تسخیرشدگان جلد اول

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
تسخیرشدگان جلد اول (nbookcity.com)

دانلود کتاب تسخیرشدگان جلد اول

هیچ یک از کتاب‌های داستایفسکی پیچیده‌تر از کتاب تسخیرشدگان نیست، زیرا ابهام و آشفتگی، همه قهرمانان را در هم می‌فشرد.

این داستان با یک رشته حوادث مرموز که در ظاهر با وقایع دیگر ارتباط ندارد، پایان می‌یابد. ویژگی منحصر به فرد آثار وی روانکاوی و بررسی زوایای روانی شخصیت‌ های داستان است. اکثر داستان‌ های وی همچون شخصیت خودش سرگذشت مردمی ا‌ست عصیان زده، بیمار و روان‌پریش.

موضوع اصلی و مهم رمان تسخیرشدگان توطئه‌ای سیاسی در یکی از شهرهای ایالات و معرفی دلاوران با تعصبی زاید الوصف همچون موجوداتی پست و بی خیال است که از همه خصایص بشری بی‌بهره‌اند. مسائلی که در این کتاب مطرح می شود به فرد بستگی ندارد بلکه منظورش تمام ملت است.

قهرمانان کتاب واقعاً جن‌ زده و تسخیر شده‌اند، زیرا زندانی یک قدرت مرموزند که آنها را به ارتکاب اعمالی وادار می‌کند که لیاقت انجام آن را ندارند. شیاطینی نامشخص‌اند که قهرمان واقعی‌اند و انسان‌ها به منزله عروسک‌های خیمه شب بازی‌اند که به فرمان آنها به جنب و جوش در می آیند. هر دو جلد این رمان زیبا در سایت قرار داده شده است.

خلاصه کتاب

کتاب شیاطین (جن زدگان – تسخیرشدگان)، رمانی نوشته ی فئودور داستایفسکی است که با دقتی کم نظیر، وجود حکومت های تمامیت خواه را در قرن بیستم پیش بینی کرد و به یکی از برترین آثار سیاسی تمام تاریخ تبدیل شد.

این رمان که بر اساس داستان واقعی قتل جوانی انقلابی توسط همرزمانش شکل گرفته، در زمان انتشار به خاطر ارائه ی توصیفاتی تند و ناملایم از روشنفکران، خداناباوران، سوسیالیست ها، آنارشیست ها و سایر گروه های تندروی روس باعث به وجود آمدن جنجال های زیادی شد.

برخلاف تصاویر خشک و غیرانسانی داستایفسکی از تندروها و تفکرات خشونت آمیزشان که مانند شیاطین، آن ها را مسخ کرده، این نویسنده با شفقت و همزاد پنداری قابل توجهی درباره ی مردم عادی و کارگرانی می نویسد که مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند.

رمان تسخیرشدگان (جلد اول)، نشان دهنده ی نبوغ داستایفسکی در شخصیت پردازی و درک ژرفای ذهن بشر است و به عنوان یکی از شاهکارهای جاودان ادبیات روسیه شناخته می شود.

جملاتی از رمان تسخیرشدگان جلد اول

  • هیچ‌ چیز در این دنیا، دشوارتر از این نیست که انسان خودش بماند و بس.
  • هر پرهیزکاری، گذشته ای دارد و هر گناهکاری، آینده ای. پس قضاوت نکن.
  •  اگر می خواهی بر تمام دنیا چیره شوی، بر خودت چیره شو.
  • در وجود انسان، ذخیره عظیمی از تحمل و حیات وجود دارد که واقعا تاکنون به عظمت آن پی نبرده بودم. اما اکنون باتجربه آن را دریافتم.
  • دوست من، حقیقت همیشه غیرقابل باور است، این را می دانستی؟ برای باورپذیرتر کردن حقیقت، کاملا ضروری است که مقداری دروغ را با آن ترکیب کنی. آدم ها همیشه این کار را کرده اند.

معرفی نویسنده

فئودور داستایفسکی آثار ادبی منحصربه ‌فردی خلق کرده که در آن‌ها، روان‌شناسی فضای آشفته‌ی سیاسی، اجتماعی و معنوی روسیه‌ی قرن نوزدهم را بررسی می‌کند. او صاحب آثار بی‌شماری شامل چهارده رمان، هفده داستان کوتاه و… است.

جنایات و مکافات، ابله و برادران کارامازوف از شناخته ‌ترین آثار اوست. منتقدان ادبی از او به عنوان یکی از بزرگ ‌ترین و برجسته ‌ترین روان‌ شناسان در ادبیات جهان یاد می‌کنند.

نقد کتاب تسخیرشدگان

«هرگز هیچ یک از آثارم تا این اندازه باعث درد و رنج من نشده است.» این سخنی است که داستایفسکی درباره‌ی رمان تسخیرشدگان گفته است. او این اثر را در زمان اوج فعالیت نویسندگی‌اش، پس از «ابله» و پیش از رمان «برادران کارامازوف» در سال ۱۸۷۲ نوشت. در آن زمان او در ذهنش رمانی درباره‌ی ایمان و بی‌ایمانی می‌پروراند. او سرگرم نوشتن رمانی سیاسی شد تا در آن تنفرِ نهیلیست‌ها از سنت‌های روسیه و فقدان ایمان آن‌ها را نشان دهد، اما پس از خواندن خبر قتلی سیاسی در روزنامه داستان تغییر کرد.

دانشجویی به نام «ایوانُف» توسط گروهی تروریستی که به رهبری انقلابی معروفی به نام «نچایف» اداره می‌شد، به قتل رسید. این جنایت موجب هیاهو و اعتراض بسیاری از مردم در روسیه شد. این اتفاق تاثیر عمیقی بر داستایفسکی گذاشت و دست به کار نوشتن شد. تسخیرشدگان برخلاف کارهای گذشته‌ی داستایفسکی که براساس نقشه‌ای از پیش تعیین شده نوشته می‌شد، متفاوت از چیزی که ابتدا در ذهن داشت خلق شد. او در این باره گفته است:

«کتابی است آشفته، شکل ناگرفته که اغلب مضحک جلوه می‌کند و انباشته از نظریات مرموز است…» استعداد بی‌مانند او در خلق شخصیت‌های تاثیرگذار در تسخیرشدگان به خوبی نمایان شده است. «استاوروگین» قهرمان این داستان یک نیهیلیست تمام عیار است که بار داستان بر دوش اوست. داستایفسکی گفته است:

«در این کتاب دو مساله اساسی به چشم می‌خورد؛ ارتباط این دو مسئله تا پایان کتاب چندان روشن و آشکار نمی‌شود. یکی مساله‌ای شاعرانه است که در وجود یکی از قهرمانان اصلی کتاب به نام استاوروگین تجسم می‌یابد و دیگری مسئله‌ای کاملا سیاسی است که همان توطئه نیهیلیست‌ها باشد.» آندره ژید نویسنده‌ی فرانسوی در وصف کتاب تسخیرشدگان می‌گوید: «این کتاب شگفت انگیز به عقیده‌ی من، بزرگ‌ترین رمان تاریخ است».

در پایان امیدواریم از خواندن این رمان زیبا لذت ببرید. لازم به ذکر است که جلد دوم کتاب تسخیرشدگان نیز به صورت رایگان در شهر کتاب برای دانلود و مطالعه کاربران عزیز قرار گرفته است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 8,228 بار

Fyodor%20Dostoevsky%20 %D9%81%D8%A6%D9%88%D8%AF%D9%88%D8%B1%20%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%81%D8%B3%DA%A9%DB%8C 1

عنوان کتاب: تسخیرشدگان (جلد اول)

نویسنده: فئودور داستایفسکی

مترجم: دکتر علی اکبر خبره زاده

تعداد صفحات کتاب: 421 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.93 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بی ای هوئنا در این کتاب به ماجرای سفر به قطب جنوب توسط شکلتون می‌پردازد. در اوایل قرن بیستم میلادی شکلتون بارها به قطب سفر کرد و از اولین کاشفان این سرزمین پهناور پوشیده از یخ به شمار می‌رود. ارنست هنری شکلتون...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 453
پروین حامله است و این راز را با شاه در میان می‌گذارد و از او می‌خواهد تا عقدش کند. پروین غفاری، شاه را چنان که در کتاب تا سیاهی در دام شاه نوشته تهدید می‌کند که اگر عقدش نکند آبرویش را خواهد بود...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 4340

3 پاسخ

  1. نسخه ی دانلود رایگان ندارد کتاب تسخیر شدگان لطفا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *