ورق پاره های زندان

آخرین ویرایش: 2 روز قبل
ورق پاره های زندان (nbookcity.com)

دانلود کتاب ورق پاره های زندان

کتاب ورق پاره های زندان اثری است از بزرگ علوی که در ۱۳۲۰/ ۱۹۴۱م چاپ شد و او آن را به خواهرش بدری علوی پیشکش داده است.

در این کتاب کمتر به رویدادها و جزئیات زندان اشاره شده است و علوی بیشتر به زندگی، سرگذشت و دلایل محکومیت زندانیان هم بند در قالب پنج فصل/پنج داستان می‌ پردازد که کتاب را یک مجموعه داستان کوتاه می‌کند.

در این داستان‌ها عشق‌ها و زندگی‌هایی که جان سوزانه به جدایی و زندان شدن یکی از معشوقه‌ها کشیده می‌شود و هم‌بند آقای علوی می‌شوند نماش داده می‌شود. داستان‌های ایرج و روشن، آقای م و دختر خاله‌اش، ببولی، مرتضی و مارگریتا …که چند تای آن‌ها در گفتگوی مستقیم با خود نویسنده یادداشت شده‌اند و چند تای دیگر هم مکاتبات و یادداشت‌های بجا مانده‌اند.

خلاصه کتـاب

فقط کسی که باقی می ماند خود غلام حسین است. رفیق دزد من که خیلی بیشتر از من مردم این روزگار را می شناسد و با قاتل و آدم‌کش بیش از من سروکاری دارد و داشته است. حاضر بود دستش را توی آتش بگذارد که این کار از غلام حسین سر نزده است. 

برای اینکه غلامحسین آنقدر آدم بیحالی بود که وقتی مستنطق بهش گفت بیا اقرار کن و چون این قتل برای حفظ عفت و عصمت تو بوده است زیاد حبس نخواهی شد ولا خواهر و عمویت را 15 سال حبس می کنیم فوری گفت:

بله من خودم کشته ام و حتی نشان داد که با کدام کارد کشته است. در صورتی که بعد معلوم شد که با کارد او را نکشته اند و سرش را زیر پادنگ داغون کرده اند.

می توانید کتاب ورق پاره های زندان را به صورت رایگان از شهر کتاب دانلود و مطالعه نمایید .

کتاب ورق پاره های زندان - بزرگ علوی

عنوان کتاب: ورق پاره های زندان

نویسنده: بزرگ علوی

تعداد صفحات کتاب: 161 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.4 مگابایت

فرمت فایل: PDF

منبع : شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

دکتر تال بن شاهار در کتاب آن زندگی را انتخاب کنید که می خواهید مسیر هوشیارانه‌ای را به سوی شادی به شما نشان خواهد داد.دکتر شاهار یک نویسنده و استاد دانشگاه است. کلاس های او با موضوعات « روان شناسی مثبت نگر » و « روان شناسی رهبری » در میان شلوغ ترین...
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 1454
فراموشخانه و فراماسونری در ایران کتابی است از دهه هزار و سیصد و چهل خورشیدی، نوشته مورخ، اسماعیل رائین در سه جلد که ابتدا در ایتالیا و سپس در ایران به چاپ رسید. در این کتاب تاریخ سازمان‌های سری فراماسونری در ایران و نام چند صد عضو ایرانی این سازمان‌ها آورده شده است.
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 1522

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *