رستگاری یک قدیسه

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
رستگاری یک قدیسه (nbookcity.com)

دانلود کتاب رستگاری یک قدیسه

اگر می خواهید رمانی متفاوت در ژانر جنایی بخوانید کتاب رستگاری یک قدیسه اثری بی نظیر از یک نویسنده ژاپنی برای شماست.

مهم‌ترین عاملی که باعث شده آثار کیگو هیگاشینو مورد استقبال قرار بگیرد این است که معمولا از سنت‌های معمول این ژانر چندان پیروی نمی‌کند و در طرح داستان‌هایش خلاقیت خاصی به کار می‌برد. معمولا شیوه‌ اکثر رمان‌های ژانر جنایی به این گونه است که وقتی قتلی رخ می‌دهد خواننده تا پایان داستان از هویت قاتل آگاه نیست و کل داستان حول محور کشف هویت قاتل می‌چرخد، در صورتی که در بیشتر رمان‌های هیگاشینو خواننده تقریبا از همان ابتدا از هویت قاتل باخبر است و در طول داستان باید به دنبال کشف «چگونگی» ارتکاب قتل باشد.

هیگاشینو در رمان‌هایش گاهی حتی از این شیوه هم یک گام فراتر رفته و از ابتدا هم «هویت» قاتل را برای خواننده مشخص می‌کند و هم «چگونگی» ارتکاب قتل را، و درعوض تمرکز را روی «چرایی» ارتکاب قتل می‌گذارد. این دو شیوه‌ متفاوت اگرچه در بقیه‌ آثار این ژانر نادر نیست، اما رواج کمتری دارد و شاید برای خوانندگان مشکل‌ پسندتری که شیوه‌ سنتی برایشان تازگی ندارد و می‌خواهند آثار جنایی متفاوت‌تری بخوانند جذابیت بیشتری داشته باشد.

خلاصه کتاب

کتاب رستگاری یک قدیسه اولین بار در سال 2008 به انتشار رسید. مردی چند روز پس از این که به همسرش اعلام می کند قصد دارد از او جدا شود، در آپارتمانش مسموم می شود و جانش را از دست می دهد. کارآگاه «کوساناگی» و همکارش شروع به گفت و گو با مظنونین می کنند و به شکل آشکار، مظنون اصلی را همسر قربانی در نظر می گیرند. اما آیا قتل، کار دوست دختر مرد بوده یا همکار تجاری اش، یا صرفا یک غریبه؟ پاسخ معما دور از دسترس باقی می ماند تا این که استاد فیزیک، «یوکاوا» که با نام «کارآگاه گالیله» نیز شناخته می شود، پا به دنیای این پرونده می گذارد. اما انگار حتی نبوغ او نیز قادر نیست تمام قطعات پازل را در کنار هم قرار دهد.

ماشیبا بعد از یک سال زندگی با همسرش آیانه تصمیم می‌گیرد از او جدا شود، چون طبق قراری که هنگام ازدواج با هم گذاشته‌اند، اگر آیانه بعد از یک سال نتواند بچه‌دار شود ماشیبا از او جدا خواهد شد. بعد از گفت‌وگویشان در اینباره، آیانه تصمیم می‌گیرد چند روزی او را ترک کند و به دیدن پدر و مادرش در شهر زادگاه خود برود. روز بعد جسد ماشیبا در حالی در خانه‌اش پیدا می‌شود که یک فنجان قهوه‌ ریخته‌شده کنارش افتاده که بعد از بررسی پلیس معلوم می‌شود آرسنواسید در آن ریخته شده است. تنها یک مظنون اصلی برای این قتل وجود دارد، و آن هم آیانه همسر مقتول است.

در حالی که آیانه کیلومترها از خانه فاصله دارد و در شهر دیگری به سر می‌برد. قتلی که در داستان رستگاری یک قدیسه با آن مواجه هستیم قتلی به ظاهر بی‌نقص به نظر می‌رسد که حتی کارآگاهان پلیس هم از حل معمایش عاجز می‌مانند و کشف چگونگی ارتکاب آن فقط از عهده‌ یک نفر برمی‌آید: پروفسور یوکاوا، استاد فیزیک، که دوست کارآگاهش به خاطر کمک‌های او در حل بعضی پرونده‌های پیچیده به او لقب «کارآگاه گالیله» را داده است. رمان پیش رو سرشار از پیچ و خم هایی است که حتی بادقت ترین مخاطبین را نیز شگفت زده و غافلگیر خواهد کرد.

بخشی از متن کتاب

آیانه نگاهی به میز آرایشش انداخت؛ داشت به پودر سفیدی فکر می‌کرد که در کیسه‌ی پلاستیکی دربسته‌ای در آخرین کشو سمت راست پنهان کرده بود. درحالی‌که آخرین بارقه‌ی امید زیر سایه‌ی درونش محو می‌شد با خودش فکر کرد:

 گمونم به زودی از اون استفاده می‌کنم. وقتی پشت سر یوشتاکا از در خارج می‌شد به پشت سر او زل زد و با خودش فکر کرد: من تو رو از هر چیز دیگه‌ای توی دنیا بیشتر دوست دارم. به خاطر همین بود که حرف‌هات مثل چاقو توی قلبم فرومی‌رفت. به خاطر همین هم باید بمیری…

نقد کتاب رستگاری یک قدیسه

کتاب رستگاری یک قدیسه دومین جلد از مجموعه‌ کتاب کارآگاه گالیله است. هیگاشینو با آثار خود در ژانر رازآلود ـ جنایی به محبوبیت رسیده است. او تا به حال برندۀ دو جایزه برای کتاب‌هایش شده است و اقتباس‌های تلویزیونی متعددی از آثار او به تولید رسیده است. اینبار نیروهای خبرۀ پلیس با پروندۀ قتلی روبرویند که با دقتی بی‌نظیر به انجام رسیده است و قاتل هیچ ‌سرنخی از خود به جا نگذاشته است.

یوشتاکا ماشیبا، مردی موفق در کار خود، به نحوی رازآلود به قتل می‌رسد؛ درحالی‌که همسر او، شخصی که به خاطر طلاق قریب‌ الوقوعش در مظان اتهام است، کیلومترها دورتر از خانه به سر می‌برده است. حالا که نیروهای پلیس در سردرگمی هستند، این کارآگاه گالیله است که می‌تواند یاری‌رسان باشد.

رمان رستگاری یک قدیسه هم مثل دو رمان دیگر سه‌گانه‌ «کارآگاه گالیله» به شیوه‌ سوم شخص روایت می‌شود. نکته‌ جالب و متفاوتی که در این رمان و دو رمان دیگر این مجموعه وجود دارد این است که کارآگاه اصلی داستان یعنی کارآگاه کوساناگی و افرادش با وجود طی کردن روال‌های معمول تحقیقات پلیسی به سرنخ‌های زیادی نمی‌رسند و تا حدودی به بن‌بست می‌خورند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 891 بار

Keigo%20Higashino%20 %DA%A9%DB%8C%DA%AF%D9%88%20%D9%87%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86%D9%88

عنوان کتاب: رستگاری یک قدیسه

نویسنده: کیگو هیگاشینو

مترجم: محمد عباس آبادی

تعداد صفحات کتاب: 346 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 24.84 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

داستان‌های کوتاه را می‌توان در ژانرهای مختلفی مانند عاشقانه، معمایی، علمی تخیلی، فانتزی، ترسناک، تخیلی ادبی یافت - که هر کدام دیدگاه‌های منحصر به فردی را در مورد تجربیات انسانی...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 319
جون فاستر تمام زندگی خود را در فرار بوده؛ البته فراری خاموش و بی‌سروصدا. اضافه وزن بیش از حد جون در نوجوانی و عیب‌جویی‌های مدام مادرش باعث می‌شوند که او به انگلیس فرار کند. جون که اکنون یک قاره از زندگی سابقش...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 348

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *