دخترک کبریت فروش

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
دخترک کبریت فروش (nbookcity.com)

دانلود کتاب دخترک کبریت فروش

دخترک کبریت فروش نام داستان کوتاهی از نویسنده و شاعر مشهور دانمارکی، هانس کریستیان آندرسن است که نخستین بار در دسامبر ۱۸۴۵ به چاپ رسید. این داستان دربارهٔ دخترک فقیری است که در سرمای منجمد کنندهٔ شب سال نو سعی دارد تا کبریت هایش را به مردمی که مشغول خرید هستند بفروشد اما کسی به او توجهی نمی کند و …

قسمتی از متن کتاب

شب سال نو بود. هوا سرد بود. برف می بارید. دخترک کبریت فروش، در خیابان های سرد و پر برف می گشت و با صدای بلند می گفت: «کبریت … کبریت دارم، خواهش می کنم بخرید!» اما کسی به او اعتنایی نمی کرد. همه تند و تیز از کنارش می گذشتند و می رفتند. زنی از دور پیدا شد. دخترک به طرفش دوید و التماس کرد: «خانم، خواهش می کنم از من کبریت بخرید!» – لازم ندارم دخترجان. در خانه، کبریت زیاد دارم. برف تندتر می بارید. دخترک از سرما می لرزید. – وای، چقدر سرد است! باید به خانه برگردم، اما نه … تا کبریت ها را نفروشم نمی توانم برگردم، چون پدرم دوباره کتکم می زند.

دخترک ایستاد. دستهای زخ زده خود را جلوی دهانش برد و به آنها «ها» کرد؛ و بعد دوباره به راه افتاد.  – کبریت … کبریت دارم، خواهش می کنم بخرید! يک چوب كبريت برداشت و آن را روشن كرد، دختر كوچولو احساس كرد جلوی شومينه ای بزرگ نشسته است پاهايش را هم دراز كرد تا گرم شود اما شعله خاموش شد و ديد ته مانده كبريت سوخته در دستش است.

كبريت ديگری روشن كرد خود را در اتاقی دید با میزی پر از غذا. خواست بطرف غذا برود ولی كبریت خاموش شد. سومين كبريت را روشن كرد، ديد زير درخت كريسمس نشسته ، دختر كوچولو می خواست درخت را بگيد ولی كبريت خاموش شد. ستاره دنباله داری رد شد و دنباله آن در آسمان ماند. دختر كوچولو به ياد مادربزرگش افتاد. مادربزرگش هميشه مي گفت:  اگر ستاره دنباله داری بيافتد يعنی روحی به سوی خدا می رود. مادر بزرگش كه حالا مرده بود تنها كسی بود كه به او مهربانی می كرد.

تعداد بازدید: 3,159 بار

Hans Christian Andersen هانس کریستیان آندرسن1

عنوان کتاب: دخترک کبریت فروش

نویسنده: هانس کریستیان آندرسن

مترجم: مریم بینایی

تعداد صفحات کتاب: 26 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.87 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

از نگاه هانس کریستیان آندرسن ، هر کلامی که برای کودک خوانده می‌شود، مانند بذری در او جای می‌گیرد. این کلام آندرسن باعث شد که نویسندگی کودک و نوجوان به طرز عجیبی متحول شد. شخصی به نام گئورگ براندس که از منتقدان هانس بود، از او پرسید که آیا مایل است داستان زندگی خود را بنویسد؟ او نیز پاسخ داد قبلا اینکار را انجام داده است. آن هم با نوشتن داستان جوجه اردک زشت ! به دیدگاه بسیاری از منتقدان ادبی، آندرسن پدر علم رمان‌نویسی کودک و نوجوان است.

از این قسمت می توانید دسته بندی یا نویسنده مورد نظر خود را انتخاب کنید و به همه کتاب های منتشر شده در سایت دسترسی داشته باشید و یا اسم کتاب مورد نظر خود را جستجو کنید.

انتخاب دسته بندی

کاربران عزیز در صورت تمایل می توانید با کلیک روی آیکون های زیر ما را در اینستاگرام دنبال کنید. همچنین با عضویت در کانال رسمی شهرکتاب می توانید به همه مطالب سایت در تلگرام دسترسی داشته باشید.

Instagram

اینستاگرام

Telegram

کانال تلگرام

نوشته‌های مشابه

این کتاب به شما کمک می‌کند زندگی‌تان را تغییر دهید. اطرافتان را خلوت کنید. این کار باعث می‌شود روی وسایلمان کنترل داشته باشید. با این کار فضای خانه را بهینه می‌کنید و فقط وسایلی که کارایی دارند و به‌دردبخور هستند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 578
بخشی در روان انسان وجود دارد به نام فرامن، این بخش از یک سالگی در روان کودک به وسیله ی پیغام های والدین ساخته می شود و تمام معیارها، ارزش ها، بایدها و نبایدها، خوب ها و بدها، اخلاقیات، فرهنگ و سنت را...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 341

3 پاسخ

  1. سلام
    راجع به کتاب دخترک کبریت فروش
    بسیار زیبا و غم انگیز بود 😥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *