ماموریت آپولو 13

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
ماموریت آپولو 13 (nbookcity.com)

دانلود کتاب ماموریت آپولو 13

کتاب ماموریت آپولو 13 برای کودکان 9 تا 12 ساله داستانی بسیار جذاب و گیرا دارد.

ماموریتی که در نهایت به شکستی موفقیت آمیز تبدیل شد. با این که فضانوردان در این ماموریت نتوانستند طبق برنامه بر سطح ماه فرود بیایند اما بازگشت موفقیت آمیز آن ها به زمین خود یک پیروزی بزرگ محسوب می شد. دونالد بی لمکه سفر ناموفق عده‌ای فضانورد به کره ماه را در این کتاب روایت می کند.

خلاصه کتاب

سه روز قبل از اتمام ماموریت آپولو 13، جک سوایگرت جایگزین کِن متینگلی فضانورد به عنوان خلبان قسمت فرماندهی آپولو شد. متینگلی در معرض یک بیماری که سرخک آلمانی نامیده می شد، قرار گرفته بود. پزشکان نگران آن بودند که او هنگامی که در فضا است، بیمار شود. اما او هرگز بیمار نشد و به کنترل‌ کنندگان پرواز در طول مأموریت نجات کمک کرد.

موشک ساترن 5 تمام مأموریت‌های آپولو 13 به ماه را انجام داد. آن موشک بزرگ‌ترین موشکی بود که تا آن زمان توسط ناسا مورد استفاده قرار گرفته و ارتفاعی در حدود 111 متر داشت. تنها 5 دقیقه پس از پرتاب موشک، ماموریت آپولو 13 تقریباً به پایان رسید. در اولین مرحله موشک ساترن 5 جدا شد و موتور مرحله دوم به خوبی روشن شد اما ناگهان یکی از موتورها خاموش شد. کنترل‌کنندگان پرواز در مرکز کنترل به سرعت وارد عمل شدند.

آن‌ها موتورهای باقی مانده را به مدت بیشتری روشن نگه داشتند و مأموریت را نجات دادند. بعد از بررسی‌های طولانی، هیئت بررسی حادثه آپولو 13 علت انفجار را مشخص کرد. سیم‌های صدمه دیده باعث اتصال و آتش گرفتن منبع اکسیژن شماره 2 شد. در کمتر از چند ثانیه منبع منفجر شد. انفجار به منبع شماره یک و قسمت سرویس خسارت وارد کرد.

بخشی از متن کتاب

سویگرت عضو تیم ذخیره بود و در لحظات پایانی به خدمه اضافه شد. ماجرا از این قرار بود که یکی دیگر از اعضای تیم ذخیره به نام «دوک» به سرخجه مبتلا شده بود و از میان شش نفر فضانورد تنها یکی از اعضای تیم اصلی به نام «متینگلی» سابقه ابتلا به این بیماری را نداشته و در برابر آن ایمن نبود. ناسا از ترس اینکه ویروس به متینگلی سرایت کرده و طی سفر فضایی علائم بیماری ظاهر شود، وی را از فهرست خدمه خارج و سویگرت را جانشینش کرد.

نقد کتاب ماموریت آپولو 13

فضانوردان آپولو ۱۳ عبارت بودند از «جیم لاول»، فرمانده فضاپیما «فرد هیز»، خلبان ماژول ماه نشین و «جان سویگرت»، خلبان ماژول فرماندهی. لاول که آن زمان ۴۲ سال داشت، حین پیوستن به این ماموریت با حضور در ۳ ماموریت فضایی از جمله آپولو ۸ و ۵۷۲ ساعت پرواز عنوان باتجربه ترین فضانورد را یدک می کشید.

کتاب ماموریت آپولو 13 نوشته دونالد بی. لمکه، از مجموعه کتاب‌های تصویری مخترعان و کاشفان، به موضوع مأموریت ناموفق آپولو 13 در سفر دوباره به ماه به صورت کمیک استریپ می پردازد.

تعداد بازدید: 182 بار

Apollo%2013%20 %D8%A2%D9%BE%D9%88%D9%84%D9%88%20%DB%B1%DB%B3

عنوان کتاب: ماموریت آپولو 13

نویسنده: دونالد بی لمکه

مترجم: فرشاد مزینانی

تعداد صفحات کتاب: 33 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 18.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

نویسنده در کتاب لذت بی خیالی قصد دارد شما را متوجه خودتان کند و درباره ارزش وجودی‌تان به عنوان یک انسان با شما سخن بگوید. روی سخن این نویسنده بیشتر با بانوان است. زنانی که خود را در زندگی روزمره و رسیدگی کردن...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 264
داستان از شش سالگی فیروزه شروع می‌شود که او از خانه‌ی دوست‌داشتنی‌اش در آبادان به آپارتمانی در تهران مهاجرت می‌کند و در ادامه داستان سفر به آمریکا ، ازدواج و تمام ماجراهای خاص آن، تعاملات خودش با...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 698

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *