روان شناسی سياسی

روانشناسی سیاسی (nbookcity.com)

دانلود کتاب روان شناسی سياسی

روان شناسی سياسي حوزه اي به سرعت در حال رشد است. سال هاست كه از روان شناسی  براي توضيح رفتار سياسي استفاده مي شود، ولي از دهه 1970 انفجاري در كاربرد آن در سياست رخ داده است.

اين حوزه از دهه 1920 با بررسي هايي درباره شخصيت و سياست و به ويژه روان كاوي رهبران سياسي، كار خود را آغاز كرد. با گذر زمان و پيشرفت درك روان شناسي از شخصيت، روان شناسان سياسی در تحليل خود از رهبران سياسی به مشاهده خصوصيات شخصي همچون انگيزش و ويژگي هاي ديگر آنها پرداختند.

گرچه در بررسي هاي روان كاوي از اطّلاعات موجود در زندگي نامه فرد به عنوان « داده ها » استفاده می كردند، ولي در بررسي هاي بعدي بر فنون جديد علوم اجتماعي، مانند پرسشنامه، مصاحبه، آزمايش، و شبيه سازي تكيه كردند.

چکیده کتاب

دومين موج رشد روان شناسي سياسي در دهه هاي 1940 و 1950 با افزايش علاقه به بررسي نظام مند افكار عمومي و رفتار رأي دادن در آمريكا ظاهر شد. درآغاز سال 1952 محققان دانشگاه ميشيگان درباره افكار عمومي و نحوه ترجيح يكي بر ديگري به هنگام رأي دادن به جمع آوري داده ها دست زدند. در سال 1960 با انتشار كتاب استاكس رای دهنده امریکایی به همت كمپل، كانورس، ميلر و استاكس سنت استفاده از روان شناسي سياسي براي بررسي نگرش عمومي به سياست شكل گرفت.

اساساً روان شناسي سياسي ادغام دو رشته روان شناسي و علوم سياسي را مي كند، گرچه ساير رشته ها نيز به رشد اين حوزه و خلق آثاري در اين زمينه كمك كرده اند. روان شناسي سياسي را مي توان ازدواجي توصيف كرد كه مولود آن گفتماني بسيار ثمربخش است. روان شناسي سياسي توضيح كارهايي است كه افراد انجام مي دهند، از طريق بكار بردن مفاهيم روان شناختي و لذا حوزه اي مفيد و مناسب براي سياست است و مي توان آن را در تحليل مشكلات يا مسائل سياسي بكار برد.

براي مثال، روان شناسان به محققان علوم سياسي، كه تبليغات منفي سياسي را مطالعه كرده اند، كمك مي كنند.

روانشناسان بررسیهايي انجام داده و شواهدي بدست آورده اند كه نشان مي دهد تبليغات سياسي منفي، اغلب غيرمؤثر است،

زيرا باني تبليغات منفي را نيز همان رأي دهندگان عضو حزب، منفي ارزيابي مي كنند.

پی دی اف این کتاب را می توانید به صورت رایگان از وبسایت شهرکتاب دریافت نمایید.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. قانون جذب ساده و روان
  2. موسیقی شعر
  3. زرین کوب و نقد ادبی
  4. لبه تیغ

تعداد بازدید: 4,416 بار

سیاسی nbookcity.com1

عنوان کتاب: روان شناسی سياسی

نویسنده: سعید عبدالمالکی

تعداد صفحات کتاب: 294 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.8 مگابایت

نوع فایل:‌ PDF

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

توَکّل یعنی کسی را وکیل در کار خود قرار دادن در اسلام شخصی که بر خدا توکل کرده، کارهای خود را به خدا حواله کرده و از هر عامل دیگری در امور خود دوری می‌جوید. در قرآن، خدا دوست‌دار کسی که به او توکل می‌کند قلمداد شده‌است
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1952
آسترید لیندرگرن در کتاب داستان های امیل ماجراجویی‌هایی کودکی به نام امیل را روایت می‌کند. امیل پسربچه‌ای بازیگوش است که در روستای لونه بری زندگی می‌کند. امیل پنج ساله ظاهری همچون فرشته‌ها دارد اما همیشه جیغ و هورا می‌کشد و اصلا حرف گوش کن نیست...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 552

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *