هنر تلخ نکردن زندگی

آخرین ویرایش: 8 ماه قبل
هنر تلخ نکردن زندگی (nbookcity.com)

دانلود کتاب هنر تلخ نکردن زندگی

کتاب هنر تلخ نکردن زندگی بسیار خواندنی و جالب است و در این روزهای نابسامان به هر ایرانی پیشنهاد می‌شود!

همه کتاب‌های رافائل سانتاندرو در قالب خودیاری فهرست بندی شده‌اند و مخاطب را وادار می‌کند زندگی خود را بازتاب داده و بهبود ببخشد (یا آن را کاملاً تغییر دهد). به طور کلی روشی که او برای روایت دارد بسیار ساده است.

از طنز، حکایت‌ها و حتی نو شناسی هایی استفاده می‌کند که به نوعی بخشی از برند شخصی او هستند (آنها ساخته خود او هستند و وقتی شنیده می‌شوند به طور خودکار با سانتاندرو مرتبط می‌شوند). رافائل سانتاندرو در کتاب هنر تلخ نکردن زندگی روشی کاربردی، در دسترس و اثبات شده علمی برای دستیابی به شادی در اختیار ما قرار می‌دهد.

او با سبکی خاص، با ترکیب تجربه طولانی خود به عنوان یک روانشناس با تجربیات شخصی، نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم طرز فکر و عمل خود را تغییر دهیم تا به افرادی آرام، شاد و خوش‌بین تبدیل شویم.

خلاصه کتاب

همان طور که نویسنده نشان می‌دهد زندگی آسان نیست و پر از چالش و اتفاقات ناگوار است که باید حل شود. خواندن کتاب هنر تلخ نکردن زندگی ما را وادار می‌کند تا هم تأمل کنیم و هم اقداماتی را انجام دهیم که ما را برای یک زندگی کامل‌تر و با ارزش‌تر درآینده آماده می‌کند. رویکرد درمانی دکتر رافائل تا حدی از آلبرت الیس، پدر رفتاردرمانی عقلانی – هیجانی به ارث رسیده است با این حال سازگاری وی با آن فراتر رفته است.

زیرا تأکید او بر کنکاش و جست وجو در افکار، سنت گرایی و عقاید غیر منطقی است که در طول زندگی به دست آورده‌ایم و علت اصلی آن رنج و سرخوردگی است که می‌تواند به نوبه خود به پریشانی عاطفی و روان رنجوری منجر شود و در نهایت اختلالاتی مانند اضطراب و افسردگی را ایجاد کند. این کتاب با مثال‌های بیشماری از موارد واقعی که خود نویسنده آنها را تجربه کرده است، این مفهوم را بهتر ترسیم می‌کند.

برداشت و درک ما از واقعیت همیشه تابعی از نحوه تصمیم گیری‌مان در واکنش به افکار، عواطف و رفتارهای بیرونی است. منحصر به فرد بودن کتاب هنر تلخ نکردن زندگی به این دلیل است که کلیدهای شروع دوباره را بدون نیاز به کاوش در گذشته فرد برای دستیابی به تحول پذیرش دیگران فرد بهتر بودن و درنهایت کسب احساس غالب خوشبختی در اختیار ما قرار می‌دهد.

مقدمه نویسنده

استاد ارجمندم، جورجیو ناردونه می‌گفت که روانشناس برای تبدیل شدن به متخصص حرفه‌ای باید تجربه هزار ساعت کار درمانی را داشته باشد. به همین دلیل است که بی‌شک یک روانشناس به همان اندازه که از کتاب‌ها و کلاس‌ها یاد می‌گیرد از بیماران خود نیز می‌آموزد. بیماران هزار چهره از روان رنجوری را به شما نشان می‌دهند و با دیدن یک روان رنجور در اینجا و دیگری در آنجا سیمای واقعی آسیب پذیری عاطفی انسان در مقابل شما ترسیم می‌شود.

همه روان رنجورها با هم مرتبط هستند. همه آنها زمینه مشترکی دارند و این ضرورتی است که ما در کتاب هنر تلخ نکردن زندگی درباره آن صحبت می‌کنیم. در حقیقت در طول درمان، من دوست دارم که داستان بیماران دیگر را برای بیمارانم نقل کنم. برای مثال من جلسه‌ای را که دیروز با یک فرد بی‌اشتها و شخصی که می‌خواست سیگار را ترک کند داشتم، برای یک فرد افسرده توضیح دادم.

و برای فردی دیگر نیز تعریف کردم که چگونه پسر ۳۰ ساله‌ای که هنوز شب ادراری داشت، درمان شد. از نظر فردی آموزش دیده، هر یک از آسیب پذیری‌های دیگران به ما می‌آموزد که خود را درمان کنیم. یکی از بهترین راه‌های یادگیری این است که به مدل‌هایی نگاه کنیم که از آنها الهام می‌گیریم، زیرا مسیری را که می‌خواهیم طی کنیم به ما نشان می‌دهد. در کتاب هنر تلخ نکردن زندگی به غیر از فلسفه شخصی استیون هاوکینگ و کریستوفر ریو داستان‌هایی از زندگی افراد مختلف دیگر را شرح داده‌ایم که مثال زدنی بودند.

بخشی از متن کتاب

در داستانی از کتاب هنر تلخ نکردن زندگی آمده: در هند مردی به نام کومار با پسر محبوبش، سامو، زندگی می‌کرد. وقتی خواهر کومار به بیماری عفونی نادری مبتلا شد، کومار تصمیم گرفت که به ملاقات او برود. خطر سرایت بیماری جدی بود. بنابراین کومار پسر ۱۱ ساله‌اش را که به تنهایی می‌توانست از پس همه کارهای خانه بربیاید، تنها گذاشت. اما در غیاب کومار، راهزنان وارد خانه شدند و همه چیزهای با ارزش را به سرقت بردند.

این همه ماجرا نبود، بلکه آنها برای اینکه شاهدی نماند، تصمیم گرفتند سامو را بربایند و خانه را آتش بزنند. بازگشت کومار نمی‌توانست از این دردناکتر باشد. به محض دیدن خانه سوخته، وحشت ذهن او را فرا گرفت و به سرعت به دنبال ردی از پسرش گشت. در نهایت در گوشه‌ای از خانه استخوان‌های سوخته‌ای را پیدا کرد و نتیجه گرفت که آنها باید بقایای ساموی کوچک باشد.

او که دلشکسته شده بود، استخوان‌ها و خاکستر زیر آن را با ظرافت برداشت و آنها را در کیسه‌ای مخملی ریخت. اما بعد از چند ماه، سامو موفق شد از دست راهزنان فرار کند و به روستای خود بازگردد. وقتی به آنجا رسید به دنبال خانه جدید پدرش گشت و سرانجام آن را یافت و با خوشحالی در را زد. پدر که تمایل نداشت با کسی ملاقات کند، پرسید «چه کسی پشت در است؟»

پسر جواب داد «من سامو هستم در را باز کن.» کومار آن قدر افسرده و ناتوان بود که توان بلند کردن گونی بقایای پسرش را از زمین نداشته باشد، گفت «شما پسر من نیستی او الان در کنارم است.» (ص124 هنر تلخ نکردن زندگی)

«چه می‌گویی پدر دیوانه شده ای؟ من سامو، پسرت هستم.» پسر به فکر فرو رفت و با خود گفت که شاید او مرد دیگری باشد نه کومار. پدر فریاد زد: «برو راهزن اگر در را باز کنم جانت را می‌گیرم. دیگر من و پسر بیچاره‌ام را اذیت نکن!» سرانجام، سامو تسلیم شد و شهر را ترک کرد و متقاعد شد که دیگر هرگز آنجا کسی از او استقبال نخواهد کرد. کومار نیز به نوبه خود تا روزی که درگذشت همچنان کیسه حاوی استخوان‌ها را همراه خود داشت.

این داستان کلاسیک شرقی برای آن بیان شده است که چگونگی چسبیدن به افکار دروغین و پوچ را به تصویر کشد؛ افکاری که همواره برای ما بدبختی به بار می‌آورد. اگر جرأت داشته باشیم و پیشنهادهای دیگر را بررسی کنیم، درک و نگرش ما از ترس‌های بسیار یا تهدیدهای ساختگی کاملاً دگرگون خواهد شد. ترس از تنهایی یا کسالت دو نمونه از این ترس‌هاست. اگر درک خود را از این دو احساس تغییر دهیم ناگهان ترس از تنهایی یا کسالت کاملاً از بین می رود.

در جلسه،ای من درباره روان شناسی شناختی سخنرانی میکردم و در زمان پرسش و پاسخ مردی که حدوداً ۷۰ ساله به نظر میرسید به من گفت: «تمام صحبتهایتان کاملاً درست است این موضوعات را دوست دارم؛ اما من به خاطر چیزی بسیار ناراحتم که هیچ راه حلی ندارد. همسرم دو سال پیش درگذشت و من شدیداً احساس تنهایی میکنم و این تنهایی بسیار آزاردهنده است!» (ص125 هنر تلخ نکردن زندگی)

دقیقاً در همان لحظه بحثی که بارها داشته ام آغاز شد؛ بحث درباره یک مسئله کلیدی: «تنهایی» با کنایه خاصی از او پرسیدم «آه، دوست عزیز، درک می‌کنم. گویا در یک جزیره خالی از سکنه زندگی می‌کنی، درست است؟» گرچه از این پرسش خوشش نیامد؛ اما همچنان شوخ طبعی خود را حفظ کرد و با خنده پاسخ داد: «نه من در بارسلونا زندگی می‌کنم. درواقع، در نزدیکی اینجا.»…

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

  • کتاب هنر تلخ نکردن زندگی کتابی خوب برای افزایش اعتماد به‌نفس، حل کردن درگیری‌های کوچک و بزرگ ذهن، رسیدن به آرامش و روابط خوب است.
  • یک اثر بسیار عالی در زمینه روانشناسی رفتاری است که به زبانی کاملا ساده نوشته شده، خسته کننده نیست و کاربردی است.
  • کتاب هنر تلخ نکردن زندگی فوق العاده مفید است که می‌تواند چیزهای زیادی به مخاطب یاد بدهد. از خواندنش لذت خواهید برد.

نقد کتاب هنر تلخ نکردن زندگی

زندگی یعنی لذت بردن، دوست‌ داشتن، یادگیری و كشف چیز‌های جدید و ما فقط زمانی می‌توانیم این كار‌ها را انجام دهیم و اتفاقات جدیدی را برای خود رقم بزنیم كه بر ترس خود غلبه كنیم… رافائل سانتاندرو، یكی از شناخته‌ شده‌ترین روانشناسانی است كه برای عموم مردم می‌نویسد و در کتاب هنر تلخ نکردن زندگی برای دستیابی به تغییرات روانی، روشی كاملا عملی و روشن را پیش روی ما قرار داده است.

او بر این باور است كه به افرادی قوی‌تر و شاد‌تر تبدیل شدن سرنوشت ماست. در کتاب هنر تلخ نکردن زندگی نویسنده با ارائه حكایاتی از مشاوره‌ها، تجربیات و داستان‌های شخصی خود، به ما نشان می‌دهد كه چگونه خود را متحول كنیم. ما می‌توانیم با كمک یک درمانگر، از افسردگی، اضطراب یا زود‌رنجی خلاص و به انسان‌هایی آرام و شاد و خوش‌بین تبدیل شویم.

کتاب هنر تلخ نکردن زندگی جدید‌ترین ابزارهای قدرتمند روانشناسی را به ما ارائه می‌دهد كه از مهم‌ترین مكاتب درمانی جهان است. از سوی دیگر این روش بر پایه هزاران تحقیق و مطالعه انجام شده كه تاثیر آن را تایید می‌كند. این کتاب به ما امید می بخشد و باعث می‌شود نسبت به این جهان و زندگی، نگاه خوش بینانه تری داشته باشیم، از زندگی لذت ببریم و اوقات خودمان را تلخ نکنیم.

هم‌اکنون کتاب هنر تلخ نکردن زندگی به یک کتاب مرجع ضروری تبدیل شده است که به صدها هزار نفر کمک کرده است تا شادتر باشند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,843 بار

Rafael%20Santandreu%20 %D8%B1%D8%A7%D9%81%D8%A7%D8%A6%D9%84%20%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88

عنوان کتاب: هنر تلخ نکردن زندگی

راهکارهای تغییر روان شناختی و تحول شخصی

چگونه به انسان هایی آرام، شاد و خوش بین تبدیل شویم

نویسنده: رافائل سانتاندرو

مترجم: علی باغشاهی

تعداد صفحات کتاب: 266 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 25.27 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کارنامه اسلام ، نام کتابی از دکتر عبدالحسین زرین کوب می‌باشد. او این کتاب را اول بار در سال ۱۳۴۸ به چاپ رساند. موضوع این کتاب فرهنگ و تمدن اسلامی است. کارنامه اسلام، یک فصل درخشان تاریخ انسانى است، نه فقط از جهت توفیقى که مسلمین در ایجاد یک...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 8597
کسانی که سایر آثار آلبر کامو را خوانده باشند حتی نمی توانند تصورش را هم بکنند که این نویسنده می‌تواند این قدر سرشار از احساس باشد! این کتاب بی نظیر است و بسیار قلب را نوازش می‌کند...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 1270

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *