چنین گفت زرتشت

قیمت اصلی 46.000 تومان بود.قیمت فعلی 36.000 تومان است.

یک داستان فلسفی و شاعرانه

نویسنده: فردریش نیچه

مترجم: مسعود انصاری

تعداد صفحات کتاب: 336 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب چنین گفت زرتشت pdf

دانلود کتاب چنین گفت زرتشت pdf

کتاب چنین گفت زرتشت pdf، تاثیرگذارترین و شناخته شده ترین کتاب وشاهکار فردریش نیچه است.

کتاب‌هایی هستند که اگر کسی با آن‌ها چنان‌که باید سر کند، یعنی جان‌مایه‌ی اندیشه‌ی آن‌ها را زندگانی کند، نقشی ناستردنی بر روان آدمی می‌گذارند؛ زیرا سر و کار آن‌ها با جان آدمی‌ است. این‌گونه کتاب‌ها نه معلومات‌اند که عقل آدمی را خوراک دهند، نه ادبیات که حس و عاطفه را برانگیزانند، بلکه جان آدمی را بیدار می‌کنند و با او در سخن می‌آیند.

جان آدمی برتر از عقل و احساس اوست و آن گره‌گاهی‌ است که در آن عقل و احساس با هم می‌آمیزند و به مرتبه‌ای والاتر برکشیده می‌شوند و در آن مرتبه است که جانِ بیدار پدیدار می‌شود که با جهان از درِ سخن درمی‌آید و مشکل او نه چیزهای گذرای جهان و روزمرگی زندگی، بلکه مسئله‌ی جاودانگی و بی‌کرانگی‌ است؛ راز هستی‌ است.

چنین کتاب‌هایی می‌خواهند دری به روی جاودانگی و بی‌کرانگی باشند و انسان را از تنگنای جهان روزمره‌ی احساس و کوته‌بینیِ عقل خودبنیاد برهانند. کتاب‌های مقدس چنین‌اند. کسی به جان‌مایه‌ی کلام‌شان راه می‌برد که جان‌اش در پرتوِ آن کلام به روی جاودانگی و بی‌کرانگی گشوده شده باشد. کتاب چنین گفت زرتشت pdf، نیز چنین کتابی‌ است.

خلاصه کتاب

کتاب پیش رو، یک داستان فلسفی و شاعرانه است. شخصیت اصلی این داستان زرتشت نام دارد که نام او از زرتشت پیامبر گرفته شده است؛ در طی داستان نیز نیچه عقاید شخصی خود را از زبان او بازگو می کند. این کتاب طرفداران زیادی در بین دوست داران کتاب دارد.

کتاب چنین گفت زرتشت pdf، مهمترین اثر فردریش نیچه است که حاوی نظریاتی چون «ابرانسان»، «مرگ خدا» و «بازگشت جاودانه» به کامل ترین صورت و مثبت ترین معنی خود است. زرتشت پس از سال ها عزلت در کوه های آلپ، حال قصد دارد تا به شهر بیاید و  دانش و خرد خود را به مردم برساند. اما مردم به او اهمیتی نمی دهند و به حرف های او می خندند.

زرتشت نیز پس از اندکی تفکر، حوریانی برای خود انتخاب می کند تا «گفتار های» خویش را که تحقیر آرمان های کهن است و به سبک کتاب های اوستا و انجیل نوشته شده است را به گوش مردم برسانند. نخستین گفتار تمثیلی است با عنوان «سه دگرگیسی» که در آن می توان چگونگی تحول روح انسانی را درک کرد. از اطاعت که با علامت شتر نشان داده می شود تا نفی شدید که با نماد شیر مجسم می شود و تصدیق محض که کوتک نشانه آن است.

فردریش نیچه در ادامه این کتاب به موضوعات مختلفی می پردازد. او در کتاب چنین گفت زرتشت pdf، با ضعف نفس آدم های کم مایه اشاره می کند؛ با متافیزیک، که جهان را با موعظه تجرید، بی اعتبار میکند؛ با جمود کتابی فرهنگی که بیش از حد در خود فرو رفته؛ با کیش دولت پرستی که انسان ها را با تبدیل آنها به بردگان، دستگاهی غیرشخصی خفه می کند؛ و سرانجام با ابتذال اندیشه به مبارزه می پردازد.

با توجه با تالیفات بسیاری که نوابغ عالم درباره نیچه می نوشتند، معلوم می شود که برخی از آنان او را شخصیتی سرگشته و حیران می دانند و برخی دیگر باور دارند که آن سوی هر جمله وی، یک معنی ژرف و عمیق دارد. اما همه افراد در جهان در یک موضوع هم داستانند که او اندیشمندی توانمند است که در پی همه چیز، حقیقت را می جوید.

نیچه، یکی از جریان سازترین و نوآورترین متفکرین فلسفه ی غرب بود و کتاب چنین گفت زرتشت pdf، هنوز هم به عنوان شناخته شده ترین و تأثیرگذارترین اثر او در نظر گرفته می شود. نیچه در این کتاب توضیح می دهد که چگونه ابَرانسان، یا انسانی که تجلی الوهیت است، جانشین خلف و ادامه دهنده ی راه او خواهد بود.

اندیشه های نویسنده کتاب چنین گفت زرتشت pdf، همچون نظریه ی ابَرانسان و میل به قدرت، سال ها بعد توسط برخی متفکران از جمله اندیشمندان نازی مورد تحریف قرار گرفتند. این فیلسوف بزرگ آلمانی با نثری فوق العاده درخشان و شاعرانه استدلال می کند که معنای هستی از طریق تفکرات پیشین و اطاعت صرف از قدرت ها یافت نخواهد شد بلکه آن را می توان در زندگی ای پرشور، آشوبناک و آزادانه پیدا کرد.

بخشی از متن کتاب

در قسمتی از کتاب چنین گفت زرتشتpdf آمده: هنگامی که زرتشت، شهر گاو خالدار را که مورد علاقه‌اش بود را ترک می‌گفت، بسیاری کسان که خود را پیروان او می‌خواندند به دنبال او به راه افتاده و با او بودند تا به چهار راهی رسیدند. در اینجا زرتشت روی خود را بدان‌ها نموده و گفت: «اکنون مایل است آنها را ترک گوید زیرا او از تنهایی لذت می‌برد.» پیروانش در هنگام مفارقت از او عصایی بدو هدیه کردند که دسته ای زرین داشت و ماری را نشان می‌داد که به دور خورشید چنبره زده است.

زرتشت از این هدیه بی‌اندازه شاد شد و بر آن تکیه کرد و آنگاه روی به اصحاب خود نموده و چنین گفت: «آیا می دانید چرا زر از هر چیز دیگری پر بهاتر است؟ زیرا کمیاب است و درخشندگی ملایم و مطبوعی دارد. زر همواره خود را می‌بخشد. تنها به صورت تصویر بزرگ‌ترین فضیلت‌هاست که زر، بزرگ‌ترین ارزش‌ها را یافته است. نظر شخص کریم، زرین است. زر درخشان بین ما و خورشید صلح برقرار می‌کند.

بزرگ‌ترین فضیلت‌ها کمیاب و بی‌منفعت است و درخشندگی ملایم و مطبوعی دارد. فضیلت بخشنده، بزرگ‌ترین فضیلت‌هاست. به راستی که من شما را شناخته‌ام. شما نیز مانند من در پی آن فضیلتی هستید که می‌بخشد. شما چه فصلی مشترکی با گربه‌ها و گرگ‌ها دارید؟ به راستی که چنین عشق بخشنده‌ای باید دزد همه ارزش‌ها شود، ولی چنین خودخواهی را من، پاک و مقدس می‌شمارم.

فساد نامریی و مرض در این نوع اشتیاق نهفته است. تمنای دزدانه این خودپرستی دلالت بر یک جسم بیمار دارد. ای براداران، بگویید: «آیا فساد، بدترین چیز برای ما نیست؟» در هر جا روح دهنده‌ای نیست، بوی فساد به مشام می‌رسد. ما از بین انواع به سوی انواع عالی تر صعود می‌کنیم ولی ما فکر فاسدی را که می‌گوید: «همه چیز برای خودم» از خود می‌رانیم. (بخشی از کتاب چنین گفت زرتشتpdf)

نقد کتاب چنین گفت زرتشت pdf

«ابرانسان» و «مرگ واجب‌ الوجود» و «بازگشت جاودانه» از مهم‌ترین کلیدواژه‌ها در اندیشه‌ی نیچه هستند. این مفاهیم در این کتاب و در فصول مختلف، به وسیله‌ی جملات قصاری که از زبان زرتشت گفته می‌شوند، بیان شده‌اند. کتاب چنین گفت زرتشت pdf از نوعی نماد پردازی، در نثرش بهره می‌برد. این ویژگی به همراه جناس‌های متعددی که در متن وجود دارد، این اثر را به یک شعر مانند کرده است.

نویسنده کتاب چنین گفت زرتشت pdf، (نیچه) را باید یک فیلسوف، شاعر، منتقد فرهنگی، آهنگساز و فیلولوژیست کلاسیک بزرگ آلمانی و استاد لاتین و یونانی به‌حساب آورد. آثار و اندیشه‌های نیچه، هرکدام تأثیری عمیق بر فلسفه‌ی غرب و تاریخ اندیشه‌ی مدرن بر جای گذاشته ‌است. زندگی نیچه نیز همواره دستخوش فرازو نشیب‌های زیادی بوده است. جنون سال‌های پایانی زندگی او، به نوعی نتیجه‌ی همین زندگی و حوادث مختلف زندگی بوده است.

در مورد زندگی او نوشته‌اند: «نیچه زندگی شخصی پرتلاطمی داشت و چندان با زنان هم میانه‌ای نداشت. نیچه دائماً بیمار بوده و سردرد داشته و این سردردها را نتیجه‌ی زایش افکار نو می‌دانسته‌ است. نیچه چند مورد به زنانی مثل “لو سالومه” و “کازیما واگنر” ابراز عشق کرده بود؛ اما همه‌ی این موارد با تلخی پایان یافت و مخصوصا دوستیِ نافرجام او با لو سالومه و پل ری به او ضربه‌ی بسیار محکمی وارد آورد که بیماری‌اش را تشدید کرد.

کتاب چنین گفت زرتشت pdf به شکل درخشانی بدیع و فوق العاده تأثیرگذار است.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1524 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چنین گفت زرتشت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *