قدرت بی پولی

آخرین ویرایش: 8 ماه قبل
قدرت بی پولی (nbookcity.com)

دانلود کتاب قدرت بی پولی

کتاب قدرت بی پولی با مثال های واقعی فراوان به شما اثبات می کند نیازی نیست برای شروع و موفقیت در یک کسب و کار سرمایه مالی خاصی داشته باشید.

و اینکه پارامترهای بسیار مهم تری وجود دارد و چه بسا همین بی پولی در آینده تبدیل به برگ برنده شما شود. شما فقط باید کتاب های تجاری را از افرادی بخوانید که واقعا کسب و کار ایجاد کرده اند. دیموند جان و دنیل پیسنر دقیقا این کار را انجام داده اند، و در اینجا آنها تز و دینی را که پشت این کار است، تجزیه می کنند.

پول قدرت و اعتبار به همراه می‌آورد. بی‌پولی باعث بروز خلاقیت می‌شود. پول کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد، بی‌پولی عطش موفقیت را بیشتر می‌کند. همیشه در مدح و ستایش پول گفته‌اند اما این‌بار در کتاب حاضر نویسنده ها تفکر رایج در مورد بی‌پولی را زیر سوال برده اند. و از مزایایی که بی‌پولی در اختیار انسان قرار داده است سخن گفته اند. کتاب پیش رو یک اثر موفق در حوزه‌ی اقتصاد رفتاری است که دو تن از نویسندگان برجسته‌ی آمریکا آن را به رشته تحریر درآورده‌اند.

خلاصه کتاب

لیست ثروتمندترین افراد دنیا پر از انسان‌هایی است که ثروت خود را از طریق خانواده و ارث کسب کرده‌اند. دیموند جان با این گروه کاری ندارد. در ادامه افرادی هستند که موفقیت‌ در کسب و کارشان را وامدار سرمایه‌ی اولیه‌ای هیستند که پدر و مادر به آنها بخشیده است. دیموند جان برای این گروه هم حرفی برای گفتن ندارد. جان در کتاب خود، قدرت نهفته در بی‌پولی را در زندگی افراد موفق بررسی کرده است و به این نتیجه رسیده است که  بی‌پولی فقط  ذهنیت است و ارتباطی با دارایی‌ و ثروت انسان ندارد.

او برش‌هایی از زندگی افراد موفق را در کتاب خود آورده است و نظریه‌های خود را با مثال‌های واقعی توضیح می‌دهد. مخاطب اصلی نویسنده در کتاب قدرت بی پولی افرادی است که دچار محرومیت هستند و مشکلات زیادی در برابر آنها قد علم کرده است. او در این کتاب زندگی افرادی فقیر و تنگدست را به عنوان نمونه مطرح کرده است او بی‌پولی را یک وضعیت و شرایط دائمی نمی‌داند بلکه آن را یک ذهنیت اشتباه تلقی کرده است.

دیموند جان از زمانی که شروع به فروش تی‌شرت‌های خانگی خود در خیابان‌های کوئینز کرد، قدرت بی پولی را تمرین می‌کرد. دیموند با بودجه 40 دلاری مجبور شد راه‌های غیرمجاز را برای تبلیغ محصولاتش در نظر بگیرد. خوشبختانه، ناامیدی نوآوری ایجاد می کند، و بنابراین او ایده ای برای یک کمپین خلاقانه ایجاد کرد که در نهایت نام تجاری FUBU را به یک پدیده جهانی 6 میلیارد دلاری تبدیل کرد. اما اگر او شروع به کار نمی کرد، ممکن بود این اتفاق نیفتد – با چیزی جز امید و انگیزه وحشیانه برای موفقیت به هر وسیله ممکن چنین چیزی اصلا امکان نداشت.

در اینجا، بنیانگذار FUBU و ستاره ABC’s Shark Tank نشان می دهد که شکست در واقع می تواند بزرگترین مزیت رقابتی شما به عنوان یک کارآفرین باشد. چرا؟ زیرا شروع یک کسب و کار از زمان شکست شما را مجبور می کند خلاقانه تر فکر کنید. شما را مجبور می کند که از منابع خود به نحو احسن استفاده کنید. این شما را وادار می کند که با مشتریان خود به طور واقعی تر ارتباط برقرار کنید و ایده های خود را خلاقانه تر بازاریابی کنید. این شما را وادار می کند که با خودتان صادق باشید، روی اهداف خود متمرکز بمانید و راه حل های نوآورانه مورد نیاز برای ایجاد یک علامت معنادار را ارائه دهید.

وقتی پشتتان به دیوار است، حساب بانکی‌تان خالی است، و خلاقیت و اشتیاق تنها منابعی هستند که می‌توانید از پس آن برآیید، موفقیت تنها گزینه شماست. در اینجا یاد خواهید گرفت که چگونه از آن قدرت بی پولی برای موفقیت و رسیدن به اوج رویاهای خود استفاده کنید.

بخشی از متن کتاب

حالا بعد از گذشت شش سال حدود صد مغازه ی «جیجیزکاپکیک» در بیست وچهار ایالت آمریکا مشغول به کار هستند که فروش سالانه شان بیش از سی وپنج میلیون دلار است. رمز موفقیتش چه بود؟ خب مهمتر از همه چیز رمز موفقیتش، دستور پخت کاپ کیک بود. کاپ کیکهای «جیجی» هر روز با عشق و علاقه پخته می شوند و تازه ی تازه فروش می روند. شش ماه طول کشید تا بهترین وانیل را پیدا کند حالا از عصاره ی منحصربه فرد خود استفاده میکند تا بهترین کیک را به مشتری تحویل دهد.

کسب وکارهای زیادی با بهترین دستور پخت و بهترین فرمول شروع به کار می کنند، ولی موفق نمی شوند. پس احتمالا پای عامل دیگری در میان است. به نظر من ذهنیت «قدرت بی پولی» که در طول زندگی «جیجی» رهایش نکرد، در اینجا نقش دارد. البته پشتکار و علاقه هم تاثیر دارند. «جیجی» خودش را متعهد می دید بهترین کاپ کیک روی زمین را به مشتری عرضه کند (در پاسخ به تغییر رژیم غذایی و ذائقه مشتریان، حتی کاپ کیک های بدون گلوتین و بدون شکر هم می پزد). ولی مهمتر از همه این است که «جیجی» ارزش یک دلار را با پوست و گوشتش حس می کند.

به من گفت، «در مجموع ۱۸۵۸ متر خانه را تمیز کرده ام. من می دیدم مردمان ثروتمند چگونه زندگی می کنند و اینکه پول، اشتیاق و علاقه نمی آورد. من هنوز پنی به پنی پس انداز می کنم. میدانم پول نداشتن چه حسی دارد، پس قدر داشته هایم را می دانم. واقعا میدانم و نمی گذارم چیزی اسراف شود. اینطور تربیت شده ام و وقتی کسب و کار تمیزی منازل را داشتم هم اینطور بودم. بعضی وقتها یک کاسه ی لعاب روی کیک که شاید شصت دلار هزینه داشت، اضافی می آمد. اگر شخص دیگری بود، آن را می انداخت دور. دیگران دلشان به حال پول شما نمی سوزد، مگر نه؟

ولی این لعاب روی شیرینی فاسد نشده بود و ما راهی برای استفاده از آن پیدا می کردیم. مثلا آن را روی یک کیک می ریختیم». به نظر من این فرمول موفقیت است، نظر شما چیست؟ یادتان باشد شما خود آن برند هستید. نمیدانم خود «جیجی» در داستان زندگی اش به این نکته ی کوسه ای اشاره می کند یا نه، ولی با بررسی داستان زندگی اش متوجه شدم او همیشه درحال ساختن برند «جیجی» بوده است. در پانزده سالگی نامش را روی کسب و کار تمیزی منازل گذاشت. بعد از آن نامش را روی اولین گروه موسیقی که تشکیل داد، گذاشت و الان هم نامش روی مغازه ی کاپ کیکش است…

نقد کتاب قدرت بی پولی

کتاب حاضر با شش فصل و بخشی با عنوان حرف آخر به ارائۀ مطالب ارزنده و داستان های واقعی می پردازد که به مخاطبان کمک خواهد کرد از محرومیت ها و قدرت بی پولی در راستای رسیدن به موفقیت و هدف هایشان استفاده کنند. در سال ۱۹۸۲ بیش از 60 درصد کسانی که در فهرست چهارصد نفره‌ی ثروتمندان آمریکایی قرار داشتند. در خانواده های متمول بزرگ شده بودند؛ سی سال بعد از آن،  فقط 32 درصد از افراد این فهرست، خانواده‌هایی ثروتمند داشتند.

امروز، نقطه ی اشتراک بین ثروتمندترین خانواده ها و افراد، در به ارث رسیدن پول به آن ها نیست. با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید 68 درصد از ثروتمندترین افراد از صفر شروع کرده‌اند. این یعنی کارآفرینان عصر حاضر به هر طریقی که کارشان را شروع کرده باشند. بیشتر از هر زمان دیگری در گذشته, فرصت‌های بزرگ‌تر و ماجراهای غنی تری دارند. اين یعنی هميشه فرصت‌های مناسبی وجود دارند. فقط باید بدانید کجا و چگونه دنبال‌شان بگردید.

ناامیدی نوآوری ایجاد می کند و کتاب قدرت بی پولی با صحبت مستقیم مردی که می داند برای ساختن چیزی از هیچ، چه لازم است، آن را به ما ثابت می کند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,293 بار

Daymond%20John%20 %D8%AF%DB%8C%D9%85%D9%88%D9%86%D8%AF%20%D8%AC%D8%A7%D9%86

عنوان کتاب: قدرت بی پولی

چگونه جیب های خالی، بودجه ی کم و عطش موفقیت ، بزرگ ترین مزیت رقابتی شما می شود؟

نویسندگان: دیموند جان و دنیل پیسنر

مترجم: کاوه صدقی

تعداد صفحات کتاب: 214 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.27 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

هوشنگ مرادی کرمانی در کتاب خمره داستان بچه‌های مدرسه یک روستا را روایت می‌کند. خمره‌ای که بچه‌های مدرسه از آن آب می‌نوشند شکسته است و قابل استفاده نیست. مسئولان مدرسه، دانش‌آموزان و حتی اهالی در تلاش هستند تا این مشکل را برطرف کنند. در این مسیر، ماجراهایی...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 4889
کیک ها نوعی از شیرینی ها هستند که ماده اصلی آنها شکر، پودر قند یا قندهای مصنوعی، آرد و تخم مرغ بوده و معمولا بر دو نوع عمده کیکهای اسفنجی و کیکهای روغنی می‌باشند. مافین ها، پاند کیکها و کیکهای شیفون از انواع مختلف کیک ها به شمار می آیند.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 5232

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *