زندگی با عشق چه زیباست

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
زندگی با عشق چه زیباست (nbookcity.com)

دانلود کتاب زندگی با عشق چه زیباست

اگر می‌خواهی در سفر عشق شریک باشی باید عشق را بیاموزی عشق پدیده ای آموختنی است در این آموزش باید ساده ترین کار جهان را انجام دهی. ساده ترین کار جهان اینست که خود باشی و دشوارترین کار جهان اینست کسی باشی که دیگران می خواهند پس خود را پیدا کن و همان باش که هستی. کتاب زندگی با عشق چه زیباست اثری است که مهم ترین موضوع آن عشق است.

نویسنده کتاب، دکتر لئو بوسکالیا چنان به عشق و اهمیت آن در زندگی انسانها معتقد است و طوری با ارائه مثالهای زنده، شاد و مؤثر، ایمان به قدرت سازنده عشق را در خواننده می آفریند که حتی برای خوانندگان جدی و عبوس نیز در تایید اهمیت عشق مجالی باقی نمی ماند. او به شما می آموزد که اگر صمیمانه انسانها را دوست بدارید، آنها هم شما را دوست خواهند داشت و این ضروری ترین و مفیدترین علمی است که هر انسانی برای انسان شدن باید بیاموزد. وی اعتقاد دارد خوشبختی تو بستگی به چگونگی احساسی دارد که تو نسبت به انسانها داری و این خود بسته به گفتار و رفتار و پندار تو است و خوشبختانه همه اینها در اختیار خود تو قرار دارد.

چکیده کتاب

لئو بوسکالیا ، آن چنان به عشق و اهمیت آن در زندگی انسان ها معتقد است و طوری با ارائه مثالهای زنده، شاد و موثر، ایمان به قدرت سازنده عشق را در خواننده می‌آفریند که مجال تردید باقی نمی‌گذارد.او به شما می فهماند و این عقیده را راسخ می کند که اگر صمیمانه انسانها را دوست بدارید آنها هم شما را دوست خواهند داشت و این ضروری ترین و مفید ترین علمی است که هر انسانی برای انسان شدن باید بیاموزد .

دکتر بوسگالیا این واقعیت مسلم را در ذهن ما بیدار می سازد که خوشبختی تو بستگی به چگونگی احساسی دارد که تو نسبت به انسانها داری و این خود وابسته به گفتار و رفتار و پندار تو است و خوشبختانه همه اینها در اختیار خود تو قرار دارد. خودتان خوب می دانید در بین تمام جانوان روی زمین انسان تنها جانوری است که اختیار انتخاب رفتار و گفتار و پندار به او داده شده است. لئو بوسکالیا به صدای بلند و به صد زبان می گوید :ای حیوان با شعور چرا این حقی که تنها به تو داده شده برای کسب خوشبختی خود و دیگران استفاده نمی کنی، دوست بدار تا خوشبخت شوی

بخشی از متن کتاب

در طی سالهایی که با لئو آشنا بودم، بارها از من سوال می شد که آیا او همیشه به همین صورت بود که ما امروز می بینیم؟ سوال در عین پیچیدگی از صداقتی برخوردار است و اینک متوجّه شده ام که پاسخ من با گذشته تفاوت دارد. اوایل با قاطعیت و صراحت جواب می دادم « بله » ولی امروز دقیق تر می گویم « بله » و « نه » . برای آنکه صحبت های لئو حیات بخش، پرنشاط و از روی درایت و تدبیر باشد لزومی ندارد در مقابل عده کم یا زیادی شنونده بیان شود. توجّه و اهمیتی که بوسکالیا به انسان و تواناییهای نهانی او می دهد توجّهی عمیق و واقعی است که هر شنونده ای به خوبی آن را درک می کند.

آری، او همیشه نگران حالِ افراد، مغزها و هدفهایی است که بدون رشد و گسترش، راکد مانده اند. او با تمام وجود معتقد است که ما از استعدادهایی بیش از آنچه گمان می بریم برخورداریم. آری، یکی از کلمات مورد علاقه و همیشه حاضر در لغت نامه بوسکالیا کلمه « بله» است. برای اثبات این ادعا، درمیان اوراقم نامه ای به خط بوسکالیا با این عنوان پیدا کردم « بتی لوی عزیز، بله، بله، بله، با عشق! لئو. » اما بوسکالیا همیشه هم به نحوی که اکنون او را مشاهده می کنید، نیست.

نقد و بررسی کتاب زندگی با عشق چه زیباست

پروفسور  لئو بوسکالیا، بدون شک جزو مشهورترین و بزرگترین اساتید روان‌شناسی درسطح دانشگاه‌های جهان به شمار می‌آید. او واژه عشق را بصورت کامل و جامع در جهان رواج داد. به درستی که هیچ کس مثل او نتوانست؛ روح مردم را با سخنان وکتاب ‌هایش صیقل دهد. لئوبوسکالیا که در آمریکا به Love Man مشهور بود. او همیشه در روز ولنتاین به رادیو و تلویزیون آمریکا دعوت می‌شد؛ تادرآنجابرای مردم سخنرانی داشته باشد.

شهرت لئو بوسکالیا بیشتر به علت برگزاری کلاس‌های درس عشق بود . خودکشی یک دانشجو باعث شد که او تحت تاثیر قرارگیرد و این کلاس‌ها را برگزار نماید. این‌گونه فعالیت ‌های لئوباعث شد که به مرور زمان به شهرتش افزوده شود. رفته رفته به تعداد دانشجویان شرکت‌ کننده در این کلاس‌ها افزوده می شد؛ وبدین‌گونه بوسکالیا شروع به سخنرانی درسایرکشورها کرد؛وبه نوشتن کتاب ‌های زیاد روی آورد.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 1,789 بار

Leo%20Buscaglia%20 %D9%84%D8%A6%D9%88%20%D8%A8%D9%88%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7

عنوان کتاب: زندگی با عشق چه زیباست

نویسنده: لئو بوسکالیا

مترجم: توراندخت تمدن (مالکی)

تعداد صفحات کتاب: 387 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 18.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 86
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 18 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *