از جمعه شروع کن

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
از جمعه شروع کن (nbookcity.com)

دانلود کتاب از جمعه شروع کن

نویسنده تاکید می کند از کتاب از جمعه شروع کن به‌ عنوان بخشی از برنامه‌های مثبت صبحگاهی خود استفاده کنید.

زیرا هر قسمت از این کتاب حول محور ایده‌های الهام‌ بخش و حکایت‌های پندآموز و خواندنی نوشته شده است که می توانید روز خود را با آن‌ها شروع کنید. مورد دوم این است که امیدوارم این کتاب برای شما الهام‌ بخش باشد تا بتوانید چیزی مشابه را برای اطرافیان خود، اعم از دوستان و خانواده، تیم خود در محل کار یا دانش آموزان یک کلاس شروع کنید.

در کتاب از جمعه شروع کن شما با 52 داستان انگیزه‌ بخش روبرو خواهید شد. این داستان‌ها به شما یاری می‌رسانند تا بتوانید تمام بخش‌های زندگی خود را بازنگری کنید. در این کتاب داستان‌هایی از زندگی افرادی خواهید خواند که با تمام مشکلات جنگیدند، افرادی که به سرطان مبتلا شدند یا زندگی خانوادگی‌شان فروپاشید، افرادی که تحت تبعیض و ظلم قرار گرفتند اما این افراد دوباره راه خود را پیدا کردند.

خلاصه کتاب

بیدار شو، الهام بگیر و دنیای خود را تغییر بده! رابرت گلیزر، بنیان‌گذار و مدیرعامل آژانس جهانی بازاریابی در کتابش به شما یاری می‌رساند تا تمام ابعاد زندگی خود از حوزه‌های کاری گرفته تا زندگی شخصی و خانوادگی‌تان را دوباره ارزیابی کنید و تغییرات مثبت به وجود آورید. این کتاب که یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز است، شما را به سمت موفقیت راهنمایی می کند.

کتاب پیش رو داستان‌های انگیزه بخش درباره تلاش و پیشرفت است. هدف اصلی نگارش کتاب از جمعه شروع کن کمک به رشد افراد است. مفاهیم پشت داستان‌های این کتاب عمدتاً جزو یکی از چهار عنصر ظرفیت‌ سازی هستند. ظرفیت‌سازی روشی است که از طریق آن مهارت‌هایی را کسب کرده و توسعه می‌دهیم که برای انجام فعالیت‌ها در سطوح بالاتر و آزاد کردن پتانسیل درونی خود نیاز داریم.

ظرفیت‌سازی زمانی به‌ درستی قابل درک است که به چهار حوزه «معنوی، عقلانی، جسمی و هیجانی» تقسیم شود. ظرفیت معنوی ما را ملزم به ارزیابی خودمان می‌کند تا متوجه شویم چه کسی هستیم و در زندگی چه چیزی را بیشتر از هر چیز دیگری می‌خواهیم تا در آخر بتوانیم زندگی روزمره خود را با این اصول همسو کنیم. این کار با تعیین باورها و ارزش‌های اصلی ما شروع می‌شود که ممکن است برای بسیاری از افراد دشوار به نظر برسد زیرا شامل درون‌نگری و خود ارزیابی عمیق است.

در مجموع ظرفیت‌ سازی معنوی برای داشتن یک زندگی رضایت‌ بخش امری حیاتی به شمار می‌رود. اگر مقصد معینی در ذهن خود نداشته باشید، ممکن است وقت و انرژی زیادی را برای پیمودن مسیرهای غلط یا متفاوت هدر دهید. ما باید خواسته‌های‌مان را مشخص کنیم و در زندگی روزمره خود، همگام با این خواسته‌ها قدم برداریم.

ظرفیت عقلانی به معنی چگونگی بهبود توانایی‌های تفکر، یادگیری، برنامه ریزی و اجرای امور به‌صورت منظم و باانضباط است و توسعه ظرفیت عقلانی، غالباً شامل تعیین و دستیابی به اهداف، ایجاد روال و عادات خوب و یادگیری مداوم است. در واقع زمانی که ظرفیت فکری شما بیشتر می‌شود، با صرف همان انرژی یا تلاش قبلی که برای انجام امور خود به کار گرفته بودید، به موفقیت بیشتری دست پیدا خواهید کرد.

ظرفیت جسمی، به معنی توانایی ارتقاء سطح سلامتی، تندرستی و عملکرد بدنی است. درحالی‌که وظیفه برنامه‌ریزی و به حرکت انداختن‌مان برای کسب موفقیت‌های شخصی و شغلی بر عهده مغز ماست، این بدن‌مان است که مدام در حال انجام کارهای سخت است و ما را به این طرف و آن طرف می‌برد تا به این اهداف دست پیدا کنیم.

ظرفیت هیجانی به چگونگی واکنش ما در برابر شرایط و افراد چالش‌برانگیز و همچنین کیفیت روابط ما مربوط می‌شود. البته بهبود ظرفیت هیجانی برای بیشتر افراد، امری دشوار به حساب می‌آید چرا که این امر نیازمند مدیریت احساسات، ارزیابی بهترین و چالش‌برانگیزترین جنبه‌های شخصیتی و پذیرش میزان مشخصی از عدم اطمینان و غیرقابل پیش‌بینی بودن افراد و شرایط است.

بخشی از متن کتاب

همه ما آزادیم که اشتباه کنیم اما هدف‌مان باید این باشد که از شکست‌ها درس بیاموزیم و بدون تکرار آن‌ها، به جلو حرکت کنیم. نمونه‌ای از محدود کردن این آزادی، رسوایی رخ داده در شرکت فولکس واگن بود که خبر آن در سال 2015 پخش شد. به گفته بسیاری از مدیران اجرایی شرکت، مدیرعامل سابق مارتین وینترکورن سخت‌گیر و اقتدارگرا بود. او از شکست بیزار بود و همچنین فضای ترس را در شرکت پرورش می‌داد.

بخش کلیدی استراتژی رشد شرکت فولکس واگن، یک موتور دیزلی جدید بود که هدف آن تولید گازهای گلخانه‌ای کمتر و ایجاد راندمان بالاتر بود. اما مشکل این بود که با شروع تولید، این موتور اهدافی که وینترکورن علناً اعلام کرده بود را برآورده نکرد. مهندسان از این که شکست را برای رئیس خود رقم بزنند خیلی ترسیده بودند، بنابراین از خلاقیت جمعی خود برای سرپوش گذاشتن بر این مشکل استفاده کردند و میلیاردها دلار ضرر و زیان به این برند وارد کردند.

نقد کتاب از جمعه شروع کن

کتاب از جمعه شروع کن یک کتاب پرمعنی و انگیزه‌ بخش است که باعث می‌شود بخواهید انسان بهتری باشید. این کتاب توجه شما را به راه‌ها و مسائلی جلب می‌کند که تابه‌حال به آن‌ها فکر نکرده‌اید. خواندن یک بخش از این کتاب در هر صبح می‌تواند بهترین راه برای آغاز روز باشد.

کتاب پیش رو یک منبع ضروری برای رهبری و مدیریت است که می‌تواند به اشخاص، تیم‌ها و ارگان‌ها کمک کند تا ظرفیت‌ها و استعدادهای خود را ارتقاء بخشند و به پتانسیل کامل خود دست یابند.

در نهایت کتاب از جمعه شروع کن رابرت گلیزر کلکسیونی از داستان‌های الهام‌بخش و تأمل‌برانگیز است تا راهنمایی‌ و انگیزه‌ای که برای بهتر کردن زندگی و شغل خود نیاز دارید را به دست بیاورید.

تعداد بازدید: 592 بار

Eugene%20Robert%20Glazer%20 %D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%AA%20%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1

عنوان کتاب: از جمعه شروع کن

52 داستان الهام بخش برای آخر هفته ها

داستان های انگیزش بخش درباره تلاش و پیشرفت

نویسنده: رابرت گلیزر

مترجم: علیرضا مجتهدی

تعداد صفحات کتاب: 107 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب موج آفرینی برگزیده‌ ای است از مقالات ماریو بارگاس یوسا که در انتخاب آن سعی شده دیدگاه‌های ادبی، سیاسی و علایق متنوع نامبرده منعکس گردد. مقالات اخیر نویسنده که اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود را در برمی‌گیرد، نیز در این مجموعه گردآمده است...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 338
یک نوع از خود بیگانگی و بیزاری از آدم‌های اطراف و البته قبول نشدن در مصاحبه‌های شغلی، باعث می‌شود که نیکلاس برای معلمی در مدرسه لرد بایرون در جزیره‌ای در یونان اقدام کند. مدتی طول می‌کشد تا جواب درخواست او داده شود...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 709

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *