سلام کسی اینجا نیست

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
سلام کسی اینجا نیست (nbookcity.com)

دانلود کتاب سلام کسی اینجا نیست

کتاب سلام کسی اینجا نیست مسائل علمی همچون: آغاز حیات از دریا، آغاز زندگی با تکامل موجودات تک سلولی، نیروی جاذبه، گردش زمین و محاسبه زمان، موجودات متفکر روی سیاره، چگونگی احساسهای پنجگانه و …، و مسایل فلسفی همچون: این عالم از کجا آمده؟، از کجا میاییم و به کجا می رویم؟ و … را در قالب داستان به تصویر می کشد. در این داستان جقیقت تولد آدمی و ورود او از جنین به دنیای بیرون آن را در قالب تصور و خیال (فانتزی) با آمدن موجودی فضایی از سیاره ای دیگر پیوند می خورد. تازه وارد، دنیای جدید را از نظر می گذراند و برای کشف این دنیای نو، فلسفه را دنبال می کند.

سلام کسی اینجا نیست ، داستانی فانتزی با محتوای فلسفی است است که در مواردی عناصری سورئال (فراواقع) که از قید منطق، استدلال و اراده آزاد است (حضور موجود فضایی در زمین،خواندن فکر آدم زمینی توسط  موجود فضایی) و رئالیسم جادویی که بیانگر جنبه های مافوق طبیعی و اسطوره های بومی و محلی در کنار حوادث منطقی و معقول زندگی روزمره است، چاشنی آن شده است.

چکیده داستان

یوکیم پسر بچه‌ایست که انتظار تولد برادر کوچکش را می‌کشد، در همین زمان موجودی عجیب که ظاهراً از کره‌ای دیگر آمده است، به خانهٔ آن‌ها می‌آید و آنها دربارهٔ روند شکل گیری انسان، نعمت‌هایی که خداوند به بشر داده و همچنین دلیل اعطای این نعمت‌ها، باهم بحث می‌کنند

“یوکیم” داستانی برای “کمیلا”یِ 8 ساله می نویسد. داستان مربوط به زمانی است که یوکیم همسن کمیلا بود. مادر یوکیم باردار بود و بزودی یوکیم دارای یک برادر و یا خواهر کوچکتر می شد. داستان اینگونه شروع می شود که مادر یوکیم برای وضع حمل توسط همسرش به بیمارستان برده می شود و یوکیم تا آمدن عمه اش “هلن” در خانه تنهاست و مدام به خواهر یا برادر کوچکترش که بزودی متولد می شود فکر می کند. زمانیکه جلو پنجره است باغچه را نگاهی می اندازد. سپس آسمان شب را می کاود. ناگهان پسرکی را می بیند که رویِ درخت سیبِ توی باغچه می افتد.

نام پسرک “میکا” است از سیاره ای به نام “اِلیو” و از نسل حیوانی شبیه دایناسور به نام “موم بوآ”. وقتی که یوکیم و میکا بهم می رسند، در مورد سیاره ای که در آن زندگی می کنند گفتگوهای متقابلی صورت می گیرد. آسمان»، «باغچه»، «خانه»، «دریا»، «تخم مرغ»، «تپه»، «شب» و «کلاه» عنوان داستان های کتاب است.

معرفی یوستین گردر

یوستین گردر، زاده ی ۸ اوت ۱۹۵۲، نویسنده ی نروژی و معلم فلسفه است. عمده ی شهرت او به خاطر نگارش کتاب آموزش فلسفه در قالب داستان با عنوان دنیای سوفی است.او رمان نویس و خالق داستان های کوتاه است که بیش تر دارای اطلاعات فلسفی برای مخاطبین جوانش می باشد. یوستین گوردر در رشته ی فلسفه، الهیات، و ادبیات از دانشگاه اسلو فارغ التحصیل شد و سپس به مدت ده سال به تدریس «تاریخ عقاید» در دبیرستان ها پرداخت. او در حال حاضر به عنوان نویسنده در کنار همسر و دو پسرش در اسلو زندگی می کند

بخشی از متن کتاب سلام کسی اینجا نیست

به طرف بوته‌های زرشک پشت باغچه دویدم. راه دریا از آنجا شروع می‌شد. گاهی وقت‌ها پشت سرم را که نگاه می‌کردم، می‌دیدم که میکا درست با دو قدم فاصله دنبالم می‌آید. وقتی به بوته‌ها رسید، روی پنجه پایش بلند شد و آن‌ها را بو کشید. تازه آن وقت بود که متوجه شدم او ذره‌بینم را هم با خودش آورده است. ذره‌بین را جلو چشمانش گرفته بود و وقتی دید که زرشک‌های قرمز زیر ذره بین این قدر بزرگ شده‌اند خنده‌اش گرفت.

خواندن کتاب سلام کسی اینجا نیست را به تمام نوجوانان علاقمند توصیه می کنیم.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. مواد غذایی مناسب برای خون سازی
  2. دختر پرتقالی
  3. جن نامه

تعداد بازدید: 1,919 بار

Jostein%20Gaarder%20 %DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86%20%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B1 2

عنوان کتاب: سلام کسی اینجا نیست

نویسنده: یوستین گردر

مترجم: مهرداد بازیاری

تعداد صفحات کتاب: 109 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

در کتاب اشتباه در ستاره های بخت ما داستان زندگی دو بیمار سرطانی را می‌خوانیم. داستان عاشقانه‌ مدرنی که ناامیدی‌ها و انگیزه‌های دو نوجوان مبتلا به سرطان را در طول رابطه احساسی‌شان روایت می‌کند. داستانی پر از احساس و عاطفه و در عین حال با فرجامی قابل پیش‌بینی برای دو نوجوان رو به مرگ.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 2460

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *