلاصه کتاب

آنچه در پس داستان عمیق کتاب یک شب فاصله وجود دارد، مفاهیم ارزشمندی چون شجاعت، شهامت، آزادی،‌ مبارزه با بی‌عدالتی و وفاداری است. این داستان علاوه بر اینکه اطلاعات تاریخی به نوجوانان ارائه می‌دهد،‌ این سؤال را در ذهنشان ایجاد می‌کند که ماهیت اصلی درستی و نادرستی، حق و ناحق،‌ عدالت و بی‌عدالتی چیست. این کتاب جوایز متعددی را از آن خود کرده است.

جنیفر ای. نیلسن در این داستان، زندگی دختری را روایت می‌کند که باید برای به دست آوردن آزادی خطر همه‌چیز را به جان بخرد. این کتاب سرشار از لحظات سخت و نفس‌گیری است که قهرمان داستان با آن روبرو می‌شود؛ با این وجود گرتا با شهامت به تلاش خود ادامه می‌دهد تا در پشت دیوار برلین راهی برای رهایی پیدا کند. از امتیازات این کتاب باید به تاکید آن بر ارزش‌های خانوادگی اشاره کرد.

کتاب یک شب فاصله به بیان نتایج مخرب جنگ سرد بر ارتباط افراد و از هم پاشیدگی کانون خانواده‌ها پرداخته است. در ابتدای رمان، گرتا، دختر آلمانی، چندان در جریان مسائل سیاسی آلمان نیست. پدرش مخفیانه فعالیت‌های سیاسی انجام می‌داد و هیچ‌کسی از این موضوع باخبر نبود. اما همه چیز با پایان یافتن جنگ جهانی دوم تغییر کرد، مادر گرتا چیزی جز آسایش خانواده‌اش نمی‌خواست و فقط دنبال این بود که همه‌ی اعضا را در کنار هم نگه دارد…

بخشی از متن کتاب

با عجله از اتاقم بیرون دویدم. توی آشپزخانه مامانم را دیدم که سرش را روی شانهٔ فریتز، برادر بزرگترم گذاشته بود و هق‌هق گریه می‌کرد. فریتز نگاهی به سر تا پای من انداخت و با حرکت سر به پنجره اشاره کرد، مبادا هنوز بیرون را ندیده باشم. با دست اشک‌هایم را پاک کردم و از پشت مامانم را بغل کردم. شاید او به من نیازی نداشت، اما در آن لحظه من خیلی به او احتیاج داشتم. مامان نوازشم کرد و دست لرزانش را روی شانه‌ام گذاشت. در همان حال گریه به من گفت:

«دیدی گِرتا؟ کار خودشون رو کردن. بدتر از اون که فکرش رو می‌کردیم.» مامانم روزگاری زن خیلی خوشگلی بوده، اما این به سال‌ها قبل مربوط می‌شد. آن‌قدر جنگ و قحطی و بدبختی کشیده بود که دیگر حواسش به فر موها و مرتب بودن لباسش نبود. موهای بورش رو به سفیدی می‌رفت و گوشهٔ چشمانش خیلی وقت بود که چروک برداشته بود. گاهی که خودم را توی آینه نگاه می‌کردم، آرزو می‌کردم که کاش زندگی من در آینده تا این اندازه سخت نباشد.

پرسیدم: «حالا چرا الان؟ چرا امروز؟» نگاهم به فریتز بود و منتظر شنیدن جواب بودم. او حدود شش سال از من بزرگتر بود و بعد از پدرم فهمیده‌ترین کسی بود که می‌شناختم. اگر مامانم جوابی نداشت، حتماً او داشت. اما تنها کاری که از دستش برآمد این بود که شانه بالا بیندازد و مامانم را، که حالا صدای گریه‌اش بلندتر شده بود، محکم‌تر بغل بگیرد. به علاوه، من تا همین‌جا هم بیشتر از آن‌چه که می‌خواستم فهمیده بودم.

نقد کتاب یک شب فاصله pdf

در کتاب یک شب فاصله همانطور که گرتا در مسیر خیانتکارانه به سوی آزادی حرکت می‌کند، با چالش های متعددی از جمله نظارت، خیانت و تهدید دائمی کشف، مواجه می‌شود. گرتا با شجاعت، انعطاف پذیری و حمایت متحدان غیرمنتظره سفری خطرناک را آغاز می‌کند تا بر موانعی که خانواده و شهرش را از هم جدا می‌کند غلبه کند.

کتاب یک شب فاصله تأثیر مخرب شکاف سیاسی بر افراد و خانواده‌ها را به شدت به تصویر می‌کشد و مضامین انعطاف پذیری، فداکاری و پیوندهای ناگسستنی عشق را بررسی می‌کند. از طریق چشمان گرتا، خوانندگان درک عمیق‌تری از هزینه انسانی دیوار برلین و راه هایی که مردم برای به دست آوردن مجدد آزادی خود خواهند رفت، به دست می‌آورند.

در روند داستان کتاب یک شب فاصله تلاش برای آزادی، سکوت نکردن در برابر ظلم، پایبند بودن به آرمان‌ها و … را شاهد خواهید بود.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1029 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “یک شب فاصله”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *