بانوی دام گستر

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
بانوی دام گستر (nbookcity.com)

دانلود کتاب بانوی دام گستر

کتاب بانوی دام گستر رمانی تاریخی، جاسوسی، هیجان انگیز و جذاب درباره تعقیب جنایتکاری جنگی به نام شکارچی است.

داستان، فوق العاده خواندنی و پرکشش است. کیت کوئن توانسته با قلمی زیبا، داستان الهام یافته اش را منطبق با واقعیت و حوادث جنگ جهانی دوم به رشته تحریر درآورد، که به نظر اکثر منتقدان، به نحو احسن این کار انجام داده است.

کیت کوئن، نویسنده ای آمریکایی است که به خاطر خلق داستان های تاریخی شناخته می شود. او دانش آموخته ی دانشگاه «بوستون» است. رمان تاریخی «کوئن» در سال 2017، کتاب شبکه آلیس در فهرست کتاب های پرفروش «نیویورک تایمز» و «USA Today» قرار گرفت.

خلاصه کتاب

کتاب بانوی دام گستر، داستان سه نفر را دنبال می‌کند، نفر اول نینا مارکووا دختری شجاع و قدرتمند است که می‌خواهد در زمان جنگ و حمله آلمان نازی به شوروی تاثیرگذار باشد و در گروه جادوگران زن در آسمان پرواز کند و با هواپیمای بمب افکن دشمن را زمین‌گیر کند. او زمانی که پشت خط مقدم است اسیر دشمن می‌شود و در دام هیولایی می افتد که به او «زن شکارچی» می‌گویند.

مامور نازی بی‌رحمی که افراد زیادی را به قتل رسانده است. اما نینا زنده می‌ماند، او تنها قربانی نجات یافته از دست این هیولای ترسناک است. داستان دوم درباره مردی به نام یان گراهام است. او خبرنگاری بریتانیایی است که در جریان دادگاه های نظامی جنایتکاران نازی است. او در دادگاه نورمبرگ حضور دارد. او متوجه می‌شود یک زن که او را بانوی دام گستر یا زن شکارچی صدا می‌زنند گم شده است.

او معشوقۀ یک افسر گردان حفاظتی حزب نازی در لهستان تحت اشغال آلمان بوده است، میزبان مهمانی‌های بزرگ کنار دریاچه و یک تیرانداز باهوش بود. کسی که چندین نفر را کشته است اما چند نفر مقابل جنایتکارانی که هزاران نفر را کشته‌اند اصلا به چشم نمی‌آید و دادگاه به دنبال او نیست.  این خبرنگار سرسخت و باهوش برای پیدا کردن زن شکارچی با تنها شاهدی که موفق شده از دست آن زن زنده فرار کند متحد می‌شود: با نینا.

جردن مک‌براید دختر هفده ساله‌ای است که همراه با پدرش در بوستون زندگی می‌کند، او عاشق عکاسی است و می‌خواهد در آینده عکاس شود. با حرفهای منشی پدرش متوجه می‌شود، پدرش که مدت‌ها تنها بوده و حالا با یک زن مرموز قرار می‌گذارد، زنی بیوه به نام وبر. پدر جردن به جردن پیشنهاد می‌دهد که خانم وبر و دختر چهارساله‌اش روث را به خانه‌شان دعوت کند.

جردن می‌داند پدرش به یک همراه احتیاج دارد و خوشحال می‌شود ولی یک چیز غلطی وجود دارد، چیزی در گذشته این بیوه مرموز که ذهن کنجکاو و باهوش جردن را درگیر کرده است.  او شروع می‌کند به تحقیق درباره گذشته خطرناک این زن و همین موضوع او را به خطر می‌اندازد… کتاب بانوی دام گستر داستان زنی هولناک و فراری است که همه را بازی می‌دهد.

بخشی از متن کتاب

پدر جردن با سنباده ای در دست نشسته بود و از روی شانه اش او را نگاه میکرد. تصویرش از میان مایع ثبوت سوسو میزد و در نور قرمز تاریکخانه همچون شبحی به نظر می رسید. صدای او در آن روز بعد از ظهر توی گوش جردن پیچیده بود، آنقدر واضح و شفاف که انگار همان جا در تاریکخانه کنارش ایستاده است. داری چه کار میکنی دخترم؟ جردن یادش مانده بود که در جواب گفته: وانمود کن من اینجا نیستم. میخوام ازت یه عکس توی کارگاه بگیرم.

اینها چند تا از آخرین تصاویری بودند که از پدرش گرفته بود. جردن احساس کرد قطره اشکی روی چانه اش لغزید… آن را پاک کرد. در طول یک ساعت گذشته و از وقتی با عجله ساعت یازده شب برای ظهور عکسها وارد تاریکخانه شده بود، چندین بار به گریه افتاده و دوباره آرام شده بود. چرا که نه؟ او نمی توانست به خوابیدن روی تخت و خیره شدن به سقف فکر کند. نمی توانست به فردا فکر کند.

-و مشغول شدن در مغازه ای که حالا دوباره باز شده بود- به اینکه کار را به کارمند جدید آموزش دهد و بعد به خانه برگردد، جایی که آنلیز در آن یکی از کسرولها را از یخچال درآورده تا در سکوت مطلق آن را بخورند. اینکه فقط سه نفر پشت میز بنشینند و نه چهار نفر… جردن پلک هایش را محکم به هم فشرد و از عکس هایی که به ردیف آویزان کرده بود کمی فاصله گرفت.

«این یکی.» عکسی از زاویۀ پایین از پدرش که به جعبه جاکارتی کدری خیره شده بود. «این توی واقعی هستی.» دنیل سین مک براید در حال کار، دنیل سین مک براید اصلی. این تصویر او بود. تصویری خوب. جردن متوجه شد این بار اشکهایش با شدت بیشتری می بارند. جلویشان را نگرفت و اجازه داد روی حلقه نگاتیو عکس های فرودگاه کوچکی بریزند که آن روز گرت او را برای پرواز به آنجا برده بود.

می دانست باید با او تماس بگیرد؛ گرت برایش پیغام های زیادی گذاشته بود. مادرش هم همین طور؛ او هم به تاریخی در فصل بهار برای برگزاری مراسم عروسی اشاره های کوچکی کرده بود. فکر اینکه دوباره درگیر برنامه های مربوط به برگزاری مراسم عروسی شود باعث میشد دلش بخواهد از ته دل فریاد بزند…

نقد کتاب بانوی دام گستر

کیت کوئن داستانی از جنگ جهانی دوم را درباره قتل و انتقام به تصویر می‌کشد. نوشته‌ای پرقدرت درباره زنانی غیر معمول که با عشق و سرسختی با مشکلاتی دشوار دست به گریبان هستند. خوانندگان کتاب بانوی دام گستر باید مطمئن باشند که با شروع خواندن این رمان تمامی برنامه‌های آخر هفته شان را لغو خواهند کرد.

این اثر رمانی تاریخی و تاثیرگذار است که قطع به یقین توجه طرفداران داستان‌های مربوط به جنگ جهانی دوم را به خود جلب می‌کند. بن‌مایه اصلی کتاب، همکاری یک خلبان بمب افکن دوران جنگ جهانی دوم با روزنامه‌نگاری قدیمی، برای شناسایی و دستگیری زنی از میان شکارچیان نازی است. کافی‌ است اسم «شکارچی نازی» را با صدای بلند بگویید تا اکثر شکارچیان نازی واقعی خودشان را عقب بکشند.

این اصطلاح تصویر ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز فیلم‌های هالیوودی را در ذهن شما زنده می‌کند، ولی واقعیت چیز دیگری ا‌ست. اولین تیم‌های تجسس جرائم جنگی حتی قبل از اینکه هلهله و شادی روز پیروزی اروپا برپا شود سخت در حال کارکردن بودند؛ آن‌ها اظهارات افراد بازمانده یا آزادشده از کمپ را جمع‌آوری می‌کردند، گناهکاران در کمپ‌های اُسرای جنگی و راه‌های فرار را شناسایی می‌کردند و به‌دنبال قاتلین غیرنظامی خلبانان متحدین، زندانیان فراری و همچنین اجراکنندگان فرمان‌های نظامی می‌رفتند…

کتاب بانوی دام گستر که از آثار پرفروش نیویورک تایمز به شمار می‌رود و در سال 2019 نامزد جایزه گودریدز شده، روایتگر ماجرای زنی نترس است که به زودی در دام شکارچی خواهد افتاد!

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 248 بار

Kate%20Quinn%20 %DA%A9%DB%8C%D8%AA%20%DA%A9%D9%88%D8%A6%D9%86

عنوان کتاب: بانوی دام گستر

(الهه شکار)

نامزد بهترین داستان تاریخی گودریدز سال 2019

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

نویسنده: کیت کوئن

مترجم: زهرا جهانفریان

تعداد صفحات کتاب: 603 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 52.75 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

من از خودم می پرسم آیا واقعا در جامعه ای زندگی می کنیم که در آن، عمدا واقعیت های اساسی و جدی سرکوب می شوند؟ آنا در خیالاتش در زمان به سال های دور سفر می کند و با نبیره اش دیدار...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 173
کتاب موی بافته روایتی است از زندگی زنانی که از لحاظ سبک زندگی، موقعیت اجتماعی، فرهنگ، رسوم و اعتقادات کاملاً باهم متفاوت‌اند، اما عزم و اراده‌ای همسان، زندگیشان را به‌هم پیوند می‌دهد. همچون سه‌دسته‌ موی...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 209

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *