ذهن بدن سرطان

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
ذهن بدن سرطان (nbookcity.com)

دانلود کتاب ذهن بدن سرطان

کتاب ذهن بدن سرطان، در واقع دربردارنده 3 کتاب است که جهت کاربردی تر بودن مطالب در این اثر، بصورت یکجا گردآوری شده است.

سرطان به‌‌ عنوان عارضه‌‌ای که این روزها متاسفانه بیش از گذشته به چشم می خورد و اثرات ناخوشایند زیادی را به جامعه ما تحمیل کرده، خود زاییده فعل و انفعالات متعددی در سطوح ذهن، بدن و انرژی انسان است.

الگوهای رفتاری ذهنی و جسمی ما که عموما به شکل ناخودآگاه رخ میدهند، از دیدگاه یوگا، عوامل اصلی ایجاد رفتار سرطانی و اختلال در رشد سلولها هستند و بنابراین، برای ایجاد آگاهی نسبت به معضل سرطان، نویسنده به شرح مبسوط فرآیندهای ذهنی و جسمی موثر در ایجاد این عارضه پرداخته است.

خلاصه کتاب

کتاب ذهن بدن سرطان یک کتاب پزشکی نیست. این اثر درواقع سه کتاب از جاگی واسودو عارف هندی است. کتاب اول سرشار از شوخی‌ های سرزنده واسودو درباره ذهن و بدن است. او در این کتاب یک سفر و سیاحت درونی به بدن انسان کرده و تمام کلیشه‌ های نخ‌نما و تصورات رایج اشتباه درباره توانایی کنترل ذهن و فکر پاک را آشکار می‌کند. او به ورای اخلاقیات و نصایح غیرعملی می‌رود و ذهن را سیرکی می‌نامد که می‌تواند شما را در دورن خودتان به اعماق جهنم ببرد یا شما را بر فراز قله ها بنشاند.

کتاب دوم درباره بدن انسان است. سادگورو در این کتاب درباره فیزیولوژی (زیست شناختی) یوگایی و بسیاری از ابعاد ظریف دیگر بدن صحبت می‌کند. او توضیح می‌دهد که چگونه یوگا، سرچشمه درد و ناخوشی‌های بدن را آشکار می‌کند و به دنبال روش‌هایی برای ساخت دوباره بدن است، دوباره‌ سازی بدن به نحوی که کاملاً از شر بیماری رها شود. او همچنین آجرهای اولیه ساخت بدن را معرفی می‌کند. این کتاب به معرفی ناب‌ترین و شگفت انگیزترین گجت روی زمین یعنی بدن انسان می‌پردازد.

کتاب سوم برگرفته شده از سخنرانی‌های گوناگون سدگورو و درباره سرطان است. در سراسر کتاب اشخاص مبتلا به سرطان که در روند بهبودشان از تمرینات ایشا یوگا بهره‌مند شده‌اند، تجارب شان را با ما در میان می‌گذارند. همچنین چندین جعبه اطلاعاتی در این کتاب وجود دارد که شامل مقاله های مربوط به آخرین تحقیقات علوم پزشکی است. همه علاقه‌مندان به کتاب‌های مراقبه و خودسازی و کتاب‌هایی درباره رابطه بدن و ذهن از خواندن کتاب ذهن، بدن، سرطان لذت خواهند برد.

بخشی از متن کتاب

شاید تا بحال به این نکته توجه کرده اید زمانی که در شرایط ذهنی و عاطفی متفاوتی هستید، بدنتان به طور طبیعی ژست و وضعیت خاصی را به خود می گیرد. زمانی که خوشحالید، طرز نشستن تان فرق دارد. زمانی که ناراحتید جور دیگری می نشینید. زمانی که در صلح و آرامش بسر می برید، حالت بدنتان جور دیگری است و اگر عصبانی باشید حالت بدن فرق خواهد کرد. آیا تا بحال دقت کرده اید که بیشتر اوقات تنها با مشاهده بدن و طرز نشستن کسی می توان، از آنچه بر او می گذرد آگاه شد؟

بر همین اساس علم آساناها برعکس این حقیقت است یعنی شما بطور آگاهانه بدن خود را در وضعیت و ژست خاصی قرار می دهید (از وضعیت بدن آگاهید)، بدین ترتیب حتی می توانید هوشیاری تان را نیز افزایش دهید. با نشستن در حالت خاصی می توانید احساس فکر، درک و تجربه تان از زندگی را تغییر دهید. یوگا ساناها تمرین ورزشی نیستند فرایندی ظریف و ماهرانه برای مدیریت انرژی در مسیر خاصی می باشند.

لازمه انجام آنها برخورداری از سطح خاصی از آگاهی است. سطوح گوناگونی برای انجام آساناها وجود دارد. می توانید تنها به انجام فیزیکی آساناها بپردازید و یا بصورت عمیق تر، آگاهی خود را بر روی تنفسها حس آنها، بازتاب و طنین تنفسها و همچنین آگاهی از نادی ها ببرید و یا مانتراهای مناسبی را تکرار کنید حتی میتوان بدون حرکت دادن دستها و پاها نیز به انجام آساناها پرداخت. چنین چیزی ممکن است.

دانش آساناها به عنوان هاتا یوگا hata شناخته می شود.”ها” به معنی خورشید و “تا” به معنی ماه است. اولین رویکرد و جریان یوگا، ایجاد هماهنگی بین بعد نرینه (خورشید) و بعد مادینه (ماه) وجودی تان است، در غیر اینصورت میزانی برای اندازه گیری آگاهی و هوشیاری وجود نخواهد داشت. به همین خاطر است که شیوا به عنوان آرداناریشوارا Ardhanarishvara شناخته می شود کسی که نیمی اش زن و نیمی اش مرد است. او مرد است و مظهر تمام عیار مردانگی است.

همزمان زن نیز هست زیرا بدون ایجاد چنین هماهنگی، بدون پرورش این دو بعد در درون مان صعودی به قله وجود نخواهد داشت، هیچ شکی نیست که با هماهنگی بین این دو بعد، انسان به اوج شکوفایی خود برسد. از همین رو، اولین سطح از یوگا که آن را تمرین می کنید، هاتا یوگا است. این بدان معناست که یوگای خورشید و ماه، بُعد نرینه و مادینه وجود را هماهنگ می کند. این اولین گامی است که باید برداشته شود.

نقد کتاب ذهن بدن سرطان

سادگورو جاگی واسودو، به صورت فوق العاده زیبا ذهن بدن سرطان را در این کتاب به چالش کشیده و بدون هیچ کم و کاستی می تواند برای همه مفید باشد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 474 بار

Sadhguru%20 %D8%B3%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D9%88%D8%B1%D9%88

عنوان کتاب: ذهن، بدن، سرطان

نویسنده: جاگی واسودو (سادگورو)

مترجم: یلدا یزدان پناه

تعداد صفحات کتاب: 208 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 19.23 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

مردان بی زن نام کتابی‌ است مشتمل بر مجموعه‌ ای از داستان‌های کوتاه که ارنست همینگوی، نویسندهٔ اهل ایالات متحده آمریکا، در سال ۱۹۲۷ میلادی منتشر کرد. این کتاب شامل ۱۴ داستان کوتاه است که ۱۰ داستان آن قبل از انتشار کتاب در مجلات مختلف به چاپ رسیده بود.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 1563
کسانی که در یک روز از یک مادر متولد شده‌اند و بعضاً در شکل و قیافه و اخلاق و رفتار به هم شباهت‌هایی دارند. ولی آیا دوقلوهای ناتنی هم داریم؟ در دنیای داستان‌ها همه چیز ممکن است. اگر دوست دارید آن‌ها را بشناسید...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *