من ذهن آگاه هستم

آخرین ویرایش: 10 ماه قبل
من ذهن آگاه هستم (nbookcity.com)

دانلود کتاب من ذهن آگاه هستم

این اثر برای همگان مفید است؛ با تمرکز بر تمرین های عملی کتاب من ذهن آگاه هستم حال‌تان بهتر خواهد شد.

کتابی بی‌نظیر و درخشان است که در زندگی به کارمان خواهد آمد. برای تمام انسان‌ هایی که در جهان پرهیاهوی فعلی زندگی می‌کنند، پر از تکنیک‌های آرامش‌ بخش است. این کتاب برای مخاطبان کتاب‌های مدیتیشن، ذهن‌آگاهی، ذن و خودیاری مناسب است.

کریستف آندره از برجسته‌ترین نویسندگان فرانسوی در حوزه‌ی خودش به شمار می‌رود و آثار او از جمله پرفروش‌ترین‌ های فرانسه است که به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است. این کتاب درمورد شیوه‌های مراقبه روزانه است و تمامی افرادی که می‌خواهند افسردگی را از خود دور کنند و از اضطراب و استرس رها شوند می‌توانند از آن استفاده کنند.

خلاصه کتاب

با وجود تکنیک‌ها و راهکارهای عملی کریستف آندره در کتاب من ذهن آگاه هستم، برای احساس شادی بی انتها و رهایی از اضطراب‌های معمول زندگی، به هیچ کتاب روانشناختی و جلسه‌ی مشاوره‌ای نیاز نخواهید داشت. این کتاب خودیاری که به مدت صد هفته، از پرفروش‌ترین کتاب‌ها بوده، طی 25 درس کاربردی، با آموزش مدیتیشن و ذهن‌آگاهی، طعم خوشبختی حقیقی و آزادی از قیدوبند افسردگی‌ و نگرانی‌ها را به شما خواهد آموخت.

بسیاری از انسان‌ها، بخش گسترده‌ای از ساعات روزانه و انرژی روحی و جسمی خود را صرف نگرانی‌های بی‌مورد و فکر کردن به رخدادهای گذشته می‌کنند. گاهی نیز خود را درگیر اتفاقاتی می‌کنند که احتمال می‌دهند در آینده برایشان رخ خواهد داد. از آن‌جایی که نه گذشته را می‌توان تغییر داد و نه می‌شود وقایع آینده را به‌طور دقیق پیش‌بینی کرد، این افراد در حقیقت انرژی و زمان خود را صرف مسئله‌ای می‌کنند که از کنترل و اختیار آن‌ها خارج است.

خوشبختانه کریستف آندره به کمک چنین افرادی آمده و با راهنمایی‌هایی که در کتاب من ذهن آگاه هستم ارائه کرده، ایشان را به سوی کسب آرامش بیشتر و رهایی از دغدغه‌های بی‌مورد سوق می‌دهد. کلیه‌ی آموزه‌های کتاب حاضر، حول محور مفهومی به نام «ذهن‌آگاهی» مطرح شده‌اند. ذهن آگاهی مرحله‌ای از آگاهی است که طی آن به تمامی احساسات خود، اعم از مثبت و منفی، آگاهی خواهید داشت.

این شناخت و آگاهی به شما کمک می‌کند با تمرکز بر یکی از عواطف خود، آن را تقویت کنید و برعکس، با تمرکز بر احساسی دیگر، آن را از صفحه‌ی ضمیر خود پاک کنید. برای رسیدن به چنین مرحله‌ای می‌توانید از مدیتیشن کمک بگیرید و تمرینات عملی آن را به کار ببندید. توجه داشته باشید که ثمربخشی مدیتیشن و دستیابی به مرحله‌ی ذهن‌آگاهی، مستلزم صرف زمان و تکرار و مرور مداوم تمرینات است.

تنها از این طریق می‌توانید تأثیر چشمگیر آن را بر زندگی و بهبود رنج‌های روانی خود ببینید. به عبارت دیگر، ذهن‌آگاهی و مراقبه نوعی سبک زندگی هستند و هرگاه به یکی از عادت‌های روزمره‌ی شما بدل شوند، اثرات شگفت‌ انگیز خود را آشکار می‌کنند. کریستف آندره گام‌به‌گام در کتاب من ذهن آگاه هستم در کنار شماست و آموزش‌های کارآمدی را در زمینه‌ی کنترل تنفس، آگاهی از صداهای اطراف در حین مراقبه و تمرکز بر بدنتان به شما عرضه خواهد کرد.

بخشی از متن کتاب

وابستگی متقابل به هر چیزی به ما یادآوری می‌کند که هیچ چیز مطلقی وجود ندارد و هیچ ذاتی هم ثابت و مستقل نیست. در حقیقت، وجود من مستقل از محیط اطرافم نیست؛ یعنی تا زمانی که انسان‌ها روی زمین زندگی می‌کنند و سایر پدیده‌های طبیعی ادامه دارند، پس زندگی جریان دارد و من هم باید ادامه دهم.

از طرفی اقدامات و پیش داوری‌هایی که من آنها را عملکرد و پیش داوری خودم می‌دانم با اینکه به نظر می‌رسد از اراده من نشأت می‌گیرند اما عوامل دیگری نیز در شکل گیری آنها تأثیرگذار است. البته باید گفت که میان استقلال و وابستگی نیز روابطی وجود دارد؛ در واقع «من»، هم سرانجام و هم نقطه آغاز جهش‌ها و ابتکاراتی هستم که هر یک به نوبه خود روی محیط اطرافم تأثیر می‌گذارند.

بنابراین، تا وقتی که وابستگی این روابط به یکدیگر را درک نکنم و با تمام وجود آنها را نپذیریم یا با روی گشاده از آنها استقبال نکنم، چشمانم هم به روی حقیقت باز نخواهد شد و مرتب در دام تکبر و خودخواهی خواهم افتاد و رنج خواهم برد. ممکن است به نظر برسد با پذیرش این مسائل دچار جبرگرایی بشوم اما اصلاً این طور نیست بلکه برعکس، منجر به فروتنی و تواضع در عملکرد و باورهایم نیز خواهد شد.

پوچی، دومین مفهوم مهم در آیین بودایی به شمار می‌آید که شاید همین مفهوم، منشأ بسیاری از سوءتفاهم‌ها باشد. اعتقاد به پوچی در هر چیزی به این معنا نیست که حقیقتاً چیزی وجود ندارد، بلکه مفهوم آن این است که هر آنچه ما می‌بینیم وجود عینی و مطلقی ندارد. در واقع، کمی شبیه رنگین کمان است؛ وجودش به موقعیت من، خورشید و ابرهایی که در آسمان می‌گذرند، بستگی دارد. یعنی ممکن است من رنگین کمان را ببینم اما عده ای در جایی دیگر آن را نبینند.

درست مانند وقتی است که نسبت به شخصی که در حق من بدی کرده است، احساس ناخوشایندی دارم؛ یعنی احساس می‌کنم که بازتاب این رفتار در تمام جسم و روح من هم رخنه کرده است. اما آیا متوجه می شوم حرف هایی که او به من نسبت داده یا صحبت‌های شخصی که لحظاتی پیش از من تعریف کرده و حس خوشایندی را در من به وجود آورده است هیچ کدام هرگز حقیقت نداشته اند؟ تمام آنها در یک لحظه ناپدید می شوند…

متن پشت جلد

در پشت جلد کتاب من ذهن آگاه هستم آمده است: ذهن‌ آگاهی یکی از شیوه‌های مراقبه (مدیتیشن) است که به کاهش استرس؛ شک، اضطراب، پرخاش و افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس کمک می کند. کریستف آندره روانشناس و تراپیست فرانسوی از روش ذهن آگاهی برای بهترشدن زندگی مراجعان خود استفاده می‌کند.

ذهن آگاهی را بسیار ساده و سریع می‌توان آن را فرا گرفت و نیاز به فراهم آوردن شرایط خاصی ندارد. در هر لحظه هر جا، در اتوبوس، اتوموبیل در محل کار، دانشگاه، در هنگام آشپزی و در هر زمان و مشغله‌ای می‌توان ذهن‌آگاه بود. این کتاب به ما می آموزد که چگونه می‌توان ذهن را از خشم، اضطراب، نگرانی و صدها دغدغه ذهنی دیگر رها کرد.

اما نباید فراموش کرد که تسلط بر آن به سال‌ها تمرین احتیاج دارد. برای آن‌که بتوانیم بیشتر با ذهن‌آگاهی آشنا بشویم، نخست باید بدانیم که شامل چه مراحلی است و نیز شیوه انجام آن چگونه است؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که کتاب من ذهن آگاه هستم را تا انتها دنبال کنید. در گام بعدی باید خود را از بند واژه‌ها رها کنید تا بتوانید همه چیز را بهتر و ساده‌تر لمس و تجربه کنید.

در این کتاب از تابلوهای نقاشی متعددی کمک گرفته‌ شده که شما را در این مسیر همراهی می‌کنند. در نهایت، خود ما باید وارد عمل بشویم و توصیه‌ها و تمرین‌هایی را که در طول کتاب آمده‌اند، شخصاً تجربه کنیم. آن‌ها را بفهمیم و احساس کنیم. بارها و بارها تمرین کنیم. جز این‌ها هیچ رمز و راز دیگری برای ذهن‌آگاهی وجود ندارد.

نقد کتاب من ذهن آگاه هستم

نویسنده کتاب من ذهن آگاه هستم، به شما نشان می‌دهد چطور از افکار مزاحمی که در هر لحظه به ذهنتان هجوم می‌آورند از خودتان دفاع کنید و راه نفوذ آن‌ها را به ذهن خود ببندید. آنچه که در نهایت می‌آموزید، این است که در لحظه‌ی کنونی زندگی کنید و فارغ از رخدادهای گذشته و آینده، تنها به خوشبختی و شادی خود در همین لحظه بیندیشید.

همچنین بر ذهن خود کنترل داشته باشید و تمرکز خود را بر موضوعاتی قرار دهید که حال خوب و احساس بهتری را برایتان به ارمغان می‌آورند. توجه داشته باشید که ذهن‌آگاهی و فراگیری آن به امکانات ویژه‌ای نیاز ندارد و شما در هر مکانی می‌توانید آن را به کار ببندید، فرقی ندارد در اتوبوس نشسته باشید یا در کنج دنج خانه‌ی خود.

به این خاطر که ذهن‌آگاهی نه‌تنها شما را برای همیشه از شر دغدغه‌های بی‌مورد خلاص خواهد کرد، بلکه صدها خصلت خوب از جمله اعتماد به‌نفس بالا، آرامش همیشگی و حتی درک بهتر انسان‌های اطرافتان را در شما پدید می‌آورد. بهتر است هرچه سریع‌تر بهانه‌ها را کنار بگذارید و درست در همین لحظه، نخستین درس ذهن‌ آگاهی را از کتاب حاضر بیاموزید. نویسنده تا بروز نخستین نشانه‌های جادویی ذهن‌آگاهی در زندگی‌تان، در کنار شما خواهد بود.

کتاب من ذهن آگاه هستم، پیش از آنکه روبه‌روی شما قرار بگیرد، به انسان‌های بسیاری در سراسر جهان یاری رسانده!

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 765 بار

Christophe%20Andr%C3%A9%20 %DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%81%20%D8%A2%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%87

عنوان کتاب: من ذهن آگاه هستم

25 درس برای شاد زیستن و رهایی از اضطرب و افسردگی

نویسنده: کریستف آندره

مترجم: محیا احمدی پور

تعداد صفحات کتاب: 297 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 22.42 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

اغلب جهت پیدا کردن راه در این داستان، نیازمند دیدی عمیق و توانا است تا در جزئیات سردرگم نشویم و باید بتوان در هر حال از قصه لذت ببریم. با این‌ همه، به‌خاطر خواننده‌ی بیش‌ از حد باریک‌بین یا خواننده‌ای که حضور ذهن...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 469
جذب کننده حرفه ای بودن به این معنا نیست که دیگر با چالش های زندگی روبرو نمی‌شوم. اما به وضوح می‌بینم که تمام سختی ها و چالش های زندگی‌ام بخشی از یک برنامه بزرگتر است که باعث می شود...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 4446

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *