جبران می کنم

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
جبران می کنم (nbookcity.com)

دانلود کتاب جبران می کنم

کتاب جبران می کنم، داستانی سرگرم کننده درباره خانواده، وفاداری، و بر عهده گرفتن مسئولیت زندگی است.

اثر پیش رو، با سبک کمدی‌ رمانتیک و روایت اول شخص خود، فضای صمیمانه‌ای را برای مخاطبان خود فراهم می‌کند تا به‌راحتی بتوانند با شادی‌های یک دختر جوان بخندند و با ناراحتی‌هایش همدلی کنند. سوفی کینسلا بار دیگر توانسته، با به کار گرفتن نثر پرشیطنت خود، کتابی بنویسد که جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز جای بگیرد.

تا کنون بیش از ۴۰ میلیون نسخه از کتاب‌های سوفی کینسلا در ۶۰ کشور جهان به فروش رسیده و بسیاری این نویسندهٔ بریتانیایی را از «ملکه»های داستان‌ نویسی زنان می‌دانند. سبک رمان‌های او شامل استفاده از پلات‌های جذاب و پرماجرا همراه با روایت شوخ‌طبعانه است که خواننده را با خود همراه می‌‌کند و لحظات خوشی برای او می‌آفریند؛ همین است که آثار سوفی کینسلا از سال ۲۰۰۰ (که او نخستین رمانش را منتشر کرد) تا به امروز در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا قرار دارند.

خلاصه کتاب

کینسلا در کتاب جبران می کنم، با زبان طنزآمیز و دلنشین خود، داستان دختری را روایت می‌کند که میان زندگی خانوادگی و زندگی‌ای که آرزویش را دارد در کشاکش است. در این کتاب پرفروش نیویورک تایمز و ساندی تایمز، ما تلاقی عشق و قدرت را در دختری جوان مشاهده می‌کنیم.

«خانواده مهم‌ترین چیزه.» این شعار پدر فیکسی است، پدری که مدتی‌ست از دنیا رفته و مسئولیت فروشگاه خانوادگی را روی دوش فیکسی گذاشته است. اما این تنها مشکل قهرمان این داستان نیست؛ فیکسی، همانند اسمش، عادت دارد همه‌چیز را فیکس و روبه‌راه کند. او توجه وسواس‌ گونه‌ای به مشکلات دارد. رمان حاضر ماجرای فیکسی و شرایطی است که باید با آن دست‌ و پنجه نرم کند.

سوفی کینسلا گره دیگری را نیز به داستان اضافه می‌کند. وقتی یک غریبۀ خوشتیپ در یک کافه از فیکسی می‌خواهد که مراقب لپتاپش باشد، فیکسی با اخلاق همیشگی اش به او نه نمی‌گوید و لپ‌تاپ سباستین را از فاجعه‌ای احتمالی نجات می‌دهد. و با همین اتفاق به‌ ظاهر ساده، سباستین، که مدیر سرمایه‌ گذاری است، به فیکسی وعده می‌دهد که محبتت را «جبران می کنم».

اما فیکسی، که هیچ‌ وقت چیزی برای خودش نمی‌خواهد، از سباستین درخواست می‌کند تا به رایان، عشق دوران کودکی‌اش، شغلی بدهد. اما رفته‌ رفته احساساتی میان این دو رد و بدل می‌شود که فیکسی را در آستانۀ تصمیم بزرگی قرار می‌دهد. آیا فیکسی شجاعت این را دارد که تغییر بزرگی در زندگی‌اش ایجاد کند؟ آیا او زندگی و عشقی را که مستحقش است باز پس خواهد گرفت؟ کتاب جبران می کنم به‌طرزی باورنکردنی لذت‌بخش است و هم خوانندگان قدیمی کینسلا و هم مخاطبان جدید باید این کتاب را بخوانند.

بخشی از متن کتاب

هنوز هیچی نشده همه در مورد مسائل مختلف باهاش مشورت میکنن و نظرش رو میپرسن به نظر ،رایان سباستین آدم خوبیه ولی بلد نیست چطوری با کارمندها رفتار کنه و شرکت هم توی یه مدت کوتاه، بیش از حد رشد کرده و از کنترل خارج شده رایان همه اش سر تکون میده و میگه اوضاع شرکت خیلی داغونه ولی انگار خودشون اصلاً متوجه نیستن. در مورد یکی به اسم اریکا هم خیلی حرف میزنه.

یکی از باتجربه ترین کارمندهای اونجاست و حسابی طرفدار رایانه و عقیده داره که در مقایسه با سباستین رایان استعداد خیلی بیشتری برای ریاست داره و توی یه چشم به هم زدن میتونه همهٔ مشکلات رو حل کنه ولی سباستین یه جورهایی، مالک کل شرکته و احتمال اینکه بشه شرایط رو تغییر داد خیلی پایینه اوایل از اینکه رایان دائم در مورد رئیس شدن حرف میزد حس خوبی نداشتم، ولی به تدریج بهش عادت کردم اون هدفهای بزرگی داره و دنیا رو جایی میبینه که میتونه بهش حکومت کنه وقتی در مورد موفق شدن توی هالیوود حرف میزنه شبیه به فرمانده SAS میشه که یه لشکر رو توی جنگ هدایت کرده.

بله، درسته که اونجا موفق نشد و بدجوری شکست خورد، ولی مگه همهٔ داستانهای موفقیت همین جوری نیستن؟ خیلی وقتها رهبران بزرگ شکست می خورن ولی ،دوباره از زمین بلند میشن از اول شروع میکنن و به سطح بالاتری میرسن «در هر صورت، از پسش برمی آد. با اکثر اعضای تیم خیلی خوب کنار میآد و دو سه شب در هفته با هم بیرون میرن و بیلیارد بازی میکنن. خیلی خوبه.» هانا لیوانش رو بالا میبره به امید اینکه موفق «بشه و همون لحظه، موراگ، گرگ و استیسی میان داخل…

نقد کتاب جبران می کنم

کتاب جبران می کنم رمانی نوشته ی سوفی کینسلا است که اولین بار در سال 2019 منتشر شد. فیکسی، شخصیت اصلی داستان، دختری مهربان و سخت‌کوش است که دوست دارد همه ایرادات کوچک را به اصطلاح «فیکس» کند و سعی دارد فروشگاه خانوادگی‌ای که از پدر مرحومش به یادگار مانده را به بهترین شکل سرپا نگه‌دارد، اما خواهر و برادرش به اندازه او به این میراث باارزش اهمیت نمی‌دهند و حامی او نیستند.

وقتی مادر خانواده هم تصمیم می‌گیرد به یک مسافرت طولانی برود، تمام مسئولیت‌های خانه و فروشگاه به عهده فیکسی می‌افتد، و این از تحمل او خارج است. بعد از مدتی وقتی غریبه ای جذاب در کافی شاپ از «فیکسی» می خواهد که برای چند لحظه حواسش به لپ تاپ او باشد، «فیکسی» نه تنها قبول می کند، بلکه در نهایت آن را از دردسر حتمی نیز نجات می دهد. صاحب کامپیوتر، «سباستین»، به منظور تشکر از او، برایش می نویسد «جبران می کنم».

اما «فیکسی» قصد ندارد از این موقعیت استفاده کند تا این که دوست مورد علاقه اش، «راین»، به زندگی او بازمی گردد و به کمکش نیاز دارد؛ به همین خاطر «فیکسی» از «سباستین» کمک می خواهد. اما اوضاع طبق برنامه پیش نمی رود و حالا این «فیکسی» است که به «سباستین» مدیون است. در طول این جبران های ریز و درشت، «فیکسی» احساس می کند که در میان گذشته ای که به آن عادت کرده، و آینده ای که لیاقتش را دارد، گیر افتاده است.

یک کتاب ساده، دلگرم‌ کننده و بسیار شیرین است، برای یادآوری ارزش‌های خانوادگی، اهمیت لذت بردن از شادی‌های کوچک زندگی، و پافشاری در دست‌یابی به رویاهایی که رسیدن به آن‌ها کاملا غیرممکن به نظر‌ می‌رسد.

اگر دوست دارید کتاب جذاب و طنزآمیزی را بخوانید که سرگرمتان کند، کتاب جبران می کنم گزینۀ بسیار مناسبی برای داشتن اوقاتی خوش است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 372 بار

Sophie%20Kinsella%20 %D8%B3%D9%88%D9%81%DB%8C%20%DA%A9%DB%8C%D9%86%D8%B2%D9%84%D8%A7

عنوان کتاب: جبران می کنم

نویسنده: سوفی کینسلا

مترجم: روناک احمدی آهنگر

تعداد صفحات کتاب: 617 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 51.11 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

ممکن است با خواندن کتاب شگفت زده شوید. قبل از آنکه کتاب های خودیار را بنویسم و به تدریس روش های رشد شخصی بپردازم؛ خیلی ترسو بودم و به شدت به کمک نیاز داشتم. در سال ۱۹۷۲ اولین ازدواج من...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2067
کتاب شامل هشت داستان است طولانی‌تر و غنی‌تر از هر چه تاکنون نوشته-ـ که ما را از کمبریج و سیاتل به هند و تایلند می‌برد، و با شرح زندگی خواهرها و برادرها، پدرها و مادرها، دخترها و پسرها، و عشاق طلسم می‌کند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 378

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *