پژواک آوای دوران

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
پژواک آوای دوران (nbookcity.com)

دانلود کتاب پژواک آوای دوران

کتاب پژواک آوای دوران رمانی ست فانتزی، کاملا پخته و کامل که وقتی داستان تمام می شود حسرت خواهید خورد!

ذهن بشر جاودان طلب است. هیچ فردی مرگ را دوست نداشته و ندارد. از آغاز تاریخ بشریت انسان‌ها با هر قوم و نژادی به دنبال راز‌های جاودانگی بوده‌اند. این راه هیچگاه بشر را به زندگی جاودان نرسانیده، بلکه به کام مرگ نیز کشانده است…

دیوید گمل تا سن شش سالگی در کنار مادرش زندگی می‌کرد. پس از آن مادرش دوباره ازدواج نمود. همسر مادرش یکی از افرادی بود که به وی یاد داد در بحران‌های زندگی چگونه مقاوم باشد. اگر به داستان‌های گمل نگاهی بیاندازید، مضمون مقاومت در برابر سختی‌ها را مشاهده می‌نمایید. دیوید گمل در دوران نوجوانی سخت کار می‌کرد. اما سکوی پرتاب وی به سمت موفقیت، یک مصاحبه برای شغل روزنامه‌نگاری بود.

خلاصه کتاب

کتاب پژواک آوای دوران به بررسی فرضیه تاریخ جایگزین می‌پردازد. داستان این کتاب بروی زندگی و نابودی آتلانتین‌ها تمرکز دارد. همانطور که در دیگر داستان‌های دیوید گمل به تشابهات مردم و حوادث تاریخی با افسانه‌ها پرداخته می‌شود، در این داستان هم این جریان وجود دارد. قهرمانان آتلانتیس، آواتارها هستند. آواتارها یک امپراطوری بزرگ و قدرتمند را برای خود دارند. آواتارها نامیرا و جاودان بوده و مانند پادشاهان زندگی می‌کنند. حتی اگر امپراطوری آنها در حال نابودی باشد، زندگی جاودانشان از طریق بلورهای جادویی تضمین شده‌است.

در داستان پژواک آوای دوران، آواتارها نژاد جاودانه‌ای از انسان‌ها هستند. اما یک شب زمانی که دو قمر در آسمان هویدا شدند، تمامی قلمروشان واژگون می‌شود. در این زمان ارتش ملکه کریستال شرور به قلمرو آواتارها هجوم می‌آورند. چندی قبل از این فاجعه یکی از رهبران معنوی به نام کوئستر آنو سقوط جهان را پیش‌بینی کرده بود. بعد از این پیش‌بینی حدود 200 نفر از شهر پاراپولیس به شهر پاگارو نقل مکان کردند. روز بعد از رسیدن آنها، ملکه کریستال به زمین حمله کرده و دنیا وارانه می‌شود.

آواتارها برای زنده ماندن به کریستال‌ها جادویی متکی هستند. زمان حمله ملکه کریستال، سراسر زمین پوشیده از یخ و برف می‌شود. این امر باعث تضعیف قدرت آواتارها شده‌است. بعد از سفر آن 200 آواتار، 300 آواتار دیگر نیز به جمع آنها پیوسته و جان سالم به در برده‌اند. آواتارها با تشکیل لشکر باید یک پیوند با منبع تغذیه خود در پایتخت پاراپولیس ایجاد کنند. داستان این کتاب مجموعه تلاش‌ها و مبارزات آواتارها و رهبر مذهبی کوئستر آنو است… اگر از طرفداران قلم دیوید گمل هستید، کتاب پژواک آوای دوران شما را شگفت زده خواهد کرد.

بخشی از متن کتاب

خانه ی متراس در حومه شرقی شهر قرار داشت نزدیک به کارگاه های چوب بری و از آن هم نزدیکتر به کشتارگاه که دو سال پیش روی علفزار قدیمی ساخته شده بود. صد سال پیش این منطقه به شدت مورد توجه و علاقه ی واگارهایی بود که وضع خوبی داشتند کسانی که هنوز متمول نبودند ولی در میان طبقه ی بازرگانان رو به پیشرفت می رفتند اکنون کهنه شده و از بین رفته بود، اگر چه بعضی از خانه های قدیمی تر خوب ساخته شده بودند و بعضی از آنها نمای مرمری داشتند.

متراس فاصله شش کیلومتری از بندرگاه را پیاده آمده بود. دروازه ی کوچکی را که به طرف باغ عقب ساختمان می رفت باز کرد در همان موقع دو اسب را دید که در سایه ی پشت خانه بسته شده بودند از جاده ی باغ که پیش میرفت، حس کرد که خیلی خسته است و اصلاً حوصله ی معاشرت با کسی را ندارد اندامی که لباسی از ساتن آبی آسمانی به تن داشت، قدم به داخل باغ گذاشت. زن او را دید و پیش دوید تا از او استقبال کند. مادرش در آخرین سالهای دهه ی چهل عمرش هنوز زنی قشنگ بود.

اگرچه اندامش که زمانی باریک و زیبا ،بود اکنون کمی چاق شده بود و تارهایی از موی سپید در میان موهای طلایی رنگش دیده می.شد مادر گونهی متراس را بوسید. در حالی که زیر بازوی او را می گرفت و به طرف خانه برمی گشت گفت: «به خونه خوش اومدی پسرم.» متراس از او پرسید «کی اینجاست؟» مادرش جواب داد: یکی از دوستان قدیمی تو اومده که بازگشتت رو تبریک بگه اون با عموش از اون طرف لوآن اومده.»

نقد کتاب پژواک آوای دوران

در داستان پژواک آوای دوران سه قهرمان اصلی وجود دارند. طلابان ،جنگجویی که از زندگی تراژدی خود می‌ترسد. تاچ استون که در پی عشق از دست رفته خود است. کوئستر آنو رهبر معنوی، که پیشگوی تمامی اتفاقات و سازنده زمان و بازپس گیرنده قدرت بلورها است. اما درست زمانی که داستان به صورت عجیبی درهم پیچیده‌است. دو شخصیت به نام‌های سوفاریتا و وایروک از راه می‌رسند.

سوفاریتا دختر دهقان‌زاده است و وایروک یک دیوانه است، که بعدا به مقام خدایی می‌رسد. سرانجام با درگیری یک جنگ خونین آنو هرم کریستال را روشن می‌سازد و دوباره زندگی به زمین باز می‌گردد.

داستان کتاب پژواک آوای دوران، هیجان انگیز و پرتلاطم است. در این داستان ذهن خواننده در کنار شخصیت‌های داستان درحال نبرد، شکست و پیروزی است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 206 بار

David%20Gemmell%20 %D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%D8%AF%20%DA%AF%D9%85%D9%84

عنوان کتاب: پژواک آوای دوران

نویسنده: دیوید گمل

مترجم: سهیلا فرزین نژاد

تعداد صفحات کتاب: 503 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 53.37 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

جوردانو در خصوص آلودگی همه جانبه ای که به دست بشر در سراسر دنیا در حال تولید و انتشار هست صحبت کرده و در شرایطی که نیروی طبیعت بر جریان پیش‌رونده ی سلطه ی انسان ها بر طبیعت...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 111
«اسماعیل میرزا» فرزند شاه «تهماسب دوم» بود که تصمیم داشت با گل‌حرم ازدواج کند، اما شرایطی پیش آمد که عشق گل‌حرم را به کینه و دشمنی تبدیل کرد. تا اینکه اسماعیل میرزا به قزوین می‌رود و گل‌حرم...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 1048

2 پاسخ

  1. ممنون از اینکه درخواستی ها رو این قدر زود میزارین😊🙏
    مجموعه کتاب‌های ملکه سرخ از تندیس رو هم لطف میکنید بزارین🙏
    از نشر باژ هم امکان داره کتاب بزارین؟

    1. درود بر شما بررسی میشه در صورت امکان در لیست کتاب های قابل انتشار قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *