بیست و هشت روز تمام

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
بیست و هشت روز تمام (nbookcity.com)

دانلود کتاب بیست و هشت روز تمام

کتاب بیست و هشت روز تمام داستانی زیبا و غیر قابل پیش بینی دارد. داستان‌ هایی فوق العاده تلخ و کابوس وار از جنگ جهانی دوم.

این کتاب روایتی ست از متن تاریخ که از دل جنایت ها و آدم کشی های نازی ها گرفته شده است. نویسنده به بهترین شکل ممکن، با قلم بسیار جذاب، قوی و پرکشش خود خواننده را میخکوب می کند. ترجمه ی کتاب هم بسیار خوب و روان است. مترجم به متن اصلی وفادار بوده.

جنایات نازی ها واقعا غم انگیز است. شاید تنها دوره ای از تاریخ که انسانیت را واقعا زیر سوال برده، دوره ی نازی ها است. کسانی که به آشویتس پا گذاشته اند در باقیمانده های این اردوگاه هنوز هم مرگ را احساس کرده اند. این کتاب تا حد زیادی همین فضاها را در ذهن مخاطب می‌سازد. امیدواریم از مطالعه این کتاب لذت ببرید.

خلاصه کتاب

کتاب بیست و هشت روز تمام نوشته داوید زافیر، قصه‌ی دختر نوجوانی را به تصویر می‌کشد که از طریق قاچاق مواد غذایی زندگی خود و خواهرش را می‌گذراند و تلاش می‌کند در برابر نازی‌ها مقاومت کند. این اثر روایتگر روزهایی سخت، پر از رنج و خیانت و مشکلات دردناکی است که در کمتر کتابی دیده شده است. رمان حاضر که در سال 2015 نیز در لیست پرفروش ترین کتاب‌ها قرار گرفت، یک روایت تاریخی از مقاومت و جنگ 28 روزه جوانان یهودی در برابر نازی‌ها در گتو ورشو است.

این کتاب داستانی تأثیرگذار و جذاب دارد که تا پایان شما را با خود همراه می‌کند. ماجراهای این اثر دربردارنده جنگ جهانی دوم و سرنوشت غم‌انگیز تعداد زیادی از یهودیان است که به وسیله نازی‌ها به طور گسترده کشته شدند. دختر شانزده‌ ساله‌ای به نام میرا در شهر ورشو لهستان و در دوران اشغال این شهر به وسیله نازی‌ها، با قاچاق مواد غذایی به داخل گتو ورشو شکم خود و خواهرش هانا را سیر می‌کند. میرا در یک گروه مقاومتی در ورشو عضو است که قصد دارند در برابر نیروهای آلمان نازی به شدت مقاومت کنند.

نیروهای نازی می‌خواهند تمامی ساکنان و اهالی این گتو را از بین ببرند اما این گروه مقاومتی که میرا عضوی از آن است، در برابر آن‌ها بیست و هشت روز تمام مقاومت می‌کنند. داوید زافیر در این کتاب تلاش می‌کند میرا که شخصیت اصلی داستان است را بر سر یک دوراهی قرار دهد تا بتواند سرنوشت خود و خواهرش و حتی یهودیان دیگر را تغییر دهد و آنها را با سرگذشتی بسیار غمناک مواجه می‌کند.

موتور محرک و پیش‌برنده داستان در این اثر انتخاب‌ها و تصمیم‌های میرا است. داوید زافیر یک نویسنده بسیار توانا و خوش قلم است که با نثر درخشان و توصیفات دقیق خود، شما را نگران شخصیت‌ های داستانش می‌کند. فضای تیره و تار این اثر زمینه مناسبی را برای بروز توانایی‌های زافیر آماده کرده تا بتواند داستانی جذاب و ماندگار بیافریند. علاقه‌ مندان به داستان‌ های تاریخی از خواندن کتاب بیست و هشت روز تمام لذت خواهند برد.

بخشی از متن کتاب

بوفه را با تمام قدرت آن قدر کنار کشیدم که بتوانم از پشتش رد شوم و به آشپزخانه بروم. مدتی طول کشید تا چشمانم به روشنایی روز عادت کردند؛ چون دو هفته بود آن را ندیده بودم. چشمانم فقط به نور ماه و ستارگان عادت داشتند، چون فقط شبها از مخفیگاه بیرون می آمدیم. بالاخره زنی که انتظارش را داشتم دیدم: روت. او به شدت لاغر شده بود موهایش از ته تراشیده شده بود و لباسهای ژنده ای بر تن داشت. نسبت به سر و وضع و آرایشی که در هتل بریتانیا داشت، کنتراست نمی توانست بزرگتر از این باشد. به هانا گفتم: اوضاع مرتب است میتوانی با خیال راحت بیرون بیایی.

خواهر کوچکم محتاطانه چهار دست و پا از انباری بیرون آمد و او هم به مدتی زمان نیاز داشت تا چشمانش به روشنایی روز عادت کنند. به روت نگاه کرد. وحشت زده شد که روت تا این حد لاغر و نحیف شده بود، ولی چیزی نگفت. روت آهسته از جا بلند شد و پرسید: «چیزی برای خوردن دارید؟» بلافاصله برایش از انباری که مادرم هنوز داخل آن چمباتمه زده بود، یک تکه نان آوردم. هانا آهسته از من پرسید: «اگر آلمانی ها سر برسند چه؟» «آنوقت شما میروید داخل انباری و من بوفه را جلو میکشم بعد فقط مرا با خودشان میبرند.»

هانا از این چشم انداز به وجد نیامد ولی این بهترین پیشنهادی بود که می توانستم در صورت وقوع چنین حادثه ای به او بکنم. روت نان را چنان سریع بلعید که چیزی نمانده بود لقمه در گلویش گیر کند و خفه شود. مجبور شد سرفه کند که در نتیجه مقداری از لقمه از دهانش بیرون پرید و کف آشپزخانه ریخت، با عجله کف آشپزخانه را تمیز کردم. اگر قرار بود سرو کله آلمانی ها پیدا شود نباید خرده های غذا ما را افشا می کردند.

به روت چیزی برای نوشیدن دادم و هانا هم رفت سراغ مامان که هنوز داخل انباری بود و به او کمک کرد از جا بلند شود. چشمان مامان هم باید به روشنایی روز می افتاد. گرچه دیگر نسبت به هیچ چیز عکس العمل نشان نمی داد. هانا میخواست مامان را کنار پنجره ببرد، ولی به او هشدار دادم که حواسش را خوب جمع کند: نباید از خیابان دیده می شدیم به این ترتیب آن دو وسط آشپزخانه ایستاند. هانا به خورشیدی زل زد که دیگر وجودش برای او امری بدیهی محسوب نمیشد، در حالی که مامان ترجیح داد به کف زمین خیره شود…

نقد کتاب بیست و هشت روز تمام

داستان کتاب بیست و هشت روز تمام در سال ۱۹۴۳ می گذرد. جنگ ویرانگر جهانی در جریان است. جوانان یهودی در گتو ورشو دست به مقاومت می‌زنند و این کار نزدیک یک ماه ادامه دارد. میرا، یکی از اعضای گروه مقاومت، دختربچه ای است که در این جدالِ مرگ و زندگی می‌کوشد با قاچاق مواد غذایی زندگی خود و خواهرش را نجات دهد و در برابر نازی ها مقاومت کند…

داوید زافیر از معروف‌ترین و موفق‌ترین نویسندگان معاصر آلمان است. او به خاطر نوشتن سناریوی سریال تلویزیونی برلین، موفق به دریافت جایزه تلویزیونی گریمه از آلمان و اِمی (اسکار تلویزیونی) از آمریکا شد.

آثار او از جمله مسیح مرا دوست دارد، کارمای بد، ناگهان شکسپیر، گاو، خانواده شاد و کتاب بیست و هشت روز تمام در مجموع به فروش بیش از سه میلیون نسخه دست یافته‌اند و به بیشتر زبان‌های دنیا ترجمه شده‌اند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 183 بار

David%20Safier%20(%D8%AF%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%AF%20%D8%B2%D8%A7%D9%81%DB%8C%D8%B1)

عنوان کتاب: بیست و هشت روز تمام

نویسنده: داوید زافیر

مترجم: حسین تهرانی

تعداد صفحات کتاب: 373 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 28.02 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

«کل» درگیر مواجهه با پیامدهای نبردی است که در آن، او و «لی لا» جهان را نجات دادند. مهم ترین این پیامدها، یک پیمان جادویی است که «کل» برای نجات جان برادرش، «رای»، آن را پذیرفت، پیمانی که جان این دو را...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 202
در داستان گنجی که می جستیم، حضرت عیسی (ع) با جمعی از یارانش در حال عبور از شهری، در یک خرابه صندوقی از طلا پیدا می کند. آن را به یارانش سپرده و راهی شهر می شود تا گنج دیگری بیابد. سپس در شهر...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 138

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *