پس پرده

آخرین ویرایش: 8 ماه قبل
کتاب پس پرده (nbookcity.com)

دانلود کتاب پس پرده 

کتاب پس پرده به قلم اول شخص و روایت انسان‌ها به زبان خودشان است؛ عموما داستان‌ها به نحوی پیش می‌روند که خواننده داستان دائما غافلگیر می‌شود.

دیالوگ‌های کوتاه و کلمات ساده و عامیانه از بارزترین ویژگی‌های متن این کتاب است که به نوعی سبک همیشگی آنا گاوالدا محسوب می‌شود. نویسنده در این مجموعه از داستان های کوتاه، روایت هایی پراحساس و شعرگونه درباره ی آن دسته از افرادی خلق کرده که با شکنندگی های خود مواجه می شوند و نقاط ظعف خود را می پذیرند.

داستان های کتاب پس پرده بر اهمیت گذشتن و رها شدن از زخم های گذشته، و در آغوش کشیدن عشق، دوستی، بخشش و خانواده تأکید می کنند. از داستان راننده کامیونی که پس از مرگ پسرش، سگش را آماده ی خوابیدن می کند، تا ماجرای بیوه ای معتاد به الکل که با غریبه ای عجیب دوست می شود، مخاطبین در کتاب پیش رو باز هم با همان دنیای جذاب آنا گاوالدا رو به رو خواهند شد؛ این بار در داستان هایی پر از رنج و رستگاری.

خلاصه کتاب

داستان‌های کوتاه، همیشه جهانی پر از رمز و راز به نظر می‌رسند. آن‌ها شما را بدون اینکه از چیزی خبر داشته باشید، به دنیای خود وارد می‌کنند و تا چشم به هم بزنید، متوجه می‌شوید که داستان به اتمام رسیده است؛ شما مانده‌اید با کلاف سردرگمی که باز کردن گره‌ی آن کار هر کسی نیست. کتاب پس پرده نیز مجموعه‌ای از هفت داستان کوتاه جذاب است.

آنا گاوالدا که به سادگی و صداقت آثارش معروف است، در این داستان‌ها نیز ما را به جهان‌هایی جدید می‌برد؛ جهان‌هایی که پر از اتفاقات و آدم‌های معمولی هستند. او خود بیان می‌کند که این نوشته‌ها نه‌تنها برای او داستان نیستند؛ بلکه آینه‌ی تمام‌نمای انسان‌ها و زندگی انسان در عصر جدید هستند. او از مردمی می‌نویسند که در پیله‌ی خود اسیر شده‌اند و فقط از تنهایی می‌گویند.

آن‌ها از رازها و زخم‌های خود صحبت می‌کنند تا جهان را بهتر ببینند، خود را بشناسند و با سختی‌های خود راحت‌تر کنار بیایند. موضوع مهم برای نویسنده، بیش از هرچیز، افکار و احساسات شخصیت‌ها است. هرکدام از آن‌ها به شکلی متفاوت از دیگر شخصیت‌ها زندگی می‌کنند؛ اما اتفاقاتی که برای آن‌ها رخ داده و زندگی‌ای که از سر می‌گذرانند، همه‌ی واقعیت را درمورد آن‌ها نشان نمی‌دهد.

آن‌ها هرکدام جهانی درونی دارند که با حرف‌هایشان بازنمایی می‌شود. این همان چیزی است که گاوالدا را مصمم به استفاده از روایت اول شخص می‌کند. کتاب پس پرده، به بهترین شکل، چهره‌ی فرانسه‌ی امروز را بازنمایی می‌کند و درون‌مایه‌هایی چون بخشش، عشق، دوستی، خانواده و تنهایی از درون‌مایه‌های مهم آن به‌شمار می‌روند. «تنهایی» یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در تمامی این داستان‌ها به آن برمی‌خوریم.

تو گویی با شخصیت‌هایی مواجه هستیم که در تمام مدت مشغول سخن گفتن با خود هستند. در کتاب پس پرده زندگی افرادی به تصویر کشیده شده است که با ضعف‌ها و زخم‌های خود روبرو می‌شوند و سعی می‌کنند با آن‌ها کنار بیایند. به عنوان مثال، داستان راننده کامیونی را می‌خوانیم که فرزندش را از دست داده و اکنون با سگش عمر می‌گذراند، دختری که کارش مراقبت از حیوانات خانگی است و در یک مهمانی اشرافی شرکت می‌کند…

پسری که با قطار در حال بازگشت از یک مهمانی عجیب و پرمشاجره است، یا بیوه‌زنی که اخیراً با یک غریبه آشنا شده. آنا گاوالدا در کتاب پس پرده نیز -چون سایر آثار خود- نه‌ تنها توانسته است داستان‌هایی جذاب تعریف کند، بلکه با روشی به روایت آن‌ها پرداخته که توجه هر خواننده‌ای را به خود جلب می‌کند؛ بنابراین مطالعه‌ی این داستان‌ها می‌تواند برای شما نیز تجربه‌ای لذت‌بخش را رقم بزند.

بخشی از متن کتاب

در کتاب پس پرده آمده: پسری که حلقه ای به دماغش زده با دو تا پسر پرسر و صدای دیگر می آیند. پایم را خم میکنم تا این موجودات عجیب و غریب بتوانند رد شوند. لحظه ای شک میکنم من اینجا چه کار میکنم؟ با عشق عمیق و کت پشمی ام؟ این فکر احمقانه به ذهنم می رسد که دنبال چاقو و چنگال بگردم. او نگران میشود: «چیزی شده؟» نه نه همه چی خوبه. پس بخور دیگه.» اطاعت می‌کنم.

با ظرافت در بسته ناگت را باز میکند انگار که جعبه جواهرات باشد. به ناخنهایش نگاه می کنم. لاک آبی زده است. با طرح بال سنجاقک. این حرف را میزنم اما چیزی از رنگ لاک سر درنمی آورم. اما انگار دو تا سنجاقک هم به موهایش زده است. سنجاق های کوچولو که به زور چند تار موی بلوندش را نگه داشته اند. به هم ریخته ام میدانم فکر بیخودی است اما نمیتوانم به او فکر نکنم به خاطر من و قرار امروزمون ناخنهاش رو مرتب کرده؟

می توانم تصورش کنم که در حمام تمرکز کرده و دارد به بستنی کاراملش فکر میکند و همین طور به من. بله. حتماً. به من… تکه مرغ هایش را که دیگر یخ زده نیستند در سسی که در ظرفی پلاستیکی ریخته شده میزند. دارد حظ می کند. «واقعاً از این غذا خوشت میاد؟» «عاشقشم.» «چرا آخه؟» لبخند پیروزمندانه. «چون خوشمزه ست.» دارد به من میفهماند که قدیمی و ضد حالم تو چشمهایش میبینم اما حداقل دارد آرام آرام می گوید.

خدا کند این مهربانی همین طور ادامه داشته باشد خدا کند ادامه داشته باشد. همراهش غذایم را میخورم همزمان با او میجوم و قورت میدهم خیلی با من حرف نمیزند. عادت دارم معمولاً در رستوران خیلی با من حرف نمیزند. بیشتر به میزهای کناری نگاه میکند. عاشق نگاه کردن به مردم است. حتی این دیوانه ای که پشت میز کناری نشسته و با یک دستمال هم دهانش را تمیز می‌کند…

نکوداشت های کتاب

  • گاوالدا، با شکوه تمام، به ژانری بازگشته که باعث شهرتش شد. (Le Figaro)
  • صداهایی که در این داستان ها شنیده می‌شوند، تا ابد در ذهن خوانندگان باقی می‌مانند. (Le Soir)
  • بسیار صمیمانه و سرزنده. (Lire)
  • هر داستان کتاب پس پرده احساسی متمایز را به مخاطب القا می‌کند. (The New York Times)
  • شعری لطیف در ستایش از روح انسان. (Publishers Weekly)
  • مجموعه‌ای از داستان‌های غناییِ زیبا و ارزشمند. (World Literature Today)
  • حساس، ظریف، و بی‌نهایت جذاب! (France 2)

نقد کتاب پس پرده

آنا گاوالدا، نویسنده‌ى افسانه‌اى فرانسه که با کتاب دوست داشتم کسى جایى منتظرم باشد خود را به جهان شناساند، این بار با یک مجموعه داستانِ دیگر خواننده را با خود همراه میکند. گاوالدا که در کتاب نخستش توانست به فروش دویست هزار نسخه از کتاب در یک هفته برسد، اکنون پس از هجده سال بار دیگر به سراغ داستان کوتاه آمده است. کتاب پس پرده شامل هفت داستان کوتاه، با همان سبک و سیاق آشنا و دلپذیر گاوالداست:

  1. عشق مودبانه
  2. ماکیزارد
  3. سگم دارد مى میرد
  4. یک وعده غذاى خوشمزه
  5. جان هاى من
  6. پیاده نظام
  7. پسر

مقدمه ى دلپذیرِ گاوالدا براى کتاب پس پرده از هر توصیف و معرفى اى گیراتر و گویاتر است: این ها براى من داستان نیستند و حتى شخصیت هم نیستند، این ها مردم اند. مردم واقعى. مردم خوب. مردم در داستان هاى این کتاب فقط از تنهایى حرف مى زنند. آنها حرف مى زنند تا واضح تر ببینند، درد دل مى کنند و پرده از اسرارشان برمى دارند. هرچند که همه شان نمى توانند این کار را بکنند، اما تماشاى تلاششان من را تحت تاثیر قرار داد.

صداهایی که در داستان های کتاب پس پرده شنیده می‌شوند، از آن دسته‌ای هستند که تا همیشه خود را در ذهن مخاطبین نگه می‌دارند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 230 بار

Anna%20Gavalda%20 %D8%A2%D9%86%D8%A7%20%DA%AF%D8%A7%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%AF%D8%A7

عنوان: کتاب پس پرده

(لاک تنهایی ام را می شکافم ، زیر پوست زندگی)

نویسنده: آنا گاوالدا

مترجم: عاطفه حبیبی

تعداد صفحات کتاب: 157 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 12.33 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

داستان‌های کوتاه را می‌توان در ژانرهای مختلفی مانند عاشقانه، معمایی، علمی تخیلی، فانتزی، ترسناک، تخیلی ادبی یافت - که هر کدام دیدگاه‌های منحصر به فردی را در مورد تجربیات انسانی...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 320
مقالات کتاب پیش رو برگرفته از تجربیات سال‌ها کار و فعالیت متخصصان در این زمینه است. در نهایت آنچه شما می‌توانید از این کتاب بیاموزید، راه‌حل‌های کاربردی و مفیدی است که می‌تواند کسب‌ و کار...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 216

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *